Millainen unikoulu 9-kuiselle? Herää 4-6 kertaa yössä ja nukahtaa vain tissillä :(
Ja ihan varmasti osana ongelmaa on nälkä, koska ei syö kiinteitä kuin purkillisen päivässä. Jos siis saisi yösyönnit pois, niin alkaisi kai se ruoka maistua myös päivällä, vai? Vaan mitenkä " kouluttaa" , muunkin perheen pitäisi saada nukuttua...?
Kommentit (6)
mutta päätimme yrittää ensin kotona. Ekana yönä huudatusta vartti pitempään (muistan purreeni paidan hihaa, etten olisi itsekin alkanut itkemään) ja sitten puoli tuntia etc.
Parin yön jälkeen homma muuttui, lapsi kuitenkin tiesi koko ajan meidän olevan lähellä. Viikossa tilanne oli jo ihan outo, lapsi söi päivällä ja nukkui yöllä.
Kannattaa nähdä se vaiva!
Esikoiselle pidettiin aikoinaan " lempeä" unikoulu vuoden iässä ja hyvin meni, mutta hän kyllä söi ruoan päivällä ja tuttia yöllä. Jospa tämä tästä vielä... :)
ap
pitäs varmaan unikoulua järjestää...9kk ikäinen lussuttaa yöllä tissiä ja ruoka ei maistu päivällä. Välillä kyllä pitää ihmetellä että miten tähän jouduin??Syvä huokaus...
eli en vaan tajunut että jossain vaiheessa lapsentahtisuus pitää lopettaa. ryhdyin imettämään vain ruokailun päätteeksi ja pian alkoi kiinteää ruokaa mennä enemmän. näin sitten yötkin rauhoittuivat pikkuhiljaa (tosin unikoulu otettiin meilläkin kuvioihin mukaan myöhemmin).
tää ei ehkä vastannut kysymykseesi kun en tiedä miten usein päivällä imetät.
" mutta hän kyllä söi ruoan päivällä ja tuttia yöllä"
Tarkoitatko, että vieroititte tutista? Meillä on 6kk tyttö ja on yöt syömättä, mutta tuttia joutuu monta kertaa yöllä käydä nostamassa takas suuhun tai alkaa itku. Voiko siis tutista vieroittamiseenki käyttää jotain tollasta konstia?
eli tissiä lussutettiin kaikki yöt ja siksi päivällä ei sitten maistunut ruoka/maito ja siksi piti taas yöt tankata jne jne.
Minä pidin ihan karusti lempeän unikoulun =) Eli en tarjonnut tissiä yöllä, Piste. Toki sitä huudettiin ekat yöt ja kunnolla. Mutta olin vauvan vieressä, silitin, rauhotin, halin ym, mutta maitoa ei tullut. Viikossa rupesi sitten aivan eri malliin ruuat maistua päivällä eikä sitten ollut yöllä nälkä! Suosittelen sinun tapauksessasi todella kokeilemaan. Mulla oli esim selkä ihan paskana kun kuopus roikkui koko yön tississä ja olin NIIN poikki.
Touhuun kannattaa asennoitua niin että nyt valvon pari yötä mutta se kannattaa. Kun olin asennoitunut että en saa yhtään nukkua kun rauhottelen vauvaa niin sillon joku parin tunnin unijakso siinä keskellä tuntui ihan luksukselta. Varaa mukaan myös paperia ja kynä niin voit oman mielenrauhan vuoksi kirjata ylös imten monta kertaa vauva herää itkemään ja kuinka kauan todellisuudessa itkee. Tämä auttaa paljon, vauvan itku kun tuntuu aina kestävän ikuisuuksia!
Tsemppiä sinulle!