Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bonuslapsesta

Uusioperhe89
25.03.2021 |

Hmm.. herkkä aihealue, mutta haluaisin keskustella aiheesta uusioperhe ja bonuslapset. Olemme kohta vuoden ajan asuneet yhdessä miehen kanssa kenellä kaksi lasta, 7v tytto ja 9v poika. Nuorimman kanssa meillä sujui heti todella hyvin ja olemme kiintyneet tässä ajassa hyvin yhteen. Mutta vanhempi, poika, meillä ei vaan tunnu synkkaavan. Olemme myos kulttuurierossa, perhe puhuu eri kieltä äidinkielenään kun minä. Nuorempi alkoi heti alusta puhumaan kanssani englantia ja pystymme kommunikoimaan ja minä opettelen heidän äidinkieltään. Poika ei ole vieläkään aloittanut edes yrittämään puhumaan englanniksi. Hän on sulkeutunut ja varautunut minua kohtaan. Välillä hän vaikuttaa jopa vihamieliseltä minua kohtaan. Olen yrittänyt keskustella asiasta isän kanssa mutta häntä ei tunnu kiinnostavan.. Asia harmittaa kun pelkään että pojasta kasvaa tunnevammainen jos vaikeista tunteista ei pysty avoimesti keskustelemaan. Huomaan myos että jos isä keskustelee jostain isommasta hänen kanssaan, hän vie pojan aina sivummalle. Luulen etta suurin syy hänen käytokseensä on se että hän ei ole vielä käsitellyt vanhempiensa eroa, josta on siis jo kulunut kohta 5vuotta..
Haluaisin että meillekin tulisi hyvät välit niin kuin nuoremman kanssa, mutta pelkkä ajatuskin tuntuu vaan vitsiltä.. Ymmärrän toki että lapsi tarvitsee aikaa muutokseen ja ymmärrän että ei tarvitse heti hyvaksyä uusia ihmisia elamään mutta silti.. hän on hyvin selvästi ilmaissut että minun seura ei kiinnosta ellen tee tasan sitä mitä hän haluaa kanssaan leikittävän.. eli yhden videopelin pelaamista, tuntuu että mitään muuta mielenkiintoa hänellä ei ole.. olen myos puhunut isän kanssa että eiko olisi terveellistä että pojalla olisi myos muita mielenkiinnon kohteita? Surullista että isää ei kiinnosta..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siis ihan tuore uusperhe ja isää ei kiinnosta? Kannattaako teidän edes asua yhdessä, mitä jos vain seurustelisitte ilman että väkisin muodostatte perhettä. Lapset siinä vaan kärsii.

Vierailija
2/2 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ovat me, josta kerrot? Sinä ja lapsesi? Sinä ja äitisi?

Miehen lapset  eivät ole mitään perheen bonuslapsia, ne ovat perheen lapsia! Asenteesi on aika kieroutunut, jos pidät heitä pelkkänä ylimääräisenä lapsena.

Pojasta tuskin kasvaa tunnevammaista siksi, että hän ei kykene muodostamaan tunteistaan englanninkielisiä lauseita. Enemmänkin ihmettelen bonusmamia, joka ei hyväksy miehensä lasten äidinkieltä, vaan vaatii vaihtamaan perheelle yhteisen maailmankielen nimeltä bad english. Sen sijaan jatkuvat vaatimuksesi voivat hyvinkin tehdä sen, että poika oppii vihaamaan sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme