Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömin ongelma joka teillä on?

Vierailija
25.03.2021 |

Minkä (muiden silmään älyttömien) ongelmien kanssa juuri sinä kamppailet?

Omani kanssa olen yksin, enkä siitä enää puhu kenellekään, koska se mitä koitan tilanteellani kertoa, ja miten sen muut ottaa, eivät kohtaa.

Tilanne on seuraavanlainen:
Muutin 15v sitten moniongelmaisten vanhempieni luota velallisena, vailla luottotietoja. Vanhemmat olivat tietämättäni tietoni pilanneet osamaksuilla ja pikavipeillä. Ajauduin vielä suhteeseen, joka vaikeutti tilannettani. Lopulta otin elämäntehtäväkseni saada asiani kuntoon, ja tein ison työn saadakseni kaiken maksettua. Se kuitenkin vaati nuukan elämänasenteen, ja lähes täysin rannalle työnteolle omistautuneen elämän. Katse pääpalkinnossa, taloudellisesti tasapainoisessa ja turvallisessa elämässä. Lopulta se pikkuhiljaa tapahtui, sain kaiken kuntoon, ja nyt on jopa jotain sukanvarressa. Kun sain kaiken hoidettua, voitin vielä pienen summan rahaa, eli kaikki sillä saralla OK. Kuvittelin että elämä alkaa kun mahdollisuus tehdä muutakin kun elää työnteolle, ja kaikesta kieltäytymiselle. Mutta nyt olen ahdistuneempi kuin koskaan. Tuntuu että elämältä on viety määränpää ja syy. En osaa tuhlata tai unelmoida mitä tässä elämäntilanteessa voisi tehdä. Raha ahdistaa, tuntuu pahalta kun tilillä sitä on. En osaa lopettaa velanmaksua, joka nyt muuttunut säästämiseksi. En voi puhua kenellekään, kenellä muka on tuollaisia ongelmia?
Olen koittanut hyväntekeväisyyttä, mutta niin paljon huonoja ja hyväksikäyttäviä kokemuksia etten halua myrkyttää mieltäni vanhempien ja entisen poikaystäväni kaltaisilla ihmisillä, joten en tiedä mitä hyvää voisin tehdä. Itseeni en osaa käyttää. Olen kk-lahjoittaja eri järjestöissä, ja teen vapaehtoistyötä, mutta tuntuu etten elä omaa elämääni. Melkein kaipaan velallista, päämääräorjentoitunutta elämääni. Nyt tuntuu ontolta.
Kun näistä joskun puhuin, vastaus oli aina naureskeleva "anna mulle jos on liikaa". Kokeilin sitäkin, muta en halua passivoida ihmistä joka ei pysty itsestään huolehtimaan. Kuten vanhempani tai exäni.
Sellainen käänteinen rahaongelma.

Onko kenelläkään vastaavanlaisia, muiden silmään typeriä ongelmia?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi