Miksi ihmiset tahtovat hankkia lapsia?
En ole koskaan ymmärtänyt.
Lapsi vie paljon aikaa ja rahaa. Mitä hyötyä lapsesta on?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halu jättää jälkensä maailmaan, halu saada kasvattaa maailman upein ihminen, halu saada perillinen kaikelle sille mitä on itse saanut kertymään niin tiedoissa, taidoissa kuin omaisuudessa, halu saada rakastamansa puolison kanssa yhteinen projekti, halu saada elämäänsä valtava määrä iloa ja naurua lapsen rinnalla elellessä.
Näillä perusteilla minä olen ollut kyllä totaalinen pettymys, sitä eivät porukat vaan ole ikinä tunnustaneet mutta aistin sen. Olen jo lapsesta asti sairastanut, ollut paljon sairaaloissa, opiskelin harvinaisen ammatin joka ei työllistä Suomessa kuin alle 10 ihmistä, minua ei tietenkään. En ole koskaan mieltänyt samaa elämänkatsomusta kuin vanhempani, olen ateisti ja se on tulehduttanut välejämme aikuisikäni ajan. Näen nälkää ja kituutan työmarkkina + toimeentulotuella.
Joo, ei kannata laskea sen varaan että lapsi tuo iloa elämään.
Jokainen vanhempi haluaisi, että se oma lapsi pärjää elämässä ja nauttii elämästään. Ikävää ettei sinulle niin käynyt.
Jos et ymmärrä, miksi edes kysyt? Ei se kuitenkaan aiheuta mitään suurta ahaa-elämystä sinulle. Ne toiset kyllä ymmärtävät.
Omat lapset ovat parasta mitä maailmassa ja elämässä on.
En usko että lapseton sitä tajuaa tai myöntää, vaikka miten selittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhä kivipallo tää ois jos täällä ei kukaan tai mikään haluais lisääntyä.
Maapallo kukoistaisi ilman ihmisiä. Lisääntyminen on maailman itsekkäin teko. Ok, toisaalta ymmärrän ennen 2000-lukua lapsensa tehneitä, silloin ei vielä ymmärretty sitä tuhon määrää minkä ihminen on aiheuttanut. Korona varmasti avaa vieläkin useamman silmät ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halu jättää jälkensä maailmaan, halu saada kasvattaa maailman upein ihminen, halu saada perillinen kaikelle sille mitä on itse saanut kertymään niin tiedoissa, taidoissa kuin omaisuudessa, halu saada rakastamansa puolison kanssa yhteinen projekti, halu saada elämäänsä valtava määrä iloa ja naurua lapsen rinnalla elellessä.
Näillä perusteilla minä olen ollut kyllä totaalinen pettymys, sitä eivät porukat vaan ole ikinä tunnustaneet mutta aistin sen. Olen jo lapsesta asti sairastanut, ollut paljon sairaaloissa, opiskelin harvinaisen ammatin joka ei työllistä Suomessa kuin alle 10 ihmistä, minua ei tietenkään. En ole koskaan mieltänyt samaa elämänkatsomusta kuin vanhempani, olen ateisti ja se on tulehduttanut välejämme aikuisikäni ajan. Näen nälkää ja kituutan työmarkkina + toimeentulotuella.
Joo, ei kannata laskea sen varaan että lapsi tuo iloa elämään.
Jokainen vanhempi haluaisi, että se oma lapsi pärjää elämässä ja nauttii elämästään. Ikävää ettei sinulle niin käynyt.
Naiivit lisääntyjät ajattelevat vauvakuumeissaan, että sitten sieltä tulee terve ja onnellinen lapsi, joka on täysin normaali aina, tekee normaalit valinnat rippikouluista, vakitöistä ja avioliitoista lähtien. Sitten tulee lapsenlapsia. Ja lisääntyjä saa kokea ylpeyttä että on tehnyt normaalin menestyjälapsen maailmaan.
Itsekkäille lisääntyjille olisi kyllä suotavaa että saisivat opetuksen, lapset eivät suorittaisikaan elämää juuri niin kuin mamma on toivonut. On työtön, sinkku, lapseton, päihde- ja mt-ongelmainen. Siitäs saa lisääntyjä, oliko vielä sitä ihan parasta elämässä monistaa itsensä kiimoissaan.
Terveisin joku joka olisi mieluimmin jäänyt syntymättä ja on ollut varmasti pettymys vanhemmilleen
Vierailija kirjoitti:
En usko että lapseton sitä tajuaa tai myöntää, vaikka miten selittäisi.
Kannattaa mennä hehkuttamaan tätä niille Koskela murhaajien vanhemmille. Tai muiden rikollisten, väkivaltaisten, päihdeongelmaisten vanhemmille. Saattaisi olla eri ääni kellossa. Mutta onneksi sulla kävi hyvä tuuri lasten suhteen ilmeisesti, niin saat pitää yleistettävät fantasiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että lapseton sitä tajuaa tai myöntää, vaikka miten selittäisi.Kannattaa mennä hehkuttamaan tätä niille Koskela murhaajien vanhemmille. Tai muiden rikollisten, väkivaltaisten, päihdeongelmaisten vanhemmille. Saattaisi olla eri ääni kellossa. Mutta onneksi sulla kävi hyvä tuuri lasten suhteen ilmeisesti, niin saat pitää yleistettävät fantasiasi.
Sulla meni nyt pointti ohi, taidat olla lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että lapseton sitä tajuaa tai myöntää, vaikka miten selittäisi.Kannattaa mennä hehkuttamaan tätä niille Koskela murhaajien vanhemmille. Tai muiden rikollisten, väkivaltaisten, päihdeongelmaisten vanhemmille. Saattaisi olla eri ääni kellossa. Mutta onneksi sulla kävi hyvä tuuri lasten suhteen ilmeisesti, niin saat pitää yleistettävät fantasiasi.
Sulla meni nyt pointti ohi, taidat olla lapseton.
No selitä mulle se pointti, ottaen huomioon tuo että jos lapsesta tuleekin jollain tavalla epäonnistunut tai rikollinen. Uskotko että koskelan poikien vanhemmat ovat kovin onnellisia lapsistaan nyt?
Kyllä, olen lapseton. Mutta kokemusta on joidenkin lapsena olemisesta.
Sosiaalinen ja biologinen tarve, joka perustuu pitkälti evoluutioon. Joillekkin vähä sama ku perustarve käydä veskissä, paskat on vaa saatava ulos.
Nykyään tosin mikään ei uhmaa ihmisevoluutiota, joten lisääntymisestä ei ole tullut enää prioriteetti. Paitsi ehkä kiinalaisille, joiden päästöt ovat 30% koko maapallosta, koska siellä asuu 1.4miljardia ihmistä. Niiden tarve on enemmä sosiaalinen, kun pojan nimeksi pakko saada Chan tai Li.
Vierailija kirjoitti:
Se on kato tämän elämän ja luonnon pointti, lisääntyä.
Ei ole. Rakkaus on.
Vierailija kirjoitti:
Ne on nää ihmiset, jotka lasten saantia noin törkeästi arvostelevat, sellaisia, jotka saavat minut ihan voimaan pahoin. Ne ovat, kuin jostain ihan eri maailmasta. Kuinka pitkälle itserakkaus ja omahyväisyys voi ihmisen kantaa?
Totta, naisen kuuluu synnyttää lapsia ja hoitaa isoa perhettä eikä lakata kynsiään ja katsoa sohvalla laiskana temppareita. Kaikista kuvottavimpia ovat nämä aikuispissikset, jotka eivät hanki lapsia siksi kun fitneskroppa menee"pilalle"
Rakkaus lapsia kohtaan ja hoivavietti.
En ole ikinä ymmärtänyt lasten hankintaa, elämässä on niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa ja palkitsevampaa.
N41, vela
Yleensä ihmiset menee kiimassa nussimaan ilman ehkäisyä ja siitä sivutuotteena on sitten pillupulla
Elämään sisältöä ja merkitystä kai. Yksinkertaisen ihmisen yksinkertainen keino saada näitä kahta elämäänsä on tehdä lapsia, vähemmän yksinkertaiset keksivät jotain muuta.
Omille geeneille jatkoa ja vanhuudenpäiville turvaa ja seuraa.
Aika köyhä kivipallo tää ois jos täällä ei kukaan tai mikään haluais lisääntyä.