Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taiteen ja kulttuurin merkityksen väheneminen kertoo hyvästä asiasta ja kehityssuunnasta

Vierailija
24.03.2021 |

Tilausta taiteen ja kulttuurin kaltaiselle eskapismille ei ole jos asiat ovat yhteiskunnassa niin hyvin että arki ei kuormita ja masenna. Tällöin yhteiskunnan henkinen kipunointikin josta myös Karl Marx kirjoitti on voitettu ja selätetty. Sen tilalle on tullut hyvinvointi ja onnellisuus jolloin todellisuus paoelle esim luomalla musiikkia, kirjallisuutta tai teatteria ei ole enää tilausta ja se menettää yhteiskunnallisen arvonsa kivunlievittäjänä. Tästä seuraa automaattisesti se että yhteiskunnan turhat rönsyt, röyhelöt ja ornamentit karsiutuvat luonnollisesti pois yksinkertaisemman ja selkeämmän funktion tieltä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä provoja tänään.

Vierailija
22/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kunnon kommarin puhetta, koska olemmehan vain yhteiskuntaa varten olemassa. Ei uskoisi, että joku on noinkin sekaisin päästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap huomannut, että ihmiset itse asiassa ovat koko ajan kuormittuneempia ja masentuneempia nyt koronan myötä? Etkä näe mitään yhteyttä siinä, että kun kokoontumista ja kulttuuritoimintaa on rajoitettu, ihmiset voivat HUONOMMIN? Ruokaahan täällä on tarjolla edelleen riittävästi, joten logiikkasi mukaan ongelmia ei nyt pitäisi olla?

Kannattaa hyväksyä, että kipu kuuluu väistämättä kaikkien elämään. Myös sinun, vaikkei siltä nyt tuntuisi. Olet kuitenkin palstallakin, joten ilmiselvästi koet tarvetta jakaa asioita ja olla yhteydessä muiden kanssa. On aina määrittelykysymys, onko joku tuotos taidetta vai ei. Itse sanoisin, että jotkut viestit täällä vauvalla ovat taidetta. Suurin osa ei, mutta täällä on myös joitakin äärimmäisen lahjakkaita kirjoittajia.

Etätyö on antanut ihmisille enemmän vapautta sekä aikaa hengittää ja olla paremmin läsnä. Se on parantanut hyvinvointia ja onnellisuutta sekä vähentänyt masennusta ja stressiä. Tätä aikaa voi näin ajatella retriittinä ja opetteluna tulemaan toimeen itsensäkin kanssa.

Vierailija
24/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on punainen ja lentää taivaalla?

Tomaatti lentokoneessa.

Vierailija
25/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä provoja tänään.

Mun mielestä tää taas on sieltä kelvollisemmasta päästä, tap tap.

Vierailija
26/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huu haa pellet vonkivat eläkkeitä itse eivät kuitenkaan ole valmiita niitä maksamaan???. tua valtion ja kuntien pakko taiteen (paskan) ostaminen pitää myös lopettaa. esim lasten sairaalan TAIDE 1% kustannus arviosta pitää  ostaa jopa lapsia pelottavaakin 20000e puu krokotiili  esim. koronasta on se hyvä että kansa huomaa mitä tarvii. ja tämä oikeita töitä vieroksuva lois lauma huomaa tarpeettomuutensa. tehkää lauluja mitä ostetaan

Vierailija
27/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit sitten ihmiseten tekevän siinä hyvässä arjessaan kun työt on tehty, ruokaa laitettu ja nukuttukin tarpeeksi, tuijottavan onnellisena seinää?

Miten niin? Ihmisille tuottaa tarpeeksi iloa ja tekee onnelliseksi se että töiden jälkeen saa olla kotona tai käydä metsässä. Ei tarvita keinotekoista eskapismia onnellisuuden ja hyvinvoinnin saavuttamiseksi.

Viihde on eskapismia, ei taide.

Ihmiset hukkuvat koronavuonnakin eskapistiseen viihteeseen kurjuutta paetakseen. Taidetta jaksavat vain ne, jotka ymmärtävät mikä arvo on itsensä haastamisella älyllisesti ja emotionaalisesti. Taide nimenomaan laajentaa ymmärrystämme, ei kavenna sitä.

Vierailija
28/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeriä provoja tänään.

Mun mielestä tää taas on sieltä kelvollisemmasta päästä, tap tap.

Tämä on niin aivoton ettei kukaan jaksa edes konfrontoida.

Vierailija
29/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aloittaja voi tietää miten paljon ihmiset lukevat, kuuntelevat musiikkia, tai katsovat vaikkapa elokuvaklassikoita nykytilanteessa? Kulttuuria kulutetaan lähes huomaamatta.

Vierailija
30/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap huomannut, että ihmiset itse asiassa ovat koko ajan kuormittuneempia ja masentuneempia nyt koronan myötä? Etkä näe mitään yhteyttä siinä, että kun kokoontumista ja kulttuuritoimintaa on rajoitettu, ihmiset voivat HUONOMMIN? Ruokaahan täällä on tarjolla edelleen riittävästi, joten logiikkasi mukaan ongelmia ei nyt pitäisi olla?

Kannattaa hyväksyä, että kipu kuuluu väistämättä kaikkien elämään. Myös sinun, vaikkei siltä nyt tuntuisi. Olet kuitenkin palstallakin, joten ilmiselvästi koet tarvetta jakaa asioita ja olla yhteydessä muiden kanssa. On aina määrittelykysymys, onko joku tuotos taidetta vai ei. Itse sanoisin, että jotkut viestit täällä vauvalla ovat taidetta. Suurin osa ei, mutta täällä on myös joitakin äärimmäisen lahjakkaita kirjoittajia.

Etätyö on antanut ihmisille enemmän vapautta sekä aikaa hengittää ja olla paremmin läsnä. Se on parantanut hyvinvointia ja onnellisuutta sekä vähentänyt masennusta ja stressiä. Tätä aikaa voi näin ajatella retriittinä ja opetteluna tulemaan toimeen itsensäkin kanssa.

Moni ei ole missään etätöissä, moni kärsii yksinäisyydestä. Ja osa meistä on opetellut tulemaan toimeen itsensä kanssa jo kauan ennen koronaa....

Vierailija
31/31 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taide ole aina eskapismia ja kärsimyksen kuvaamista, vaan myös ylistystä asialle jonka kokee tärkeänä ja onnellisuutta tuovana. 

Ylistää voi hiljaa ja ääneti oman pään sisällä ilman sanoja ja kuvia. Silloin se on paljon henkilökohtaisempaa, yksityisempää ja eritoten omaa.

Ja sekö on sitten jotenkin ylevämpää? Sinäkään et ole oppinut yhtään mitään ilman muita ihmisiä. Et voi siis väittää, että pärjäät ilman muita.

Toivottavasti löydät vielä joskus taidetta, joka koskettaa sinua. Olen aivan varma, että joku on joskus sanoittanut tai kuvaillut noita henkilökohtaisia, yksityisiä tunteitasi.

Miksi minun pitäisi antaa muiden kosketella tunteitani? Ne ovat yhtä henkilökohtaisesti ja intiimit kuin sukupuolielimeni. Haluaisitko itse että joku tulee lääppimään elimiäsi?

No kyllä itse asiassa haluan, rakas mieheni lääppii elimiäni ja se tuntuu erittäin hyvältä. Suosittelen! Vai oletko sitä mieltä, että ihmiskunta pärjää myös ilman seksiä? :D