Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako taksia tilatessa pyytää suomalaista kuskia

Vierailija
23.03.2021 |

?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako Hgin rautatieasemalta kantiksen ajamaa taksia vai ovatko kaikki kuskit muualta? Olen tulossa junalla Helsinkiin ja taksi pitäisi ottaa asemalta.

Rautatieasemalta kantiskuski - eivät sopi samaan lauseeseen

Vierailija
22/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää jonkun paikallisen taksiyrittäjän suora puhelinnumero ja soittaa kyyti suoraan häneltä niin silloin saa taatusti sitä mitä tilaa.

Helsingissä tuo toimii upeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää jonkun paikallisen taksiyrittäjän suora puhelinnumero ja soittaa kyyti suoraan häneltä niin silloin saa taatusti sitä mitä tilaa.

Se toimii kaikkialla, mistä löytyy takseja.

Vierailija
24/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toimii kaikkialla, mistä löytyy takseja.

Soitanko Taksihelsingin toimitusjohtajalle?

Vierailija
25/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis veisaan kuljettajan taustasta, kunhan hän vie minut kotiin.

Viimeksi kävi surkea tuuri ja paikalle tuli pakettiauto, joissa voin huonosti.

Vierailija
26/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua odottamaan pk-seudulla. Värikästä menoa.

Vierailija
27/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jollekkin ei kelpaa esimerkiksi tumma kuski? Täällä on enemmistö kuskeista tummia miehiä ja niiden palvelualttius on paljon parempi kuin laiskojen kantisten

Jos ei halua lisäpalveluna moraa tai munaa niin on parempi ottaa kantis.

Vierailija
28/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jollekkin ei kelpaa esimerkiksi tumma kuski? Täällä on enemmistö kuskeista tummia miehiä ja niiden palvelualttius on paljon parempi kuin laiskojen kantisten

Aivan varmasti ja perillekin osaavat kysymättä eivätkä taksitolpalla tappele keskenään.

Jos asiakas joutuu itse näpyttelemään navigaattoriin osoitteen ja siltikin koko ajan neuvomaan minne kuskin pitää ajaa, niin ei olla kovin vahvasti liikenteessä.

Vierailija
29/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no voihan se tummakuski olla suomalainen

Vierailija
30/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pyytää ruotsia puhuvan kuskin ja kertoo että on kissa kopassa mukana... Niin kyllä sieltä saa Suomea puhuvan Suomalaisen.

Jos kehä kolmen sisällä asuu niin lähitaksi tai taksihelsinki. Kovastakin suosittelen. Jos hyvä kuski ajelee/päivystää lähelläsi niin pyydä suora numero...

Vierailija
31/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako Hgin rautatieasemalta kantiksen ajamaa taksia vai ovatko kaikki kuskit muualta? Olen tulossa junalla Helsinkiin ja taksi pitäisi ottaa asemalta.

Siis ei saa? :( Onko aseman lähistöllä paikkaa, mistä kantiskuskin voisi saada helpommin?

Vierailija
32/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin epätodennäköistä. Kantikset väsyneet tappelemaan niiden kanssa.

Vierailija
33/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt ihan samaa. Oon yrittänyt olla pitkämielinen, mutta alkaa vähitellen riittää (Helsinki).

Useamman kerran olen joutunut toistamaan määränpään monta kertaa, neuvomaan/toistamaan reitin jne, kuski on ollut ”okei okei” ja oon luullut asian menneen jakeluun, ja useamman kerran kuski on silti alkanut taas kysyö asiaa myöhemmin ihan ”uutena asiana” ja/tai lähtenyt lopulta kuitenkin ajamaan väärää reittiä. Ajotyyli on repivämpää kuin suomalaistaksareilla keskimäärin. Liukkailla ihan oikeasti pelotti. Jokin partavesi tms. suitsuke on ollut välillä niin vahvaa, että silmät on vuotaneet.

Haluaisin taksin tilatessani luottaa sujuvaan ja turvalliseen kyytiin, joka hoituisi alusta loppuun max. yhdellä reitin läpikäynnillä tms. lyhyellä alkukeskustelulla (toki yllättävät tilanteet kuten reitti pois käytöstä tms. on erikseen). Haluaisin voida vaipua matkan aikana ajatuksiini tai esim. hoitaa tabletilla työasiaa ilman, että joudun koko ajan vahtaamaan, onko suunta oikea - etenkin, kun en ajokortittomana aina välttämättä itsekään tiedä, mikä reitti on paras! Haluaisin ylipäätään voida nauttia siitä tunteesta että ok, tää maksaa, mutta olen valinnut ottaa taksin ja siksi maksan ihan ok-mielelläni siitä että pääsen turvallisesti, sujuvasti ja järkevää reittiä perille - versus tunne: hemmetti tää maksaa mulle paljon, vaikka joudun tekemään käytännössä kaiken muun asiaan liittyvän työn paitsi itse ajamisen, ja en voi matkan aikana käyttää aikaa omiin asioihini vaan joudun olemaan varuillani tai opastamassa joka hetki.

Joten joo, mietin samaa! Kertokaa te viisaammat! Ja ikävintä tässä on että ihan oikeasti ei ole mulle vatulankaan väliä kuskin ih onv äril lä tms, kunhan homma toimisi. Mutta kun niin usein vaan ei.

N37, Helsinki

Vierailija
34/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut, he vievät asiakkaan pitkäkestoiselle maisema-ajelulle ja tarjoavat seksuaaliset palvelutkin pyytämättä.

Vierailija
35/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko koodisana ruotsinkielentaitoinen?

Vierailija
36/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä provo tai vitsi? Jos satuit olemaan tosissasi, niin Helsingin rautatieasemalta nyt ei ainakaan missään nimessä pidä ottaa taksia siitä tolpalta. Tilaa taksi siihen etukäteen asialliselta firmalta. 

Vierailija
37/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei saa? :( Onko aseman lähistöllä paikkaa, mistä kantiskuskin voisi saada helpommin?

Sun pitää tilata etukäteen siihen taksi jos et halua joutua nyrkkitappelun keskelle ja sitten tosi epämääräiselle ajelulle.

Vierailija
38/43 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 33 (N37, Helsinki) jatkaa:

Mulla on useamman kerran ollut määränpäänä Meilahti. Ensimmäinen kuskin kysymys siihen on usein: ”Sairaala?, Meilahden sairaala?”, johon mä vastaan että ei, vaan katu X Meilahdessa (oon aina kadunnimen sanonut jo ihan ensin, sitten vasta kaupunginosan). Sitten vielä pari kertaa looppia ”ai sairaala? Ei sairaala?”, johon mä: ”Meilahti, mutta ei sairaala, vaan osoite X”. Sitten vasta alkaa se reitistä keskusteleminen, ja voitte kuvitella sen, kun lueteltavia pääkatuja tai -väyliä on useampia.

Pitäis varmaan ens kerralla ottaa aikaa, kauan tuohon kaikkeen jankkaamiseen menee, ja pyytää laittamaan mittari pois yhtä monta minuuttia ennen perilläoloa, tai jotain...

Kantiskuskin kanssa keskustelu sen sijaan on tyyliä: ”Osoite X, Meilahti, kiitos”, johon kuski: ”Haluatko mieluummin pääväylän A vai B kautta?” (ja molemmat vaihtoehdot jo sinänsä järkeviä / toinen ehkä aavistuksen lyhyempi mutta hitaampi, tms, ja ei suurta eroa hinnassa), mä: ”Ei väliä, sä voit valita järkevämmän reitin” TAI ”pääväylän B kautta, kiitos” - ja samalla ollaan jo hyvinkin sujuvasti lähdetty matkaan. Pääväylän mainitseminen riittää, ei tarvitse luetella katuja alusta loppuun. Kätevää etenkin silloin, jos liikkuu itselle tuntemattomammilla seuduilla. Nykyään en siinä tapauksessa taitaisi taksiin edes turvautua, tai ainakin katsoisin etukäteen tai matkan aikana itsekin jotain reittiohjetta...

Vierailija
39/43 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Pitäis taas tilailla taksia joko tänään tai huomenna. Onko ideoita, miten voisin varmistaa kieli-, ajo- ja käytöstaitoisen kuskin?

T. Sama N37

Vierailija
40/43 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Pitäis taas tilailla taksia joko tänään tai huomenna. Onko ideoita, miten voisin varmistaa kieli-, ajo- ja käytöstaitoisen kuskin?

T. Sama N37

Lataat puhelimeesi esim. Valopikku appin ja tilaat sillä asiallisen ison firman auton ja kokeneen kuskin. Jos pyörit tolpilla, niin siellä on ne uuden taksilain yangot ja muut, jotka eivät saa taksikeskuksen kyytejä ja joutuvat siksi kyttäilemään tolpilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan