Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä sanon ihan suoraan, etten kestä, jos ensi viikollakin on etäkoulua

Vierailija
24.03.2021 |

Omat työt kärsivät niin paljon. Miten paljon oletetaan, että vanhemmat antavat periksi omalta työltään, kun lapset ovat etäkoulussa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi antaa periksi omalta työltäsi? Ethän sinä sitä etäkoulua käy, vaan ne lapset. En tajua.

Vierailija
2/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liedossa jatkuu.

Mikäs tässä ollessa, ipanalla teams olkkarissa ja mulla keittiössä, lounas syödään yhdessä. Kumpikin hoitaa oman osuutensa istenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Pk-seudulla on ilmeisesti jatkumassa etä pääsiäisen yli.

Vierailija
4/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut täällä kaksi lukiolaista etäkoulussa marraskuusta lähtien joten älä valita!

Vierailija
5/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sie et kestä, mie en kestä jos edes alle puolet Suomesta sairastuu.

Vierailija
6/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka koette etäkoulun aivan hirveäksi, kertokaapa että mikä tai mitkä asiat siinä eniten tökkii?

Vierailija
7/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niin luki?

Vierailija
8/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kestä jos on. Olen alakoulun opettaja ja on ollut ihanaa kun teinit ovat olleet poissa meidän koulusta. Alakoululaiset ovat paljon rauhallisempia ja on enemmän tilaa tehdä kaikkea. Mutta ymmärrän toki vanhempia joille etäkoulu on rankkaa eli siitä syystä on hyvä, että etäkoulu loppuu ja tarvitsevathan nuoret kunnollista opetusta ja vertaisten seuraa. Terveydellisestä näkökulmasta katsottuna etäkoulua olisi hyvä jatkaa. Tartuntoja on nuorisossakin kun brittivariantti tarttuu nuorisoon herkemmin.

Vierailija
9/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin luki?

Mm. Hesari, Iltalehti...

Vierailija
10/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liedossa jatkuu.

Mikäs tässä ollessa, ipanalla teams olkkarissa ja mulla keittiössä, lounas syödään yhdessä. Kumpikin hoitaa oman osuutensa istenäisesti.

Hienoa, että teillä sujuu noin helposti. Kaikilla ei välttämättä ole sama tilanne.

Vierailija
11/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan yhtä lomaa ollut kun ex on etäkoulun takia pitänyt lasta niin paljon että käytännössä saan elää yksin. Jatketaan ihmeessä.

Vierailija
12/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ap kotityöt tekemättä. Itse olen jättänyt ja sen huomaa.

Vierailija
13/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse tehny yli vuoden etätöitä, ja lukiolainen on ollut etänä marraskuusta alkaen ja nyt yläasteella oleva nuorempi sisarus tän muutaman viikon. On tässä omat haasteensa. Motivaatio on varsinkin lukiolaisella jo tippunu aika alas. Osa opettajista ei pysty/jaksa opettaa kuin max. 10 minuuttia, jonka jälkeen pitäisi tehdä itsenäisesti tehtäviä. Kynnys kysyä neuvoa opettajalta (jota ei ole ikinä livenä tavannut) on aika iso, eikä samalla kurssillakaan ole välttämättä yhtään tuttua oppilasta. Onneks mä oon pysytyny auttamaan, mutta tottakai se haittaa omia töitä, ja ainakin ruoka- ja kahvitauot menee koululaisten patistamiseen ja auttamiseen. Onneksi lukiolaiseni on valinnut suunnilleen samoja aineita kuin itsekin aikoinani. Yllättävän nopeasti asiat palautuu mieleen 30 vuoden takaa.

Vierailija
14/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa teidän kodeissa tapahtuu joilla yläaste- tai lukioikäinen ei itse osaa hoitaa koulutyötään vaan menee kekkuloinniksi? Jatkuva yhteys saatavilla koululle. Mikä tökkii?

Vierailija
15/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa teidän kodeissa tapahtuu joilla yläaste- tai lukioikäinen ei itse osaa hoitaa koulutyötään vaan menee kekkuloinniksi? Jatkuva yhteys saatavilla koululle. Mikä tökkii?

Siellä taas joku, joka on elänyt niin helpon elämän, ettei pysty edes kuvittelemaan, millaista muilla on.

Vierailija
16/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämä se juuri on. Lapsia pitää pukata pihalle mutta auta armias jos ne pitäisi pitää kotona? Ei helvattu, ei ikinä, ei sitä kestä. Eikö koulua voisi olla kesät, talvet ja viikonloputkin? Mieluusti vielä illallakin? Ja kaikki ateriat koulun puolesta? Kiitos!

Vierailija
17/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä se juuri on. Lapsia pitää pukata pihalle mutta auta armias jos ne pitäisi pitää kotona? Ei helvattu, ei ikinä, ei sitä kestä. Eikö koulua voisi olla kesät, talvet ja viikonloputkin? Mieluusti vielä illallakin? Ja kaikki ateriat koulun puolesta? Kiitos!

Koulu tapahtuu koulussa. Jos vanhempi on etätöissä, hän ei voi samaan aikaan toimia alakoululaisten opettajana. Joillakin — esim. koulutetuilla ihmisillä on sellaisia vaativia asiantuntijatöitä, joissa on oltava työrauha.

Vierailija
18/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat jo käyneet koulunsa. Heidän ei pitäisi joutua olemaan opettajina.

Vierailija
19/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lasten koulunkäynti miksikään kekkuloinniksi ole mennyt. Lukiolainen saanut kurssiarvosanoiks kaseja ja ysejä, mutta on niiden eteen joutunut tekemään töitäkin enemmän kuin normaalitilanteessa. Ja minä olen auttanut selvästi enemmän. Miten sulla on käsitys, että yhteys opettajaan olisi jatkuva? Opettajalla on päivän aikana yli sata opetettavaa, eikä varmasti ehdi  opastaa jokaista henkilökohtaisesti. Lisäksi opettajistakin monella on omat lapset kotona "häiritsemässä". 

Vierailija
20/28 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lasten koulunkäynti miksikään kekkuloinniksi ole mennyt. Lukiolainen saanut kurssiarvosanoiks kaseja ja ysejä, mutta on niiden eteen joutunut tekemään töitäkin enemmän kuin normaalitilanteessa. Ja minä olen auttanut selvästi enemmän. Miten sulla on käsitys, että yhteys opettajaan olisi jatkuva? Opettajalla on päivän aikana yli sata opetettavaa, eikä varmasti ehdi  opastaa jokaista henkilökohtaisesti. Lisäksi opettajistakin monella on omat lapset kotona "häiritsemässä". [/quote]

Tämä onkin mielenkiintoinen näkökulma. Viime kevään etäkoulun aikana muistan, kun eräs lapseni opettajista oli Teamsissa ja takaa kuului pikkulasten huutoa. Mahtoi olla kivaa opettajalle tehdä työtään siinä melussa tietäen, että huuto kuuluu.

Kyllä tässä moni on kovilla.