Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aikuinen kiusattu voi selvitä käytännössä?

Vierailija
23.03.2021 |

Miten voi selvitä tilanteesta, jossa aikuisena on isomman porukan kiusaamisen kohde? Auttaako siihen mikään vai pitääkö vain jaksaa? Mitä tehdä, jos ei ole ketään läheistä, sukulaista tai ystävääkään, joka olisi tukena elämässä ja jolle voisi asiasta puhua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusatut lapsethan voivat saada tukea, mutta miten voi toimia kiusattu aikuinen, jos ei ole mitään kautta tukea saatavilla, ei ketään läheistä ihmistä ym.?

Vierailija
2/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kans tätä. Olen jokseenkin kiusattu ja hyljeksitty työpaikalla. Mitä voi tehdä kun esimies on myös kiusaajien kaveri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ota asiasta häpeää itselleen. Taitaa olla huonompilaatuinen "satsi" vain sattunut kohdalle.

Vierailija
4/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kans tätä. Olen jokseenkin kiusattu ja hyljeksitty työpaikalla. Mitä voi tehdä kun esimies on myös kiusaajien kaveri?

Jostain syystå todella harva uskaltaa kyseenalaistaa sellaista, jos jostain puhutaan p:tä jatkuvasti selän takana. Eivätkö edes aikuiset ihmiset tajua kuvion läpinäkyvyyttä?

Vierailija
5/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluisitko mennä vankilaan? jos vaikka puukottaisit heitä, jos haluat?

Vierailija
6/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypätkää kiusatut ja mustamaalatut sivuun. Täällä me muutkin ollaan. Antaa sipisijöiden, juoruajien ja räkättäjien pyörittää omaa maailmaansa. Pyöritetään me omiamme, täällä muualla.

Vierailija
7/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni on ollut rauhallista ja mukavaa. Olen vähän erakkotyyppiä ja koti-ihminen. Jouduin yllättäen rikoksen uhriksi joulukuussa. Koko elämäni järkkyi, olen ollut nyt shokissa kolme kuukautta. Olen soittanut useita kertoja kaikkiin auttaviin puhelimiin ym. Uskomatonta, mutta mistään en ole saanut apua. Rikos on todettu, rikollinen pakoilee, mitään korvauksia en ole saanut. Asia ei ole mennyt oikeuteen. Tulee mieleen esim. Turun torin puukotus ym.jostain ihme kohtalon oikusta , vieraasta ihmksestä johtuen, elämä suistuu pois raiteiltaan.

Vierailija
8/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa kyseisten henkilöiden kanssa tekemisissä olo.

Vierailija
9/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se varmaaan ihmisen käyttäytymisessä ja suhteutumisessa on siinä etttä millaiseksi se suhtautuminen ja käyttäytyminen muodostuuu ajan mittaaan kasvamisen pohjalta. Ja siiinä ajatusmallit että miten on tavalllan tottunut. Se on esiim yhdessä ohjelmassa oli että jos on hyvin väkivaltaisen ihmisen kohtaaminen käsilllä ja sanoookin tilanteeessa että "haluatko kuuulla jeesuksesta" mikä saaakin väkivaltaisesti käyttäytyvän ihmisen pasmat seolmuuuun.

Vierailija
10/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Missä sitä tapahtuu sinulle? Siis älä nimeä paikkaa vaan yleisellä tasolla. Työpaikalla? Facebookissa? Harrastuksessa?

Vierailija
11/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma elämäni on ollut rauhallista ja mukavaa. Olen vähän erakkotyyppiä ja koti-ihminen. Jouduin yllättäen rikoksen uhriksi joulukuussa. Koko elämäni järkkyi, olen ollut nyt shokissa kolme kuukautta. Olen soittanut useita kertoja kaikkiin auttaviin puhelimiin ym. Uskomatonta, mutta mistään en ole saanut apua. Rikos on todettu, rikollinen pakoilee, mitään korvauksia en ole saanut. Asia ei ole mennyt oikeuteen. Tulee mieleen esim. Turun torin puukotus ym.jostain ihme kohtalon oikusta , vieraasta ihmksestä johtuen, elämä suistuu pois raiteiltaan.

Jos soitit Rikosuhripäivystykseen, niin mitä siellä sanottiin?

Vierailija
12/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä se varmaaan ihmisen käyttäytymisessä ja suhteutumisessa on siinä etttä millaiseksi se suhtautuminen ja käyttäytyminen muodostuuu ajan mittaaan kasvamisen pohjalta. Ja siiinä ajatusmallit että miten on tavalllan tottunut. Se on esiim yhdessä ohjelmassa oli että jos on hyvin väkivaltaisen ihmisen kohtaaminen käsilllä ja sanoookin tilanteeessa että "haluatko kuuulla jeesuksesta" mikä saaakin väkivaltaisesti käyttäytyvän ihmisen pasmat seolmuuuun.

Ihhmisessä luontaista on sopeuuutuminen. Muiistan esiim joku luolavertaus kreikkalaisessa filosofiassa josssa vangit on laitettu istumaan luolaan selkä luolan suuta kohden ja näkeee kaikki asiat varjokuvina mikä on kuvitelmaaa mutta heille todellisuuutta ja muokkkaavat siitä omaaa käsitystään odellisuudesta mikä on harhaa mutta heillle todellisuutta.

Vierailija
13/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluisitko mennä vankilaan? jos vaikka puukottaisit heitä, jos haluat?

En ole väkivaltainen.

Vierailija
14/14 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia Sinulle. Lähetän hyvää energiaa ajatuksen kanssa (en tiedä onko apua, mutta ei voi haitatakaan!).  

Soita Rikosuhripäivystykseen. Siellä yleensä osaavat suhtautua ymmärryksellä ja myös tietävät, miten asiat todellisuudessa menevät ja että oikeutta ei tule, mutta se on kaikille niin (paitsi tekijöille). Rikosuhripäivystys ei tee sitä mitä esim poliisi tekee/ei tee/ei välitä. Se on kuin sivusta meininkiä seuraava ja siitä kuuleva paikka, jolla on hieman aikaa sinullekin. 

Aurinkoa sinne, elämäsi ei mene raiteiltaan. Se on vain perusturvallisuus ja maailman että ihmisten että järjestelmien ymmärtämisen kuva mikä menee sinulla uusiin uomiin, ja aluksi ajattelet että huonompaan, mutta päinvastoin. Se menee tasolle joka ei ole alhaalla vaan ylhäällä ja maailma on normaalia epävarmana paikkana, mitä se on aina ollut ja missä ei ole perusturvallisuutta. Mutta sinä pärjäät. ☀️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan