Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kevyen salaatin jälkeen tulee aina melkein heti nälkä?

Vierailija
24.03.2021 |

Siis nälkä tulee nopeammin kuin verrattuna siihen, että olisin kokonaan syömättä. Salaatti lähinnä pelkkää vähäkalorista kasvista, vähän öljyä tai avokadoa ja papuja tai herneitä päällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syönyt aamiaista ja klo 11.00 söin kanamozzarellasalaatin, eikä ole vieläkään nälkä. Kello on varttia vailla neljä.

Vierailija
2/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kovin vähäkalorinen, se ei välttämättä riitä pitämään nälkää. Jos se salaatti koostuu nopeista hiilareista, niin niistä tulee energiapiikki ja sitten se laskee ja on taas nälkä. 

Kannattaa laittaa salaattiin enemmän proteiinia ja hitaampia hiilareita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suositus on, että pitäis syödä pieni annos useammin päivässä, mieluummin kuin iso annos kolme kertaa päivässä. 

Eli kun tulee nälkä, niin sitten toinen salaatti tai joku hedelmä tms, ja sitten taas parin tunnin päästä. 

Vierailija
4/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syöty ruoka aktivoi ruuansulatuskanavan toimintaa. Jos et syö mitään, niin ruuansulatuselimistö ei aktivoidu (parasympaattisen hermoston toiminnan käynnistymiselle ei tule signaalia).

Jos ruuan energiasisältö on kovin niukka tai ruokamäärä vähäinen, niin se on äkkiä sulatettu ja keho on valmiina vastaanottamaan lisää jos energiavarastot ovat lähtökohtaisesti olleet kovin vähissä.

Vierailija
5/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta söin äsken nuudelipaketin kylkeen 8 lihapullaa ja jäi hirveä nälkä. Kävin ostamassa jälkiruuaksi 300g sipsejä, söin ne eikä enää ole nälkä!

Vierailija
6/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on kovin vähäkalorinen, se ei välttämättä riitä pitämään nälkää. Jos se salaatti koostuu nopeista hiilareista, niin niistä tulee energiapiikki ja sitten se laskee ja on taas nälkä. 

Noissa salaateissa mitä olen syönyt ei nimenomaan ole mitään nopeita hiilareita. Jos syön vaikka jotain höttöpatonkia parilla juustoviipalella, niin ei mulla silloin tule samanlaista nälän tunnetta -ap

7/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita keitettyä munaa että on täyttävämpää ja parempaa. 

Vierailija
8/8 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa salaateissa mitä olen syönyt ei nimenomaan ole mitään nopeita hiilareita. Jos syön vaikka jotain höttöpatonkia parilla juustoviipalella, niin ei mulla silloin tule samanlaista nälän tunnetta -ap

Siinä leivässä ja juustossa onkin taas paljon enemmän kaloreita.

Luulen, että on myös yksilöllisiä eroja siinä, miten elimistö sulattaa eri ruoka-aineita ja miten aivojen "nälkä/kylläisyyskeskus" reagoi mihinkin ruokaan. Varmaan myös sillä on vaikutusta, mitä on tottunut syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän