Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullut vanhemmat lasten harrastuksissa

Vierailija
23.03.2021 |

Toimin seurassa x valmentajana. Osa vanhemmista ovat todella kohteliaita ja auttavat paljon seuran toiminnassa. Toiset taas ei tee niin paljon (ymmärrän että vanhemmilla on paljon kiireitä jne), ja toiset eivät tee mitään JA valittavat aivan kaikesta.

Parhaimmillaan minulta on vaadittu erilaisia alennuksia kuukausimaksuihin ja "uhkailtu" lopettaa koko harrastus koska sai korvausta kuukausimaksusta x verran vähemmän mitä olisi toivonut. Tämä korvaus siis tuli kaikille yhden kuukauden aikana parien treenien peruuntumisen takia, mutta tälle yhdelle äidille se ei kelvannut.

Minulle soitellaan välillä kymmeneltä illalla vanhempien toimesta, ja syytellään asioiden salaamisesta kun hänen Jannica ei päässyt lehtiartikkeliin kuvaan. Oikeasti en edes ollut järjestämässä koko lehtijuttua, mutta automaattisesti sain kuran niskaani.

Puhelin soi jatkuvasti ja viestejä tulvii joka suunnasta. Herään aamulla viesteihin jossa kysytään voisiko Minja ja Vilhelmiina tehdä kahdestaan asian x, jota muut eivät pääse tekemään. Kieltäydyn, jolloin vanhemmat laittavat lapset kysymään minulta asia uudestaan. Kieltäydyn edelleen ja lapselle tulee paha mieli.

Lomareissujen takia ollaan poissa treeneistä, ja siitäkin pyydetään alennusta vaikka seuran säännöissä on sille ihan oma pykälänsä. Emme korvaa ns. Itseaiheutettuja poissaoloja, ellei ole sairaspoissaoloja, koska seuran kulut juoksevat koko ajan.

Jos valmentaja on kerran vuodessa kipeänä ja sen takia treenit vetää toinen ohjaaja, kuulen myöhemmin toiselta vanhemmalta että joku on uhkaillut lopettavansa ja ei suostu maksamaan täyttä kuukausimaksua. En tähän kuitenkaan suostu, jolloin nöyränä maksavat maksut ja alkavat mielistelemään minua kunnes taas keksivät uuden syyn valittaa jostakin.

Itse lapset ovat aivan ihania ja kehittyvät upeaa tahtia, mutta nuo vanhemmat ajavat minut hulluksi.

Mistään ei olla valmiita maksamaan mitään, vaikka kuukausimaksut on viilattu niin alas kun vain mahdollista, ja juuri ja juuri pystyn ottamaan itselleni valmennuskorvaukset.

Talkoita eivät suostu itse tekemään, mutta esim. Ilmaisille (talkootöillä saaduille) leireille tulevat todella iloisina kun ei tarvitse maksaa mitään.

Minusta tuntuu että nämä tälläiset vanhemmat ovat tyytyväisiä vasta siinä vaiheessa, jos voisin ilmaiseksi lentää luudalla harjoituksiin ja kotiin, antaisin heidän päättää kaikesta ja pyytäisin anteeksi omaa olemassaoloani. Lisäksi toki pitäisi suosia tiettyjä lapsia, antaa ylimääräisiä alennuksia ja ehkä maksaa omasta pussistani koko seuran kulut.

Nämä valittajien lapset ovat taitavia, mutta eivät mitenkään "korvaamattomia" seurallemme. Välillä toivon heidän lähtevän toiseen seuraan, mutta eivät lähde koska siellä on kalliimpaa kuin meillä.

Onneksi suurin osa kuitenkin osaa arvostaa tekemääni työtä, eivätkä turhaan aiheuta kohtauksia ja häiritse valmennusta.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset on nykyään tosi kalliita ja vanhemmat haluavat rahoilleen vastinetta. Tämä on muuttunut omasta lapsuudesta, jolloin vähän harrasteltiin jumppakerhossa kerran viikossa. Vanhemmat ostavat lapselleen palvelua ja he haluavat tarkkaan tietää mitä rahalla saa ja mitä kuluja maksut kattavat.

Ja paljon pitäisi saada mutta mahdollisimman halvalla tietysti.

Vierailija
22/24 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut näistä tuttavalta: vanhemmat usein pahimpia... Niin kasvatus mennyt itse vanhempien tai ainakin äitien kohdalla päin mäntyä. Kun kerrankin on aikuinen, joka uskaltaa ja osaa sanoa ei, vanhemmat hermostuu. Kun minä olin lapsi, kyllä minua kiellettiin ja ihan järkevistä syistä (ties mitä tyhmää olisin muuten tehnyt...).  On se harmillista kun tuolla lailla sinua kohdellaan, kuulostaa tosi rasittavalta. Kyllä vanhemmat nykyään osaa olla hankalampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset on nykyään tosi kalliita ja vanhemmat haluavat rahoilleen vastinetta. Tämä on muuttunut omasta lapsuudesta, jolloin vähän harrasteltiin jumppakerhossa kerran viikossa. Vanhemmat ostavat lapselleen palvelua ja he haluavat tarkkaan tietää mitä rahalla saa ja mitä kuluja maksut kattavat.

Jos maksaa 50e/kk niin odotukset vanhemmilla on aika erilaiset kun jos maksaa 500e/kk.

Vierailija
24/24 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa 50e/kk niin odotukset vanhemmilla on aika erilaiset kun jos maksaa 500e/kk.

No meillä nämä valittajat maksavat 60-90€/kk, ei siis lähelläkään satoja euroja kuukaudessa. Sitten taas osa kilpailevista maksaa enemmän, jos treenaavat lähes päivittäin, ja ovat olleet tosi tyytyväisiä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi