Miten auttaa alkoholistia? :(
miten laittaa hänet tajuamaan että hän juo liikaa? 12 päckin juo päivittäin.. tuolla menolla juo ittensä hautaan ja menettää välinsä sukulaisiin :(
Kommentit (3)
siellä se 12 päkin viimeisiä pulloja juo. pahaa tekee kun oma äiti juo ittensä ennen aikaseen hautaan.
onneksi pääsen tästä helvetistä viikon sisällä. mutta kyllä se harmittaa kun mitään ei voi tehdä :(
Tällä autat siis itseäsi ja perhettäsi. Mikäli alat valittaa asiasta, niin äitisi (näin ymmärsin, että kyseessä on äitisi) vain suuttuu ja teille tulee riita. Kuitenkaan äitisi ei koe, että hän tekisi mitään pahaa. Eli sinun käyttäydyttävä aivan kuin se olisi normaalia.
Mikäli äitisi nukahtaa lattialle tai johonkin outoon paikkaan, anna hänen nukkua siinä. Älä ala nostamaan sängylle. Kun hän herää, hänellä raksuttaa ainakin jonkin verran, että kaikki ei ole kunnossa. Näin kun tapahtuu tarpeeksi usein, hän saattaa yrittää muutosta. Samoin ette siivoa oksennuksia tai muutenkaan koske hänen humalassa jättämiinsä jälkiin. Ne hänen on itse nähtävä, kun hän herää.
Muuten toivon teille vain tsemppiä. Sillä ei ihminen todellakaan muutu, ellei hän itse sitä halua.
Alkoholistin täytyy itse tajuta, sinä et voi auttaa tajuamaan.
Been there, done that!