Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta jota hävettää omat vanhat esim sähköposti- tai wa-viestit

Vierailija
24.03.2021 |

En edes useinkaan availe lähetetyt-kansiota sähköpostilaatikosta, kun ne minun viestit näyttää jotenkin niin nololta. Typeriä sanamuotoja ja väärän asian korostusta, tajuan vaikka viikkojen päästä lähettämisestä vasta miten se on näyttänyt vastaanottajalle ihan eri vivahteella kuin mitä tarkoitin. Mutta ei auta vaikka en vanhoja viestejä katsoisikaan, muistan ne liian hyvin katsomattakin ja ne nolot lauseet pyörii päässä. Pystyn katsomaan viestin sen lähetyksen jälkeen ja usein teenkin niin, koska neuroottisena pitää pariinkin kertaan ettei se mennyt väärälle henkilölle. Mutta jo saman päivän aikana se voi alkaa näyttää omaan silmään jotenkin hölmöltä ja kankealta. Olenko yksin tämän ongelmani kanssa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

P

Vierailija
2/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat wa-viestit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat wa-viestit?

Whatsapp

Vierailija
4/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat wa-viestit?

Whatsapp

Eikös ne ole yksityisiä? Siis voi olla ryhmä mutta eivät näy kaikelle kansalle? (Puhelin on ikivanha niin en saa ko. appia luuriini.)

Vierailija
5/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat wa-viestit?

Whatsapp

Eikös ne ole yksityisiä? Siis voi olla ryhmä mutta eivät näy kaikelle kansalle? (Puhelin on ikivanha niin en saa ko. appia luuriini.)

Yksityisistä viesteistähän tässä olikin kyse. Se ei vähennä noloutta yhtään vaikka hölmöt viestit olisikin vain kahdenvälisiä.

Vierailija
6/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, mutta vasta joskus vuosien päästä. Ei minua parin kuukauden takaiset viestit nolota. 

Vierailija
7/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat wa-viestit?

Whatsapp

Yksityisistä viesteistähän tässä olikin kyse. Se ei vähennä noloutta yhtään vaikka hölmöt viestit olisikin vain kahdenvälisiä.

Ai siis eli vaikka jos tulee kirjoitusvirheitä? Itseäni ärsyttää nuo eniten omissa viesteissä.

Vierailija
8/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole yksin. Itse nauran ihan hirveästi jopa 2 vuotta vanhoille viesteille, joissa ollaan sekoiltu kaverien kanssa :D

Vierailija
9/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko palstan uudet käyttöehdot. Niiden mukaan jokainen kirjoittaja on tunnistettu tekoälyalgoritmin avulla ja kaikki palstalle ikinä kirjoitetut viestit tullaan muuttamaan siten, että viestin kirjoittajan nimi ja kotikunta tulee lähettäjäkenttään. Muutos tullaan toteuttamaan kuun vaihteessa. Käytetty supermoderni kvanttikoneteknologia takaa sen, ettei vpn:t, mobiilit tai muutkaan anonymisointikikat auta vaan se nimi tulee siihen oikein joka tapauksessa. 

Mahtaa osaa porukasta nolottaa. 

Vierailija
10/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta olen turhankin kriittinen itseäni kohtaan. Jälkikäteen niin monen asian olisi voinut ilmaista toisin jne.  Häpeästä nuo kait kumpuaa. Sama tunne tulee ihan nokitusten puhumisesta tai puhelimessa juttelusta. Analysoin sanomisiani. Joskus tuntuu että olisi parempi olla vain hiljaa, ja keskustella vain anonyymisti ihmisten kanssa. :(

Lisäksi jos pitää jonnekkin soittaa  esim. virallisia asioita, niin panttaan asiaa ihan viime tinkaan, koska alan jännittämään miten asiani esitän. Usein mulla on muistilappuja joihin turvata kun pää lyö ihan tyhjää että mitä piti sanoa.

Perheenjäsenten kanssa tätä ongelmaa ei ole. Mutta jännitän välillä ihan turhia asioita. Ja onnellisimmillani olen kun saan jonkun asian pois hoidettua, koska jännitän niin paljon etukäteen.  Sitten kun rentoudun niin olen aivan voimaton ja nollaan päätäni päiväkausia.

Vierailija
11/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa. Minulla on myös jonkin sortin tarkistuspakko. Joskus kiireessä tulee lauserakenteita mistä puuttuu se ydin. Ja välillä vaikea selittää asioita lyhyesti. Ja pienestäkin asiasta tulee rönsyilevä sepustus. :)

Vierailija
12/12 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihmiset aina saa minut tulkitsemaan itteni eri valossa kuin mitä ajattelin viestiä kirjoittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi