G: Pitääkö kassan kysyä, että pankki- vai luottokortilla vai pitääkö asiakkaan sanoa se antaessaan korttinsa?
Kommentit (15)
Kun olin töissä Citymarketissa pari vuotta.
Oletus on se,että maksetaan sillä " kortilla" mikä on " isommalla" . Eli jo on esim pankkikortti, jossa " sivuominaisuutena joku luotto" .
Luulisi ihmisten tajuavan jossain vaiheessa, että täytyy se kuitenkin sanoa. Turhaan pitää aina erikseen kysyä. Jos joskus on ollut ihan joku pikkuinen summa, niin olen pistänyt kysymättä pankille. Yleensä kysyn " pankille, vai?"
Mä aina kysyn asiakkaalta kumpi pankki ja luottokortti.
Mutta joskus asiakas asnoo jo niin varhaisessa vaiheessa sen etten enää muista varmaksi oliko pankille vai luotolle. ;)
Monta kertaa siinä vaiheessa jo mietin seuraavaa asiakasta tai kassalla on niin paljon hälinää että keskittymiskyky hiukan pettää.
Ei tule sitten mitään väärinkäsityksiä.
Niin se menee sujuvimmin.
Terveisin kaupan täti
muuten ei tarvitse kummankaan sanoa/kysyä
Kirjoittamaton sääntö
Olen kassalla töissä ja tänäänkin KAKSI asiakasta alkoi huutaa, että olenko ihan tyhmä, kun en tajua, että PANKILLA tietenkin jos ei erikseen sano.
Aina olen kysynyt, kun todella harva itse sanoo. Ja sitten kun kysyy, niin taas hermostutaan.
Hitto kun mikään ei miellytä.
Sama juttu bonuskortin kanssa. Jos kysyn, sanotaan, että ei oo eikä tuu mä en sellaisia bonuskortteja ota eikä mua kiinnosta ja pitäkää korttinne. Ja sitten kun ei kysy, niin tullaan vinkumaan, että mä en saanut pooonuksia, kun mun ostokset oli 69 senttiä ja mikset kysynyt onks mulla korttia, kyllä on kumma kauppa ja ammattitaidoton myyjä ja tänne en enää ainakaan tuu.
Haistakaa paska kaikki asiakkaat!
suurinosa kuitenkin kysyy kohta että pankki vai visa?
mutta tottakai kassan pitää kysyä, jos asiakas ei sitä itse tajua sanoa. On ihmisiä, jotka haluaa maksaa kaiken esim. luotolle. Fiksu kassa vielä varmistaa asiakkaalta, jos on hiukankin epävarma mitä asiakas sanoi.
t. Kassallakin aikoinaan töissä ollut.
Vierailija:
suurinosa kuitenkin kysyy kohta että pankki vai visa?
niin huusi, että ' mitä se sulle kuuluu!' Kaikkihan me jo muistettiin tämä naama, ja kysyttiin kiusallaan... =))
Kaikenlaisia sitä on joo, jotkut odottaa vaan jotain pienen pientä juttua, mistä huutaa naama punaisena.
Kysymykseen: kyllä kassan pitää kysyä, jos asiakas ei sano, ja vielä varmistaa, jos ei kuullut (ajatukset on kassalla usein muualla... minäkin tein mm. yhden esseen yo:on kassalla ollessani, välilä kirjoittelin kuittipaperille ja välillä mietin, mitä kirjoitan). Mä ainakin lisäsin stereotypiaa tyhmästä kassasta, koskaan en kuullut tai tajunnut mitään, kun aina piti ajatella jotain muuta.
Vierailija:
Sama juttu bonuskortin kanssa. Jos kysyn, sanotaan, että ei oo eikä tuu mä en sellaisia bonuskortteja ota eikä mua kiinnosta ja pitäkää korttinne. Ja sitten kun ei kysy, niin tullaan vinkumaan, että mä en saanut pooonuksia, kun mun ostokset oli 69 senttiä ja mikset kysynyt onks mulla korttia, kyllä on kumma kauppa ja ammattitaidoton myyjä ja tänne en enää ainakaan tuu.Haistakaa paska kaikki asiakkaat!
Suurin osa asiakkaista on oikeasti ihan takapuolesta!
Menin vahingossa kysymään mieheltä joka VIHAA bonuskortteja että löytyykö bonuskorttia.
No alkoi sellainen monen minuutin saarna siitä kuinka bonuskortit ovat kaiken pahan alku ja juuri. Suoraan helvetistä.
No kun se saarna oli ohi niin nainen sanoi pienellä äänellä että minulla kyllä on se kortti. :)
Meinasin nauruun ratketa kun ietin että onko niillä kamalia bonuskortti tappeluita kotona.
Ja ihan niinkuin se meidän myyjien vika olis etttä nämä kortit on keksitty!
no kassalla saa kaiken paskan niskaansa vaikkei aina ole syyllinen.
Itselleenhän siinä vaan lisätyötä tekee jos joutuu sitten vaihtelemaan maksutapaa.
Jos multa ei kassa kysy, niin ihan v****ilun vuoksi pistän sen vaihtamaan.
Ja ennen kuin kukaan älähtää, niin olen kassalla työskentelevä itsekkin!