Vastaamattomuus on epäkohteliasta ja välinpitämätöntä.
https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/1313351
Ei vain enää ole motivaatiota tehdä mitään kun lähes kaikki ovat nykyään niin masentuneita ja kuormittuneita ettei edes viitsitä vastata. Kauhulla seuraan sekä koulussa että työelämässä mitä vastaamattomuus saa aikaiseksi. Ikävää.
Kommentit (13)
Voihan tuota pahekua, mutta tuskin se vastaaminen siitä yhtään lisääntyy. Monilla työpaikoilla asiaa perustellaan resurssien vähäisyydellä.
Kyllä mä ainakin vastaan, edes hymiöllä...
Usein vastaan, joskus en ehdi heti tai sitten en muista, koska minulla on muitakin elämää. Näin oletan myös kaikilla muilla olevan ja se on vain ilahduttava asia.
Elämä on mukavaa ja kiireinen arki on ihanaa. Elämäni ei ole muuttunut oikeastaan ollenkaan muuten kuin että perheen teinit ja mies ovat kotona etäilemässä. Äsken juuri treffasin ystävän kanssa merenrannalla ja höpötimme puolitoista tuntia aivan niin kuin olisimme tehneet vaikka kaksi vuotta sittenkin. Nyt lähden kauppaan, laitan vain maskin naamalle ja hymyssä suin valitsen ruokaa perheelle.
Vierailija kirjoitti:
tää on ihan hirveetä!
Mikä on hirveetä? Auringonpaisteko? Todellabhyvät ulkoiluilmat? Kevään tulo?
Hiljaisuus on vallankäyttöä. Ettekös sitä tienneet.
Töissä ne, jotka ei vastaa sulle ikinä, on vihaisia, kun et heti vastaa niille. Koskee useimmiten johtoa. Ihan kuin minun työni ei olisi tärkeää. Metsä vastaa jne.
Pakko myöntää, en ota henkilökohtaisesti, jos joku ei vastaa. Automaattisesti oletan, että sillä on kädet täynnä töitä töissä ja kotona, kuten minullakin ja sata muuta paikkaa, jonne pitää laittaa viestiä. Nykyajan vitsaus on se loputon viestien ja muun informaation tulva, johon pitäisi olla reagoimassa. Huomaan aika ajoittain haaveilevani täysin erakkoelämästä ilman puhelinta, ilman konetta, ilman mitään. Tavallaan vihaan tätä informaatioyhteiskuntaa. Nykyään osa laskuistakin on siirtynyt jonkun eri sovelluksen taakse, joista pitää olla perillä. Päivässä on tuhat asiaa, johon pitäisi pystyä reagoimaan, mielellään heti.
Tottakait sen ymmärtää että on kädet täynnä mutta nykyään kyse on vaa siitä että ollaan "masentuneita" eikä jakseta vastata. Halutaan jotenkin hallita sen tilanteen olemalla tyly.
Aika tehokkaasti tippuu kaikki yhteistyöt, ystävyydet ja verkostot pois.
Joskus on oltava epäkohtelias ja välinpitämätön ihan vaan itseään suojellakseen. Ei voi loputtomiin jaksaa liirumlaarumia tyhjänpäiväisistä asioista.
Mulle on oikeasti todella ahdistavaa vastata. En pysty.
Niinpä