Kolesterolilääke meinasi tappaa minut!
Lääkäri aloitti isoimmalla annoksella statiinin, kun LDL on kolme ja kaikki muut kolesteroliarvot ihannetasolla. Epäilee sepelvaltimotaudin mahdollisuutta. No, en saanut nukuttua viikkoon, kun aloitin lääkkeen ja kaikki lihakset vihlouvat sietämättömästi ja rintaa kivisti. Kun jätin lääkkeen pois, lihasoireet hävisivät. Unihäiriö toivottavasti korjaantuu. Aivan järkyttävä myrkky!!
Kommentit (113)
Mulla laski haitalliselta tasolta puolessa vuodessa, kun aloitin kasvisruokailun ja jätin punaisen lihan vähiin ja eläinrasvat kokonaan pois. Sitä varten on niitä kevyttuotteita kaupassa. Rasvatonta maitoa jne.
Yksi kananmuna menee viikossa, kahdesta nousee jo haitalliselle tasolle kolesterolit. Kananmunan olen tavallaan jättänyt myös kokonaan pois. Munan viikossa voin syödä. Keltuainenhan se on tappavin.
Ensimmäinen sydänkohtaus 37v täysin urheilullinen ja alkoholiton mies, toinen 40v ja kolmas oli pahin ja meinasin kuolla. 42v synttäri-iltana.
Oli jo ekan kerran aikana sanottu verenpaineesta ja kolesteroleista. Olin vähentänyt aika paljon kaikkea pois, mutta kolmas kerta herätti lopullisesti. Lääkäri totesi että onko suvussa tätä ja en tiennyt. Sukututkimusta tein sen verran että miehiä on mennyt alle 50v ja keski-ikä on 44v suvun miehillä. Kuolemien syy on halvaus tai tuntematon.
Kovasti ihmettelen tätä nykyaikaista valemediaa, kun väitetään valhetta todeksi ja että eläinrasvat olisi terveellisiä kolesterolisairautta sairastaville.
Siis nehän tappaa jos on vähänkin itäisiä geenejä. Tappavaa ruokaa. Minulla on välimeren ruokavalio ja sitäkin on mukailtu. Älkää leikkikö hengellänne hyvät ihmiset ja uskoko näitä eläinrasvan tuputtajia. Punainen maito tappaa, kerma tappaa, punainen rasvainen liha tappaa, nää on tappavia ruokia joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla laski haitalliselta tasolta puolessa vuodessa, kun aloitin kasvisruokailun ja jätin punaisen lihan vähiin ja eläinrasvat kokonaan pois. Sitä varten on niitä kevyttuotteita kaupassa. Rasvatonta maitoa jne.
Yksi kananmuna menee viikossa, kahdesta nousee jo haitalliselle tasolle kolesterolit. Kananmunan olen tavallaan jättänyt myös kokonaan pois. Munan viikossa voin syödä. Keltuainenhan se on tappavin.
Ensimmäinen sydänkohtaus 37v täysin urheilullinen ja alkoholiton mies, toinen 40v ja kolmas oli pahin ja meinasin kuolla. 42v synttäri-iltana.
Oli jo ekan kerran aikana sanottu verenpaineesta ja kolesteroleista. Olin vähentänyt aika paljon kaikkea pois, mutta kolmas kerta herätti lopullisesti. Lääkäri totesi että onko suvussa tätä ja en tiennyt. Sukututkimusta tein sen verran että miehiä on mennyt alle 50v ja keski-ikä on 44v suvun miehillä. Kuolemien syy on halvaus tai tuntematon.
Kovasti ihmettelen tätä nykyaika
Että sellainen satu :)
Ihmettelen myös rasvamyönteisyyttä. Henkilö, jolla ei ollut muuta syntiä, kun voin, rasvaisen maidon ja lihan syönti, kuoli noin 60v kun suonet meni tukkoon. Ei muita risitekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Saman tapaisia kokemuksia lääkkeestä kun ap:lla, myös verenpaine nousi ja paino rinnassa. Voiko lääkkeen korvata jollain ystävällisemmällä tuotteella tai elämäntapamuutoksella ja saako lääkkeet jättää ottamatta omalla luvalla? Vai mikä auttaisi asiaa?
Kukaanhan ei sua voi pakottaa ottamaan mitään lääkkeitä. Jossain pakkohoidossa ehkä, siitä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini syönyt statiineja alta 60 v ja kohta täyttää 100 v, ei mitään sivuoireita.
Mieheni syönyt yli 20 v ja pysynyt terveenä ja ei korkeasta iästä huolimatta ole erektiongelmia.
Kolesteroli tukkii joka paikasta verisuonet.
Tämähän se on, ettei niitä lääkkeitä määrättäisi, jos ne kaikille aiheuttaisivat vain sivuoireita.
Ihmisen tulee myös itse seurata vointiaan, ja informoida lääkäriä mahdollisista haittavaikutuksista, jotta ne saadaan kontrolliin.
Olen kokeillut kahta eri statiinia.. Rosulla menee 1kk ennen haittavaikutusten alkamista.. Tiedän, kun olen 2 kertaa laittanut ne itse tauolle. Nyt nukun 3h yössä.. Unettomuus on ihan jäätävä ihmiselle, joka normaalisti nukkuu 8-9h. Jalkojen lihaskivut on lamaannuttavia.. Alaselkä kipuilee ja väsymys on huomattava. Päänsäryt ovat lisääntyneet ja niihin ei särkylääke auta. Ensi viikolla lääkäri.. Edellinen ei uskonut haittavaikusten mahdollisuuteen, vaikka siitä on näyttöä, että osa saa isojakin oireita. Voisin kokeilla kolmatta vaihtoehtoa, mutta jos nää oireet jatkuu elän mielummin jälkellä olevan ajan kivuttomampana ja nauttimalla myös levosta.
90-luvulla työterveydessä minulta mitattiin kolesteroli taisi olla tasan 5 ja sitä pidettiin ihan hurjan hyvänä, olin alle 30 v ja painoin jotain 55 kiloa, kollegani oli samanikäinen, pitkä ja hoikka hänellä arvo oli 4,5, olimme siis poikkeuksia ja siksi muistan tämän niin hyvin. Olimme tuolloin molemmat myös urheilullisia. Nyt tämä on muka kaikkien tavoite, huoh. Nyt arvoni ovat 6 kieppeillä ja ei tulisi mieleenikään aloittaa lääkitystä vaan lisätä liikuntaa ja vähentää stressiä, minkä tietty vanhuuseläköityminen mahdollisistaankin helposti.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla työterveydessä minulta mitattiin kolesteroli taisi olla tasan 5 ja sitä pidettiin ihan hurjan hyvänä, olin alle 30 v ja painoin jotain 55 kiloa, kollegani oli samanikäinen, pitkä ja hoikka hänellä arvo oli 4,5, olimme siis poikkeuksia ja siksi muistan tämän niin hyvin. Olimme tuolloin molemmat myös urheilullisia. Nyt tämä on muka kaikkien tavoite, huoh. Nyt arvoni ovat 6 kieppeillä ja ei tulisi mieleenikään aloittaa lääkitystä vaan lisätä liikuntaa ja vähentää stressiä, minkä tietty vanhuuseläköityminen mahdollisistaankin helposti.
Huonolla tuurilla ei eläkevuosia paljon tule kun valtimot kovettuneet. Lyö sydämen tai aivot tilttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin staniineja ja sain jalkalihakset niin kipeiksi, etten päässyt enää lempiharrastukseeni ulkoilemaan. Lopetin lääkkeet, maksoin puoleksi vuodeksi yksityisen pilatesohjauksen kerran viikossa kotiini ja sain niin kävelykykyni takaisin.
Lääkäreiden mielipide on se, että lihasvaivat ovat pienempi paha kuin tukkeutuneet valtimot.
Suomessa määrätään muutenkin ihan liian helposti kolesterolilääkkeet, joten itsekin mietin nyt omaa tilannettani mikä olisi viisasta. Mikään Arvauskeskuksen yleislääkärin tai hoitsun kehoituksesta en syö lääkkeitä, vaan käyn erikoislääkärillä. Asioista keskustellaan silloin ihan eri äänensävyssä ja perustellen.Minäkin otan mieluummin lihaskivut kuin tukkeutuneet suonet, loppuu se kävely siihen. Aloittajalla on kyllä enemmän luulotaudin oireita kuin lääkkeest
Ja kuka vetää eniten röökiä ja viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa jos vaihtaa ne voi- ja voimariinipaketit kolestrolia alentaviin levitteisiin ja ruuan laitossa käyttää oliivi- ja rypsiöljyä sekä valikoi juustohyllystä vähemmän rasvaisia juustoja?
Kasvisrasvojen ja siemenöljyjen kasvisterolit aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja. Syö rehellistä eläinrasvaa sillä kolestroli ei ole se ongelma.
Jaahas taas joku oman elämänsä Antti Heikkilä keksimässä lääketiedettä uusiksi just joo.
Sveitsissä on Euroopan korkeimmat kolesteroliarvot yli 7 ja vähiten sydänsairauksia. Pitkäikäisillä naisilla ei ole alhainen kolestoritaso.
Ihan älytöntä syödä kolesterolilääkkeitä jollain yli viiden kokonaisarvolla, oletko täysi höperö?
Verenpainelääkkeet altistavat kakkostyypin diabetekselle, siinäkin auttaa laihtuminen, kasvisruoka kala- ja oliiviöljyineen sekä liikunta. Käypä hoito -arvot on Suomessa sellaiset että mahdollisimman moni olisi lääkityksellä, lääkärit ovat lääketehtaiden osakkeiden suurin omistajaryhmä.
Verenpaine, diabetes, kol. Ovat metabolista oireyhtymää, siksi ne ovat usein samalla ihmisellä.
Kolesteterolikaan ei ole kyllä pelkästään lihavien harmi , se voi olla korkealla hoikallakin. Kuten myös vp tai db
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa jos vaihtaa ne voi- ja voimariinipaketit kolestrolia alentaviin levitteisiin ja ruuan laitossa käyttää oliivi- ja rypsiöljyä sekä valikoi juustohyllystä vähemmän rasvaisia juustoja?
Kasvisrasvojen ja siemenöljyjen kasvisterolit aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja. Syö rehellistä eläinrasvaa sillä kolestroli ei ole se ongelma.
Ei koske kylmäpuristettua oliiviöljyä. Kreikassa kymmeniä vuosia sitten oliiviöljyn kulutus oli keskimäärin 12 litraa vuodessa per henkilö. Sydäntaudit harvinaisia ja varsinkin miesten syöpäkuolleisuus vähäistä vaikka tupakoivat hirvittäviä määriä.
Kotimaiset siemenöljyt eivät kelpaa ravinnoksi mutta sehän on oma valinta mitä suuhunsa mättää,
.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kahta eri statiinia.. Rosulla menee 1kk ennen haittavaikutusten alkamista.. Tiedän, kun olen 2 kertaa laittanut ne itse tauolle. Nyt nukun 3h yössä.. Unettomuus on ihan jäätävä ihmiselle, joka normaalisti nukkuu 8-9h. Jalkojen lihaskivut on lamaannuttavia.. Alaselkä kipuilee ja väsymys on huomattava. Päänsäryt ovat lisääntyneet ja niihin ei särkylääke auta. Ensi viikolla lääkäri.. Edellinen ei uskonut haittavaikusten mahdollisuuteen, vaikka siitä on näyttöä, että osa saa isojakin oireita. Voisin kokeilla kolmatta vaihtoehtoa, mutta jos nää oireet jatkuu elän mielummin jälkellä olevan ajan kivuttomampana ja nauttimalla myös levosta.
Hyvä kun olet menossa lääkäriin etkä vaan uskottele kaiken johtuvan rosuvastatiinista. Se ei tosiaan estä.muita sairauksia ( alaselkä, naisten elimet, munuaiset, lonkat) tai aivokasvaintakaan.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini syönyt statiineja alta 60 v ja kohta täyttää 100 v, ei mitään sivuoireita.
Mieheni syönyt yli 20 v ja pysynyt terveenä ja ei korkeasta iästä huolimatta ole erektiongelmia.
Kolesteroli tukkii joka paikasta verisuonet.
Päätti sitten hauskuutta meitä lukijoita kertomalla seksielämästänne. Ette vaan muistanut väärin???
Höpö höpö mitä pelottelua. Uin helposti puoli tuntia, hölkkäkin sujuu ja pitkät pyörälenkit. Ainahan voi tutkituttaa ultralla onko tukoksia eikä varmuuden vuoksi hankkia itselleen lihaskipuja, unettomuutts ja diabetesta jotka on tuon lääkkeen sivuvaikutuksia ja lyhentävät elinaikaa. B3 vitamiini kuulemma alentaa huonoa kolesterolia ja kalanmaksaöljy laittaa veren virtaamaan. Ihan vain vinkkinä. Ja suolisto kuntoon maitohapoilla..
Kaikki on linjassa nuoruudenkuntoon ja lukuihin. Viitearvot jotka perustuvat bisnekseen laitan omaan arvoon eli roskikseen. Terv. Täti 65
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia saada kolestrolia kohdalleen ruokavaliolla ja monilla muillakln olisi sama mahdollisuus (paitsi niillä, joilla joku lääkitys tai perintötekijä vaikuttaa kolestroliin) jos viitsisivät kiinnittää huomiota siihen mitä suuhunsa tunkevat.
Varsinkin yli 50 vuotiailla se menee niin että mitä korkeampi kolestroli niin sitä pidempään elää. Ei kannata tarkastella asiaa pelkästään sydän- ja verisuonitautien näkökulmasta.
100 anoppi syönyt statiineja 50 v ja arvot todella alhaisia, kuinka kauan luulet, että eläisi jos ei olisi syönyt lääkettä. Lähtöarvo oli 28.
Siis 100 v vanha.
Ja statiineja ei ole 50 vuotta sitten ollut markkinoilla joten keksi lisää valheita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös rasvamyönteisyyttä. Henkilö, jolla ei ollut muuta syntiä, kun voin, rasvaisen maidon ja lihan syönti, kuoli noin 60v kun suonet meni tukkoon. Ei muita risitekijöitä.
Ei se ollut se voi, rasvainen maito ja liha vaan se, mitä muuta niiden kanssa söi.
Siis 100 v vanha.