Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tahtovat hankkia lapsia?

Vierailija
25.03.2021 |

En ole koskaan ymmärtänyt.

Lapsi vie paljon aikaa ja rahaa. Mitä hyötyä lapsesta on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää miettiä lasten tekemistä hyötyperiaatteella, saa miettiä kyllä maailman loppuun asti. 

Vierailija
2/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys kun eivät keksi tekemistä, lapsi antaa tekemistä. T. Vapaaehtoisesti lapseton jolla ei ole tyls

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika pitkälti biologinen tarve.

Vierailija
4/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu kasvattaa omia jälkeläisiä

Vierailija
5/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tekevät palkkatöitä? Eivätkä muka keksi mitään hyödyllisempää tekemistä? No, osa tekee koska niin tekevät muutkin, osa pitää työstään, osalla on kutsumus. Ja työn teko kuten lastenkin tekeminen on ihan yleishyödyöllistä. Tietysti voisi ajatella, että parempi kun vaan kaikki ihmiset lakkasivat tekemästä mitään koska äiti Maa. Jostain syystä vasta seuraavan sukupolven pitäisi jättää elämättä, t. Hulluvelat

Vierailija
6/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään käsitä miten ylipäätän joku jaksaa nähdä niin paljon vaivaa.

Vierailija
7/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kato tämän elämän ja luonnon pointti, lisääntyä.

Vierailija
8/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu jättää jälkensä maailmaan, halu saada kasvattaa maailman upein ihminen, halu saada perillinen kaikelle sille mitä on itse saanut kertymään niin tiedoissa, taidoissa kuin omaisuudessa, halu saada rakastamansa puolison kanssa yhteinen projekti, halu saada elämäänsä valtava määrä iloa ja naurua lapsen rinnalla elellessä. 

Vierailija
9/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa yksikin kasvi tai eliö joka ei halua lisääntyä?

Vierailija
10/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliastakin se synnyttäminen on. Ja epäkiitollista hommaa. Yksin olet kuitenkin vanhainkodissa.

Vierailija
11/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tainnu vähän vieraantua luonnosta.

Vierailija
12/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio omasta itsestään.

Maailmassa muutenkin liikaa ihmisiä.

Vierailija
13/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa yksikin kasvi tai eliö joka ei halua lisääntyä?

Minä

Ihmiset ovat eliöitä.

- AP

Vierailija
14/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kato tämän elämän ja luonnon pointti, lisääntyä.

Mä ihmettelen ettei ihmiskunta ole jo loppunut omasta halustaan jos, ja ilmeisesti kun tuo lisääntyminen on joku homman ainoa pointti. Pitäisi olla niin paljon siistimpää tämän elämisen että tämä olisi mielestäni jotenkin kannattavaa.

Vierailija
15/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vanhemmiltasi, he ovat kokemusasiantuntijoita.

Vierailija
16/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu jättää jälkensä maailmaan, halu saada kasvattaa maailman upein ihminen, halu saada perillinen kaikelle sille mitä on itse saanut kertymään niin tiedoissa, taidoissa kuin omaisuudessa, halu saada rakastamansa puolison kanssa yhteinen projekti, halu saada elämäänsä valtava määrä iloa ja naurua lapsen rinnalla elellessä. 

Varmasti se johtuu kaikesta tuosta. Todellisuus voi sitten olla kaikkea muuta, ainakin omalla kohdallani niin oli.

Vierailija
17/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on mun perhe, nyt vanhempana mun parhaat kaverit joiden kanssa voidaan tehdä kaikkea kivaa yhdessä. Olivat ne kyllä aiemminkin, tosin silloin olin heille erilailla auktoriteetti ja vanhempi.

On mulla muitakin ystäviä, mutta heillä myös omat perheet ja omat kuviot. Miehistä olen todennut että liikaa vaivaa suhteessa hyötyyn, tuurilla voi saada hyvän mutta vaatii liikaa kompromisseja. Sohvalla röhnöttäjästä en hyödy ollenkaan.

En kadu lasten hankintaa, en silti tarkoita että lasten hankinta sopisi kaikille, kukin tyylillään!

Vierailija
18/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä perusteilla minä olen ollut kyllä totaalinen pettymys, sitä eivät porukat vaan ole ikinä tunnustaneet mutta aistin sen. Olen jo lapsesta asti sairastanut, ollut paljon sairaaloissa, opiskelin harvinaisen ammatin joka ei työllistä Suomessa kuin alle 10 ihmistä, minua ei tietenkään. En ole koskaan mieltänyt samaa elämänkatsomusta kuin vanhempani, olen ateisti ja se on tulehduttanut välejämme aikuisikäni ajan. Näen nälkää ja kituutan työmarkkina + toimeentulotuella.

Joo, ei kannata laskea sen varaan että lapsi tuo iloa elämään. 

Vierailija
19/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä olisi todella tylsää ilman lapsia. Olen siunattu ja tosi onnellinen kun olen saanut kasvattaa kaksi lasta aikuisiksi. Elämä on ollut todella hauskaa ja antoisaa heidän kanssaan. Olisin jäänyt paljosta paitsi jos en olisi tehnyt lapsia. Nyt odotan ensimmäistä lapsenlasta syntyväksi, elämä on ihmeellistä ja ihanaa, odotan niin paljon jo tulevaa mummoilua.

Vierailija
20/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nää ihmiset, jotka lasten saantia noin törkeästi arvostelevat, sellaisia, jotka saavat minut ihan voimaan pahoin. Ne ovat, kuin jostain ihan eri maailmasta. Kuinka pitkälle itserakkaus ja omahyväisyys voi ihmisen kantaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä