AstraZeneca Covid-19 koronavirusrokote poistettu. Kysymysmerkki jatkosta
Sain viimeviikolla keskiviikkona kyseisen rokotteen ja nyt mietin, että jos rokote hyllytetään kokonaan niin mitenköhän jatkorokotteen laita on sitten?
Kesäkuussa pitäisi käydä ottamassa toinen rokote, mutta jos kyseistä rokotetta ei enää pistetä niin mitä ne pistää tilalle.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei varmaan täällä palstalla päätetä.
Sekö oli kysymykseni?
Mietin, että olisiko joku palstan lukijoista kuullut tai lukenut jostain aiheesta?
Itselleni ei ole tullut missään vastaan vastausta kysymykseen?
Tulet huomaamaan, että tämäkin keskustelu poistetaan täältä. Eli eilen oli ainakin 5 asiallista keskusteluketjua aiheesta.
Ei jaksa kirjoittaa turhaan.
Itse "sain" koko rokotteen tiistaina, enkä tule sitten rokotesuojaa saamaan koska itse en toista piikkiä ota.
Alkuun aikoinaan puhuttiin, että missään nimessä eri rokotteita ei voida antaa ristiin. Nyt puhutaan toisin jo, mutta eihän sitä ole tutkittu mitä eri rokotteet keskenään tekee, eli koekaniiniksi en ryhdy.
Olisivat kyllä voineet viimeisen viikon olla pistämättä tuota laisinkaan.
Astra Zeneca: Alle 40 veritulppaa, 17 miljoonaa rokotettua – Suomessa ei ole havaittu yhteyttä: Lähde: Uusi Suomi.
Uskoisin, että rokotteen antamista jatketaan jossain vaiheessa. Itse ainakin ottaisin toisen rokotteen vapaaehtoisesti, koska tuo luku on aika pieni.
Olisiko nämä alle 40 tulpan saannutta saaneet sen tulpan joka tapauksessa ilman rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Astra Zeneca: Alle 40 veritulppaa, 17 miljoonaa rokotettua – Suomessa ei ole havaittu yhteyttä: Lähde: Uusi Suomi.
Uskoisin, että rokotteen antamista jatketaan jossain vaiheessa. Itse ainakin ottaisin toisen rokotteen vapaaehtoisesti, koska tuo luku on aika pieni.
Olisiko nämä alle 40 tulpan saannutta saaneet sen tulpan joka tapauksessa ilman rokotetta.
E-pillereissä vakavan veritulpan riski on noin 3-9 tapausta 10 000 kohti. Aika paljon pahemmat numerot, ja silti e-pillereitä ei olla näköjään kieltämässä...
Viranomaiset ovat luvanneet vastauksia tällä viikolla. Ei auta muu kuin odotella.
Sain rokotuksen helmikuussa ja toukokuussa pitäisi olla tehosteaika, jonka nyt jätän käyttämättä.
Laitoin äsken postiin Fimealle tiedot saamistani haitoista. Toivottavasti kerkeän vaikuttamaan tällä päätökseen rokotteen jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset ovat luvanneet vastauksia tällä viikolla. Ei auta muu kuin odotella.
Sain rokotuksen helmikuussa ja toukokuussa pitäisi olla tehosteaika, jonka nyt jätän käyttämättä.
Laitoin äsken postiin Fimealle tiedot saamistani haitoista. Toivottavasti kerkeän vaikuttamaan tällä päätökseen rokotteen jatkosta.
Nämä tiedothan on henkilökohtaisia mutta saitko jotain oireita rokotteesta?
Minä sain kyseisen rokotteen viimeviikolla jonka jälkeen iski 40 asteen kuume useaksi päiväksi ja käsi kipeytyi.
Muita oireita ei tullut päänsäryn lisäksi.
Silti olen ottamassa tehoterokotteen mikäli se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nämä alle 40 tulpan saannutta saaneet sen tulpan joka tapauksessa ilman rokotetta.E-pillereissä vakavan veritulpan riski on noin 3-9 tapausta 10 000 kohti. Aika paljon pahemmat numerot, ja silti e-pillereitä ei olla näköjään kieltämässä...
Hmm.. Totta.
Voisikohan tämä kohu nousta siksi, koska muutenkin rokotevastaiset/korona vähättelijät haluavat saada mistä tahansa pienestäkin asiasta aseen?
Mut jos miettii E-pilleireitä niin eiks ne oo vapaaehtoisia käyttää?
AIheuttaako kaikki E-pilleri merkit veritulppa riskiä?
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Nämä tiedothan on henkilökohtaisia mutta saitko jotain oireita rokotteesta?
Minä sain kyseisen rokotteen viimeviikolla jonka jälkeen iski 40 asteen kuume useaksi päiväksi ja käsi kipeytyi.
Muita oireita ei tullut päänsäryn lisäksi.
Silti olen ottamassa tehoterokotteen mikäli se on mahdollista.
Ikävä kyllä en jaksa enää netissä kertoa oireistani. Olen nyt liikaa saanut kuulla olevani huijari, valehtelija, putin trolli ja vaikka mitä. Nyt ainakin Fimea saa tiedot haitoista ja se on pääasia.
Itselleni nousi vuorokaudeksi kuume. 12h rokotuksen jälkeen niin, että yön kuume oli tosi kova ja seuraavan päivän kesti kuume.
Minusta tämä ihan normaali haittavaikutus, enkä siitä ole laisinkaan huolissani ja uskaltaisin ottaa toisen rokotuksen jos vain siitä olisi kyse.
Itse en kuitenkaan toista piikkiä ota, en uskalla ottaa. Koko ajan uutisoidaan Suomenkin mediassa "annettu vanhoja tutkimustuloksia jne".
En vaan ymmärrä miksi meitä piikitettiin viimeinen viikko vielä, se oli vastuutonta terveydellä leikkimistä. Ollaan kyllä niin eriarvoisessa asemassa joille tuo Astra piikitettiin. Nyt meitä jää paljon rokotussuojan ulkopuolelle.
Onhan siitä yhdestäkin piikistä suojaa, parempi kuin ei mitään,vaikka toisenkin ottaisin.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Itselleni nousi vuorokaudeksi kuume. 12h rokotuksen jälkeen niin, että yön kuume oli tosi kova ja seuraavan päivän kesti kuume.
Minusta tämä ihan normaali haittavaikutus, enkä siitä ole laisinkaan huolissani ja uskaltaisin ottaa toisen rokotuksen jos vain siitä olisi kyse.Itse en kuitenkaan toista piikkiä ota, en uskalla ottaa. Koko ajan uutisoidaan Suomenkin mediassa "annettu vanhoja tutkimustuloksia jne".
En vaan ymmärrä miksi meitä piikitettiin viimeinen viikko vielä, se oli vastuutonta terveydellä leikkimistä. Ollaan kyllä niin eriarvoisessa asemassa joille tuo Astra piikitettiin. Nyt meitä jää paljon rokotussuojan ulkopuolelle.
Jep, ilman rokotesuojaa tässä jäädään. Eniten harmittaa, etten tule nyt saamaan rokotepassiakaan ei siis lomamatkoja enää koskaan. Ollaan täysin eriarvoisessa asemassa näiden rokotteiden kanssa. Viranomaiset vain puhuvat mediassa että ei haittaa, vaikkaa az jää pois rokotusohjelmasta. No sepä on kiva kuulla että ei haittaa. Ne meinaa nyt perusterveen väestön rokottaa Pfizerin rokotteella ja meidät az-rokotetut vain hiljaa unohdetaan, koska eihän meitä ole kuin 140 000 riskiryhmäläistä ja hoitajaa. Mitään vastauksia ei kuulu mitä meille tehdään tai miten tämä homma nyt korjataan?
Entä jos on riskiryhmäläinen, mutta ottaa silloin, kun muutkin tavikset, niin mitä rokotetta saa?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on riskiryhmäläinen, mutta ottaa silloin, kun muutkin tavikset, niin mitä rokotetta saa?
Meistä kukaan ei tiedä. Perjantaina pitäisi selvitä jatketaanko astralla rokottamista vai pidetäänkö jäähyllä kuten Ruotsi ja Norja ovat tehneet. Norjassa tällä hetkellä 5 nuorta hoitajanaista saanut aivoveritulpan ja näistä nyt 3 kuollut ja kaksi vielä sairaalahoidossa.
Ei savua ilman tulta ja asiat ovat yleensä juuri sitä miltä ne näyttävät ovat vanhoja viisauksia ja omien haittaoireiden (kivut raajoissa ja niiden jälkeen purkautuneet mustelmat,viikkokausia kestäneet huimauskohtaukset) olen varma että tätä ei muhun enää pistetä.
Astra Zenecan rokotteen kanssa ongelmana sen variantteja vastaan antaman suojan heikkous:
Estimate of 10% (95% CI: −77 to 55%) efficacy for AZ vaccine against mild-to-moderate disease from B.1.351 in South Africa. Even the optimistic upper confidence interval of 55% would suggest vaccine-mediated control against this variant very difficult. https://twitter.com/AdamJKucharski/status/1372273939427246080
Pitäisköhän meille az rokotetuille perustaa joku oma tukiryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä kukaan ei tiedä. Perjantaina pitäisi selvitä jatketaanko astralla rokottamista vai pidetäänkö jäähyllä kuten Ruotsi ja Norja ovat tehneet. Norjassa tällä hetkellä 5 nuorta hoitajanaista saanut aivoveritulpan ja näistä nyt 3 kuollut ja kaksi vielä sairaalahoidossa.
Ei savua ilman tulta ja asiat ovat yleensä juuri sitä miltä ne näyttävät ovat vanhoja viisauksia ja omien haittaoireiden (kivut raajoissa ja niiden jälkeen purkautuneet mustelmat,viikkokausia kestäneet huimauskohtaukset) olen varma että tätä ei muhun enää pistetä.
Kuinkakohan paljon Norjassa ehdittiin rokottaa Astralla ?
Tuosta, ei savua ilman tulta niin kyllä siinä perä on.
Itse kuvittelin, että hoitajat olisi saaneet parempaa rokotetta ?
Hurjaa on miettiä mitä nyt sitten itse tekee kun toista piikkiä en ota.
Tuosta huimauksesta olen kuullut muualtakin, mutta ko. henkilöillä oli kyllä huimaus hävinnyt viikon sisään.
Helpointahan olisi, että olisi vaan ollut yksi rokote, mutta alusta asti tuo AZ maine on ollut niin paljon huonompi, että en ymmärrä uuden tiedon valossa kuka sitä suostuu enää ottamaan?
Kiva. Nyt ne jatkaa AZ-rokotetta yli 65-vuotiaille. Mitä meille nuorille ensimmäisen rokotteen ottaneille nyt tapahtuu?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/astrazenecan-koronarokotteen-kaytto…
ASTRA ZENECA käännettynä hindunkielestä.
Astra = weapon
Ze =that
Neca = kills
Vierailija kirjoitti:
Astra Zenecan rokotteen kanssa ongelmana sen variantteja vastaan antaman suojan heikkous:
Estimate of 10% (95% CI: −77 to 55%) efficacy for AZ vaccine against mild-to-moderate disease from B.1.351 in South Africa. Even the optimistic upper confidence interval of 55% would suggest vaccine-mediated control against this variant very difficult. https://twitter.com/AdamJKucharski/status/1372273939427246080
Koronarokotteen haittavaikutuksista on tehty lähes 1150 ilmoitusta, vakavia ilmoituksia yli 400 https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarokotteen-haittavaikutuksista…
Suomi jatkaa Astra Zeneca -rokotteen käyttöä 65-vuotta täyttäneillä – näin Hanna Nohynek kommentoi suorassa lähetyksessä https://www.mtvuutiset.fi/video/prog1046878
Suomeen voi tulla ensi viikolla jopa yli 100 000 Astra Zenecan rokotetta – mutta voiko niitä käyttää? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomeen-voi-tulla-ensi-viikolla-jop…
Sitä ei varmaan täällä palstalla päätetä.