Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä äitini tavasta tuoda aina kärkkäästi esille mielipiteitään muiden naisten ulkonäkövalinnoista

Vierailija
24.03.2021 |

Hän suhtautuu aina halveksuen esim. hyvin vaaleaksi blondattuihin hiuksiin (ellei ole aivan lyhyeksi kynitty), tekoripsiin tai siihen että pitkät hiukset kehystää kasvoja. Kun vaalensin hiukseni hän oli heti sitä mieltä, että näytän koko ikäni blondanneelta kun hiukset oli niin "hamppuiset lirut". Kuitenkin joku mies tuli kehumaan kauniita hiuksiani tuolloin ja pidin niiden sävystä itsekin.

Jotenkin minua ärsyttää tuollainen kommentointi, antaisi olla. Miksi pitää suhtautua MUIDEN ihmisten ulkonäköasioihin niin yrkästi ja negatiivisesti? Ei minua kiinnosta muiden ulkonäkövalinnat, niin on vaikea ymmärtää miksi ketään voi kiinnostaa.

Osaako joku kertoa, miksi joitain ihmisiä kiinnostaa muiden ulkonäkö niin paljon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei ole oppinut hyviä käytöstapoja.

Vierailija
2/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on samanlainen ja omasta epävarmuudestahan se on kiinni. Liekkö oppinut omalta äidiltään. Hienoa jos itse näet sen vahingollisuuden, etkä opeta sitä enää eteenpäin.

Äitini on arvostelee kaikkea näkyvää ja persoonallista. Pitäisi ilmeisesti sulautua seinään. Toisaalta naisen pitäisi olla kuitenkin oikealla tavalla naisellinen. Meikata pitää, mutta hillitysti. Pitkät hiukset pitää ehdottomasti olla, mutta ei liian vaaleat tai näyttävät. Pitää olla laiha, mutta vartaloa ei saa esitellä jne. Loputon lista.

Suosittellen tekemää selväksi että sinun ulkonäkösi ei enää arvostella. Vaikka loukkaantuisi ja uhriutuisi miten, niin sinulla on oikeus asettaa sille rajat, mitä suostut kuuntelemaan. Itse jouduin uhkaamaan välien katkaisulla kokonaan jos haukkuminen ei lopu. Ja loppuihan se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on tehnyt tuota koko ajan kaikille meille neljälle tyttärelleen. Vartalon muutosten kommentointi murrosiässä oli erityisen ikävää, sen seurauksena en enää koskaan näyttäydy uimapuvussa äitini seurassa.

Vierailija
4/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön jatkuva kommentointi tuntuu olevan tietynikäisten naisten tyyppivika. Oma äitini on syntynyt 60-luvun alkupuolella ja kommentoi jopa tuntemattomien pikkulasten ulkonäköä. "Onpas siinä ruma ja likainen lapsi", hän kerran kommentoi minulle Prismassa. 

Vierailija
5/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä etenkin 30-50-luvulla syntyneiden naisten keskuudessa. Toki nuoremmillakin tätä esiintyy, en nimittäin usko, että palstalaiset olisivat keski-iältään kuusi-seitsemänkymppisiä...

Monelle naiselle naisellinen ulkonäkö tarkoittaa samaa kuin huomion kerjääminen miehiltä, ja se on pahin mahdollinen synti, johon nainen voi syyllistyä. Jotain epävarmuutta ja kipuilua oman naiseuden, uskaltamisen ja ulkonäön kanssa varmasti taustalla. Sisäistetty naisviha on aika yleistä naisten keskuudessa.

Vierailija
6/6 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset jostain syystä vihaavat nimenomaan näyttäviä naisia. Ei saisi olla muodokas, ei naisellisia, ihonmyötäisiä vaatteita, korkeita korkoja, ja tukka ei saa olla selkeästi tumma, tai vaalea tai punainen.

Tällaiset naiset haluavat että nainen on harmaa varpunen, ei joutsen tai riikinkukko. Nainen joka uskaltaa olla täysillä sitä mitä on, on kauhistus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme