Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asperger ihminen ”kasvaa” normaaliksi?

Vierailija
25.03.2021 |

Ennen en yhtään osannut tulkita muiden ihmisten käytöstä enkä tiennyt miten muut odottaisivat minun käyttäytyvän. Tässä viime vuosien aikana olen kokenut jonkin yhtäkkisen ”heräämisen” ja kaikki on nyt niin selvää minulle. En vieläkään tosin osaa käyttäytyä normien mukaisesti luonnostaan, mutta ainakin tiedän miten tulisi käyttäytyä ja voin yrittää matkia sitä. Voisin kuvailla sitä niin, että ennen olin kuin jossain omassa kuplassa, mutta nyt se kupla on poksahtanut ja olen herännyt tähän maailmaan. Olen jo jostain teinistä saakka epäillytkin olevani asperger. Voiko aspergerista ”parantua”?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kokonaan parantua voi, mutta voi oppia luovimaan neurotyypillisten maailmassa.

Vierailija
2/3 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seurasi muuttunut? Olen assin kasvattama ja olen alitajuisesti oppinut ilmaisemaan itseäni selkeästi sanoin, elein ja ilmein. Ymmärsin tämän vasta hiljattain. Meitä on varmasti muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti oireet lievenee aikuisiällä, sitäpaitsi lapsilla on kai aika yleisestikin jossakin kehitysvaiheessa ohimenevästi piirteitä ilman että olisi aihetta diagnosoida. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi