Onko muilla vaikeuksia löytää ystäviä aikuisena?
Hei vaan. Mulla on pahentunut yksinäisyys tässä vuoden aikana, elämä tuntuu pyörivän työn ja kodin väliä. Mulla ei ole yhtäkään läheistä ystävää. Kaiken lisäksi teen yötöitä omasta halustani, koska oon rytmiltäni semmonen ilta- ja yöihminen. Meinas tulla burnout aamuvuoroista.
Musta tuntuu, että en oikein tiedä missä sitä voisi tutustua aikuisiällä ihmisiin? Kohtalotovereita?
M29
Kommentit (10)
Kyllä. On ollut enemmän tai vähemmän koko aikuisikäni. Tulin juuri kuukausi sitten siihen tulokseen että en enää tavoittele vaan yritän keksiä vapaa-ajalleni jotain muuta, mitä, en yhtään tiedä.
Tervetuloa kerhoon, meikäläisen kaverisuhteet hiutuivat lopullisesti tuossa 35-40v iässä. Nyt 58v.
Usein sanotaan että "aloita harrastus" mikä itseäkin ennen ärsytti neuvona. Mutta kun aloitin moottoripyöräilyn äiti ehdotti mp-kerhoa ja paikallisesta Canonball MC:stä sain oikeasti paljon kavereita :) Joten on se toimiva neuvo kun vaan ensin löytää mieleisensä harrastuksen.
Sun kohdalla luulen että tuo yövuorojen mukaan eläminen oikeasti rajaa todella paljon sosiaalisia mahdollisuuksia ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Usein sanotaan että "aloita harrastus" mikä itseäkin ennen ärsytti neuvona. Mutta kun aloitin moottoripyöräilyn äiti ehdotti mp-kerhoa ja paikallisesta Canonball MC:stä sain oikeasti paljon kavereita :) Joten on se toimiva neuvo kun vaan ensin löytää mieleisensä harrastuksen.
Ootko printteri vai kamerapuolen fani?
Vierailija kirjoitti:
Vitsit sikseen mutta hyvä pointti tuossa on se että asia/harrastus pitää ensin kiinnostaa itseä. Ihan sama koskeeko yliopiston järjestöä vai työikäisen harrastuksia. Kun se oma juttu on ensin selvillä, sen mukana tulee sitten mahdollisuudet tutustua muihin ihmisiin.
Siitä ei tule mitään jos liittyy johkin ihan vain saadakseen kavereita, kyllä sen jutun pitää ensin kiinnostaa.
Helppoa se ei ole, muttei myösköön mahdotonta. Kaksi kaveria - tai ystävää - 2018-2021. Ja vielä mies ja nainen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M-1971 ja juro sellainen.
Itse en jaksa ihmisiä, jotka ei usko faktoja. Jos olen alan asiantuntija tai ottanut selvää asioista (Google Scholar, anyone), niin silloin ei ole kyse mielipiteestä. Jos joku rupeaa vähättelemään, niin saa paska jäädä.
Juu, jos kiinnostuksen kohteet ovat vielä sellaisia, että omalla asuinalueella ei ole oikein kanssaharrastajia,
eivät harrastukset juuri auta.
Kun sekä henkilökemioiden, että mielenkiinnonkohteiden pitäisi osua yksiin, ei riitä, että 50km säteellä asuu muutama samaa harrastava ihminen.
Just nyt varmaan vain netissä.