Virpominen korona-aikana?
Postiluukkuun tupsahti juuri mainoksia, jossa kehotetaan varustautumaan pieniä virpojia varten (ensi sunnuntaihan on Palmusunnuntai) ja hankkimaan pussikaupalla pääsiäisnamuja.
Meillä ei ole enää virpomisikäisiä, mutta jäin miettimään, aikovatko vanhemmat oikeasti päästää lapsensa kiertelemään korona-aikaan ovelta ovelle virpomaan ja namuja keräämään ja siinä samalla mahdollisia viruksia kierrättämään?
Itse en lapsiani päästäisi virpomiskierrokselle enkä kyllä myöskään aio avata ovea, jos oven takana on virpojia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisi kulhon suklaa munia portaille ja lapun, että saa ottaa, jätä oksa. Veisköhän ne ensimmäiset ne kaikki?
suklaamunia*
Virpojia ei pitäisi tänä vuonna tulla ovien taakse.
Tämä on yleinen suositus koko maassa.
Useinhan lapset käyvät virpomassa vain läheisiään ja ystävien perheitä. Jos joku perhe edelleen haluaa tässäkin korona epidemian vaiheessa päästää lapsoset virpomaan, niin sen virpomisen täytyy tapahtua ulkona.
Missään nimessä yhdenkään lapsen ei pidä mennä soittelemaan kenenkään ovikelloja ja haluta virpoa.
Ja tämä on täysin vanhempien vastuulla.
Ja ap:lle totean, että tottahan kaupat lähettätävät mainoksia ja yllytyksiä ostelemaan niin virpomiskarkkeja kuin muitakin herkkuja pääsiäiseksi.
Mainonta ei ole kiellettyä.
Virvon vitsallani puolison jos suostuu
Vierailija kirjoitti:
Virpojia ei pitäisi tänä vuonna tulla ovien taakse.
Tämä on yleinen suositus koko maassa.
Useinhan lapset käyvät virpomassa vain läheisiään ja ystävien perheitä. Jos joku perhe edelleen haluaa tässäkin korona epidemian vaiheessa päästää lapsoset virpomaan, niin sen virpomisen täytyy tapahtua ulkona.
Missään nimessä yhdenkään lapsen ei pidä mennä soittelemaan kenenkään ovikelloja ja haluta virpoa.
Ja tämä on täysin vanhempien vastuulla.Ja ap:lle totean, että tottahan kaupat lähettätävät mainoksia ja yllytyksiä ostelemaan niin virpomiskarkkeja kuin muitakin herkkuja pääsiäiseksi.
Mainonta ei ole kiellettyä.
Meillä ei ole koskaan tulleet virpojat sisälle vaan aina soittaneet ovikelloa ja sitten virponeet siinä (asun rivitalossa). Tänä vuonna tulee vain mun veljenpojan lapset virpomaan, ei muita.
Päästäkää vaan kakaranne virpomaan - jos erehtyvät minun ovelleni, niin päästän dobbarini irti ja sitten räkänokille tuleekin kiire! Koirani on koulutettu käymään kiinni jokaiseen tunkeilijaan.
No, ostin äsken varalta suklaamunia ja suklaapatukoita virpojille. Jos joku tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Päästäkää vaan kakaranne virpomaan - jos erehtyvät minun ovelleni, niin päästän dobbarini irti ja sitten räkänokille tuleekin kiire! Koirani on koulutettu käymään kiinni jokaiseen tunkeilijaan.
Idiootti surkimus olet. Isotella nyt pikkulapsille. Varsinainen velliperse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauha on määritelty laissa. Ovikellojen soittelu kerjäystarkoituksessa on kotirauhan häirintää ja siitä tulee tässä huushollissa seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauha on määritelty laissa. Ovikellojen soittelu kerjäystarkoituksessa on kotirauhan häirintää ja siitä tulee tässä huushollissa seurauksia.
Onko mahtava olo, kun saa uhkailla pikkulapsia, velliperse.
joka virpojalle avaan oven ja käsken sanomaan isälle miksi teit kerjäävän äpärän
Sovitusti! Viime vuonna ei vieraita virpojia käynyt ja meilläkin oli sovittu kuka virpoo ja kuka ei. Oven taakse jätin maljakon ja virpomispalkat, mistä saivat ottaa :) Omat lapset toki saa meidän virpoa ja omille onkin herkut ostettuina ja yhden kanssa ollaan sovittu vitsojen jättö ovelle.