Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen moittii liikkumisrajoituksia – Alkoon pääsee, mutta kirkkoon ei: ”Onko alkoholi välttämätön tarvike?”

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

faarao kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat voivat kokoontua ja järjestää rukoushetkiä etänä, kuten kaikki muutkin.

etänä rukoushetki ja ehtoollinen on sama asia kuin nauttisit hampurilaisen etänä mielikuvituksessa kotona muttet fyysisesti saisi sitä syödä, lisäksi puuttuu se yhteys ihmisiin ja uskovaisiin ja luova hengellinen profeetallinen yhteys, jossa voidaan parantaa sairaita ja puhua eläviä sanoja ihmisille srkssa, et sinä' vaimosikaan kanssa elä etäsuhteessa internetnetissä

Kuule, on tässä vähän muiltakin ihmisiltä kuin uskovaisilta yhteys muihin rajaantunut. Hauras on se usko, joka tarvitsee fyysistä lahkon tukea kukoistaakseen.

Vierailija
42/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo liikkumisrajoitukset nyt muutenkaan kovin "rajoituksilta" tunnu, taas tuollaista ympäripyöreää paskan jauhantaa, kun hallitus ei uskalla/ei osaa ottaa järeitä keinoja käyttöön. Päivästä päivään käsitellään samoja rajoituksia ja siihen mennessä kun niihin joku tolkku saadaan, on varmaan jo koko pandemia ohi. 

Mutta tosiaan, eihän sinne kirkkoon nyt korona-aikana tarvitse mennä.  Ja alkoholihan on tässä maassa sellainen pyhä lehmä ettei siihen kosketa - haluaisin oikeasti nähdä, mitä tapahtuisi, jos Alko suljettaisiin :D Se olisi kuin siinä Pasilan Salaviina-jaksossa, jossa 15 minuutin kuluttua Alkon sulkemisesta koko maa ajautuu sisällissotaan ja anarkiaan :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta voisi olla hyvä, että kaikille kovin kiihkeille ryhmittymille järjestettäisiin se oma saari, jossa saavat olla yhteydessä keskenään. Heitä ei rajoitettaisi ja muut säästyisivät viruksen leviämisen seuraamuksilta. Win-win.

Vierailija
44/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole nyt mistään arvoista vaan siitä, että alkossa viihdytään ehkä 3 minuuttia kun haetaan se kossupullo, siellä rukoushetkessä 1-2 tuntia.

Olen kuskannut huonosti liikkuvaa mummoani joihinkin korona-aikana pidettyihin rukous- ja ehtoollishetkiin. Itse tilaisuudet kesti alle 10 minuuttia, ja turvaväleistä tosiaan pidettiin hyvin huoli niin itse tilaisuuden aikana kuin sitä ennen ja sen jälkeen. Papin lisäksi paikalla isossa kirkossa oli ensin korkeintaan 9 ja kiristyneiden rajoitusten jälkeen 5 osallistujaa. Vaikka olenkin pelkkä ymmärtämätön maallikko, en voi mitenkään ymmärtää miten tällaiset tilaisuudet voisi muodostaa merkittävän riskin koronan leviämiselle.

Koska rajoitukset tiukkenevat. Miksi he saisivat järjestää useamman ihmisen kokoontumisia kun muutkaan eivät saa?

Uskonnonvapaus on ihmisoikeus, johon kuuluu oikeus uskonnon harjoittamiseen.

Kuin myös liikkumisvapaus, jota ollaan nyt rajoittamassa.

Vierailija
45/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta , ohjehan perustuu niinkuin Päivi sanoo välttämättomiin!

Eikö myös kaikki nämä hengellisistä tilaisuuksista levinneet tartunnat ole ollut muuta kuin tätä suomalaisten peruustoimintaa, joissa minun ymmärtääkseni noudatetaan ohjeistusta.

Vierailija
46/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole nyt mistään arvoista vaan siitä, että alkossa viihdytään ehkä 3 minuuttia kun haetaan se kossupullo, siellä rukoushetkessä 1-2 tuntia.

Olen kuskannut huonosti liikkuvaa mummoani joihinkin korona-aikana pidettyihin rukous- ja ehtoollishetkiin. Itse tilaisuudet kesti alle 10 minuuttia, ja turvaväleistä tosiaan pidettiin hyvin huoli niin itse tilaisuuden aikana kuin sitä ennen ja sen jälkeen. Papin lisäksi paikalla isossa kirkossa oli ensin korkeintaan 9 ja kiristyneiden rajoitusten jälkeen 5 osallistujaa. Vaikka olenkin pelkkä ymmärtämätön maallikko, en voi mitenkään ymmärtää miten tällaiset tilaisuudet voisi muodostaa merkittävän riskin koronan leviämiselle.

Koska rajoitukset tiukkenevat. Miksi he saisivat järjestää useamman ihmisen kokoontumisia kun muutkaan eivät saa?

Niinpä, mutta on silti eri asia rajoittaa kahta vapautta kuin vain yhtä.

Vierailija
47/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako koronatartuntaa on saatu Alkossa asioinnista? Uskonnollisissa tilaisuuksissa noita tartuntoja on levinnyt yli sata. Miksi räksy-räsänen haluaa altistaa uskisvanhukset koronalle?

Vierailija
48/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sulkea Alkoja.

Muutoin Ihmiset ajautuvat vähähaittaisempaan nautintoaineeseen josta valtio Ei saa verotuloja. Suuri osa huomaisi myös miten vähähaittaisesta nautintoaineesta onkaan kysymys ja vaihtaisi pysyvästi.

Näin valtintalous romahtaisi.

Vierailija
49/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta on silti eri asia rajoittaa kahta vapautta kuin vain yhtä.

Rajoitetaanhan nyt muutenkin. Saat mennä mökillesi, jos omistat sen. Jos et omista, et saa mennä. 

Vierailija
50/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnon harjoittamiseen ei mitään kirkkoon kokoontumista tarvita. Radiosta (myös paikallisradiot lähettävät kirkonmenoja) voi kuunnella jumalanpalveluksen. Miksi uskonnonharjoittamisen takia pitää vaarantaa uskovaisten ihmisten terveys?

Vierailija
51/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pappijapiispajim kirjoitti:

sannis ja tytöt haluavat että kansa alkoholisoituu mieluummin kuin ottaa vastaan Jeesuksen

Totta. Parempiakin uskontoja on saatavilla.

joo.  Vihervasemmisto uskoo vakaasti  maailmanlopun tulevan jos kansa elää synnissä niinkuin nyt.  Se paasaa äänekkäästi herätysliikkeen tavoin ja syyttää meitä muita syntisestä elämästä (lihansyönti, autolla ajaminen, talojen lämmittäminen puilla) ja julistaa  pelastusta  (veganismi, polkupyöräily, sähköauto)

Vierailija
52/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia ja käyn sunnuntaisin kirkossa. Silti olen Päivin kanssa eri mieltä. Jos kaupat on auki niin kai Alkokin saa olla. Onneksi jumalanpalvelukset voi järjestää etänä.

Tämän tyyppiset vastakkainasettelut eivät ole hedelmällisiä. Kyllä uskovatkin juovat mielellään esim. viiniä ruokajuomanaan ja niin voi tehdä korona-aikanakin.

Vierailija
53/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpalvelus etänä (siis karismaattiset kokoukset) on sama kuin katsoisi haollywood-elokuvaa, ei niistä välity mitään henkeä, yhteyteen vaaditaan läsnäolo

Vierailija
54/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huvittavinta on tämä vihervasemmistolainen takinkäännös. Aiemmin se vastusti ydinvoimaa suuren säteilyriskin vuoksi. Mutta nyt yhtäkkiä sähkön käytön lisääntyminen onkin maailman pelastus! Mutta sähköä ei saisi tuottaa vesivoimalla eikä hiilivoimalla eikä puuvoimalla eikä turvevoimalla , vaan se pitää heidän mielestään tuottaa nimenomaan sillä YDINvoimalla.

Vihertyttösten mielestä sähköä ei oikastaan saisi tuottaa millään menetelmällä, mutta sitä vain tulisi tulla töpselistä runsaasti enemmän. Sehän tulee tyhjästä. 

Kaivoksiakin vihertytöt vastustavat kamalasti, mutta samaan aikaan he haluavat  lisätä hirveästi sähköakkujen tarvetta. Kaivoksista kaivetaan niitä akkuihin tarvittavia mineraaleja, mutta sehän menee yli ymmärryksen

Vierailija
55/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

punttisali on kirkkoni, miksi se suljettiin?

Vierailija
56/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on varmasti yksi suurimmista levittäjistä kun muistaa kaikki kotibileet, ryyppyillat jne. Norja ainakin kielsi juuri kaiken anniskelun. Paras jos alkoholin myynti kiellettäisiin kokonaan vaikka vappuun asti.

Kirkkoa en kommentoi mutta on Räsäsellä siinä hyvä pointti että outoa kun alkot saa olla auki ja sitten kotibileissä levitetään virusta.

Vierailija
57/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ruoka on oikeasti välttämätöntä ihmisille.

Vierailija
58/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, en ole ennen kuullut Päivi Räsäsen sanovan mitään järkevää.

Päivi Räsänen on Suomen fiksuimpia poliitikkoja ja oli esimerkiksi sisäministerinä nainen paikallaan. Toisin kuin nykyinen miss jääprinsessa.

Vierailija
59/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla; minä en tarvitse kirkkoja, joten ne pitää sulkea. Minä en käy lenkillä, joten kielletään se.

Vierailija
60/92 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on varmasti yksi suurimmista levittäjistä kun muistaa kaikki kotibileet, ryyppyillat jne. Norja ainakin kielsi juuri kaiken anniskelun. Paras jos alkoholin myynti kiellettäisiin kokonaan vaikka vappuun asti.

Kirkkoa en kommentoi mutta on Räsäsellä siinä hyvä pointti että outoa kun alkot saa olla auki ja sitten kotibileissä levitetään virusta.

Kotibileet on kielletty, urpo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän