Kolesterolilääke meinasi tappaa minut!
Lääkäri aloitti isoimmalla annoksella statiinin, kun LDL on kolme ja kaikki muut kolesteroliarvot ihannetasolla. Epäilee sepelvaltimotaudin mahdollisuutta. No, en saanut nukuttua viikkoon, kun aloitin lääkkeen ja kaikki lihakset vihlouvat sietämättömästi ja rintaa kivisti. Kun jätin lääkkeen pois, lihasoireet hävisivät. Unihäiriö toivottavasti korjaantuu. Aivan järkyttävä myrkky!!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote tutkittu ja turvallinen.
Yksi jo auttaa
Toinen pelastaa
Kolmas vapauttaa
Neljäs...jne
Mikähän sinun harhoihin auttaisi?
Ainoa ihmisryhmä, joka statiineista hyötyy, on sellaiset miehet, joilla jo nuorena on korkea kolesteroli. Kyseessä jokin perinnöllinen ominaisuus, joka altistaa sydänkohtaukselle jo varsin nuorella iällä. Kellekään muulle niitä ei pitäisi määrätä. Vanhoilla pitääkin olla korkea kolesteroli.
Voi mm. mennä jalat. Statiineilla on paljon sivuvaikutuksia. Ruokavalio mieluummin
Ensin syötetään statiineja terveille aikuisille, sitten ihmetellään, kuinka muistisairaudet lisääntyvät. Itse en noita myrkkyjä vapaaehtoisesti söisi.
Lääkärit "hoitavat" mieluummin kolesteroliarvoja, kuin ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni sai statiineista niin pahat sivuoireet, että valitsi lääkkeettömän, mutta mahdolollisesti vähän lyhyemmän elämän. Jos kolesteroliinsa pystyy vaikuttamaan ruokavaliolla, niin se kannattaa.
Nyt on tullut uusia kolesterolilääkkeitä, jonka käytöstä ei ole tuota jalkojen kipuilua. Eikun pyytämään lääkäriltä. Typerää olisi kuolla sydäriinkin, jos siihen on estävä lääke. Ellei sitten omilla terveemmillä elintavoilla pysty sitä arvoa alentamaan, mikä olisi tietysti ideaalitlanne, esimerkiksi ylipaino pois, vaikkei se syynä kaikille kolesterolin korkeudelle olekaan.
Vanhemmiten kolesteroli nousee ja se on aivan normaalia, koska keho ja varsinkin aivot tarvitsevat kolesterolia. Se on jopa niin välttämätöntä, että elimistä tuottaa sitä itse. Hullua alentaa sitä väkisin ja hoitaa pelkkiä arvoja.
Viitearvot suomessa aivan liian matalat.Mut kovaa on lääkebisnes!
Minulla oli epämääräisiä jalkapohjien kipuja, jotka katosivat kun kolesterolilääke on ollut nyt muutaman kuukauden tauolla. En ole ollut lääkäriin tästä yhteydessä.
Ajattelin nyt kyllä aloittaa lääkityksen uudelleen. Suonien tukkeutumiset pelottaa, tutuille tuntuu tapahtuvan nykyään paljon niitä.
Ap, mikä on tilanteesi nyt vuonna 2025?
Itse en noita myrkkyjä kyllä söisi. Mutta monet syövät ja kärsivät sivuvaikutuksista vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
"Statiineilla ei ole mitään vaikutusta kuolleisuuteen ja yli 50-vuotiaista pisimmälle elää ne joilla on korkein kolestroli."
Ihanko totta? Pitäisiköhän lopettaa statiinien syöminen ja palata yli 10:n kokonaiskolesteroliin, joka statiineilla laski 5:een. Ehkä se nousisi vielä korkeammallekin tuosta 10:stä, mutta ilmeisesti se olisikin sitten vain hyvä juttu.
Ei sunntarvitsekaan uskoa eikä oireita ehkä kaikille tulekaan mutta myös minulle tuli samanlaisia oireita. Lihasjäykkyyttä, sietämättömiä jalkakipuja sekä lähimuisti heikkenemistä.
Kaikki oireet paranivat lopetuksen jälkeen.
Mielummin syön b3 vitamiinia. Lääkäri totesi että se aiheuttaa naaman punotusta että syö mielumin statiineja. No arvaa kumpaa syön mielummin??