Leevi & the Leavings.Paras kappale?
Mikä on sinun suosikki Leevi & the Leavings kappaleista?
Kommentit (59)
Vasara ja nauloja
Tän kappaleen sanat olivat NIIN karmivasti totta silloin aikoinaan kun rakennettiin omaa taloa.
Vierailija kirjoitti:
Paras millä kriteereillä?
Eiköhän jokainen määrittele ne kriteerit ihan itse.
Leevi and the Leavings - Pimeä tie, mukavaa matkaa
Vakosamettihousuinen mies. En muista onko tämä nimi mutta toistuu kertosäkeessä.
"En tahdo sinua enää." Onko biisi tällä nimellä? Joka tapauksessa, biisi saa aina niin surulliseksi.
Tikapuut taivaaseen, kaupungin tavotelluin remonttimies, pohjoisen taivaan alla....
Mahdotonta sanoa, niin monta hyvää, riippuu omasta mielialasta mikä milloinkin miellyttää, mutta Rin Tin Tin oli se, joka minulle kolahti silloin, kun se ilmestyi ja rupesi radiossa soimaan. Olihan sitä ennen ollut jo ainakin Kyllikki ja Poika nimeltä Päivi, mutta Rin Tin Tin minuun teki todellisen vaikutuksen. Sen jälkeen tuli tietysti monta muuta. Ne levyt usein radiossa soivat, tai ne voivat olla muitakin...
Levyistä "Häntä koipien välissä" on kokonaisuutena suosikkini. Huippukappaleita, kuten Teuvo, maanteiden kuningas, Elina mitä mä teen, Rin Tin Tin, Pimeä tie, mukavaa matkaa.
Kappaleista on vaikea löytää suosikkeja ja välillä vaihtelee.
Vanhemmista kappaleista etenkin En tahdo sinua enää. Sitten Elämä ikkunan takana, Kyllikki ja Pohjois-Karjala.
Ehkä kokonaisuutena paras olisi Kyllikki. Kappaleen hauska mutta pateettinen ja traaginen samaan aikaan, kuten monet Leevi & the Leavingsin kappaleet.
Leevi and the leavings - Hevosella Helsinkiin
Vähän vaikeaa sanoa mikä on paras.
Leevi & the Leavings julkaisi 16 levyä joissa on 215 kappaletta.
Mitä kuuluu MarjaLeena?