Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona olevat vanhemmat jotka edelleen viette lapset päiväkotiin

Vierailija
22.03.2021 |

Eikö yhtään kilkata päässä mikään?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tulla sama kuin viime keväänä. Ainoastaan niiden lapset hoitoon, joiden on aivan välttämätöntä mennä työpaikalle fyysisesti paikalle

Vierailija
2/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi tulla sama kuin viime keväänä. Ainoastaan niiden lapset hoitoon, joiden on aivan välttämätöntä mennä työpaikalle fyysisesti paikalle

No tuleeko?

Ja jollei tule pakko, niin tuleeko omaan mieleen mitään?

Ai niin mutta jos ne lapset olisi kotona, ei ehtisi tehdä päivät pitkät palstalle maskiaiheisia aloituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vaan ETÄTÖITÄ ja vien lapseni päiväkotiin, onko siinä jotain väärää?

Vierailija
4/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka perheessä tilanteen mukaan. Näitä tilanteita en ala tänne listaamaan. Mihin tilastoon tarttet ap näitä tietoja tuntemattomista ihmisistä.

Vierailija
5/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonaan etätyötä tekevä vanhempi on töissä ihan samalla tavalla kuin työpaikalla ollessaankin, eikä työpäivää voi käyttää lasten hoitamiseen.

Mutta ne perheet joissa toinen vanhempi on työtön, hoitovapaalla tms. voisivat kyllä ottaa lapsensa pois päiväkodista, jos kerran oikeaa tarvetta päivähoidolle ei ole.

Vierailija
6/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton mutten todellakaan voisi tehdä etätöitä ja hoitaa lasta samalla. Mies taas on päivät töissä.

Kaikkien tilanne ei ole niin mustavalkoinen. Aikuiset ihmiset saisivat kyllä aivojaan käyttää ja kehittää...

Vierailija
7/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielähän pyörii kaikki lasten päiväkerhot ym pääkaupunkiseudulla, ei ole missään sanottu että lapsia ei saisi hoitoon/kerhoon viedä, päinvastoin.

Vierailija
8/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettäisiin mielellään lapsi mahdollisimman paljon kotona, koska pystyttäisiin järjestelemään etätöitämme paljon, mutta lapsi on jo eskarissa. Viime syksynä tuli flunssien yms. vuoksi paljon poissaoloja ja tuli viestiä, että heidän pitäisi jo tehdä lastensuojeluilmoitus. 

Eli pidetään sitten joka päivä eskarissa, vaikka kotonakin voisi olla ja saataisiin kyllä täällä opetettua.

Vierailija
9/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka urpo ei vielä ymmärrä, että työ on ihan samalla tavalla työtä, vaikka sitä ei tarvitsisi mennä tekemään johonkin tiettyyn paikkaan? Vuonna 2021.

Vierailija
10/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielähän pyörii kaikki lasten päiväkerhot ym pääkaupunkiseudulla, ei ole missään sanottu että lapsia ei saisi hoitoon/kerhoon viedä, päinvastoin.

Niin ja päiväkerhothan on lapsille joiden vanhemmat kotona. Ei lasten harrastuksiin ole koskettu mitenkään, tiedä sitte onko hyvä vai huono...

Vierailija
11/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien päiväkotiin jotta voin opiskella rauhassa, tykkäsit sinä asiasta tai et.

Vierailija
12/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksikin ns. virikelapsi saa positiivisen testituloksen, koko hänen ryhmänsä joutuu karanteeniin ja työssäkäyvien lasten vanhemmat joutuvat järjestämään lastensa hoidon kotona.

Vierailija
13/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja suositteli viemään.  Kotona lapsi on vaan itsekseen, leikkii itsekseen tai minun kanssani.

Hänellä ei ole mitään ikäistään seuraa, hän puhuu päivät, viikkokaudet, kuukaudet vain minun kanssani.

Jos näin jatkuisi esikouluun asti, lapsi saatttaisi olla pelkäävä ja arka ja sopeutumaton muiden seuraan.

Se, että käy ulkona pari kolme tuntia lapsen kanssa päivisin jossain leikkipuistossa, ei riitä lapselle kontakteiksi, ei myöskään pelkät kirjastokäynnit ja kirjojen lukeminen hänelle kotona.

Vierailija
14/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun ne vanhemmat tekee duunia sen koko päivän

Vierailija
15/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee asiakaspalvelua puhelimessa, nonstoppina puhelu toisen perään, niin miten siinä taapero hoidetaan?

Vierailija
16/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä ja lapsi on kotona. Arvovalinta - mikään ei saa minua, minulle tärkeintä ja rakkainta ihmistä, uhraamaan riskille saada korona. Jos se tarkoittaa sitä, että työn laatu hieman kärsii - mitä sitten?

Työt ovat tulleet tehdyksi ja lapsi on ollut kotona. Minä tiedän tuttuni kautta tuosta taudista sen verran, että en koskaan voisi ajatella altistavani lastani sille. Vain kuolleen ruumiini yli!

Oma lapsi on minulle tärkein asia eikä mikään mene sen edelle.

Vierailija
17/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja tarkoitti ihmisiä, jotka ovat kotona tekemässä mutta tekevät etätöitä, niin tervetuloa tänne vaan kokeilemaan olla palaverissa pitkin päivää ja niiden välissä tekemään tätä asiantuntijatyötä, joka tavallaan vaikuttaa jokaisen suomalaisen elämään. Haluaisitko, että vaikka joku säännöllisesti käyttämäsi järjestelmä tai esimerkiksi potilastietojärjestelmä olisi vähän sinne päin tekaistu, siinä parin alle kouluikäisen riehuessa vieressä? Sitä koodia kun ei oikein synny jos toisella aivopuoluskolla joutuisi koko ajan kuuntelemaan ettei kukaan räjäytä asuntoa, tappele, karkaa tai muutakaan.

Vierailija
18/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästelen vielä siihen kun on pakko. En vain jaksa viihdyttää 6v lasta kotona keskenäni kun edes pienemmän päikkäreiden aikaan ei voi levätä. Minusta on parempi että hän on päiväkodissa kuin minun ja vauvan kanssa kuukausi tolkulla kotona. Varmaan tulee taas kk parin "pakko", säästän loppuun palamiseni siihen. Toivottavasti mummot on rokotettu siihen mennessä niin voidaan olla edes heidän kanssaan sitten.

Vierailija
19/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä ja lapsi on kotona. Arvovalinta - mikään ei saa minua, minulle tärkeintä ja rakkainta ihmistä, uhraamaan riskille saada korona. Jos se tarkoittaa sitä, että työn laatu hieman kärsii - mitä sitten?

Työt ovat tulleet tehdyksi ja lapsi on ollut kotona. Minä tiedän tuttuni kautta tuosta taudista sen verran, että en koskaan voisi ajatella altistavani lastani sille. Vain kuolleen ruumiini yli!

Oma lapsi on minulle tärkein asia eikä mikään mene sen edelle.

Tunge sinä se arvosi sinne minne päivä ei paista. Vaikutat todella rasittavalta. Olkoonkin päätöksesi ihan hyvä, mutta onko tapana yleensäkin tuolla tavalla jännästi muotoillen yrittää nostaa itseäsi paremmaksi kuin joku muu, joka nyt olosuhteiden pakosta joutuu lapsensa viemään päiväkotiin? No, mutta hyvä sinulle, jatka tuolla linjalla. Taistele! Pysy vahvana! Vain kuolleen ruumiisi yli!

Vierailija
20/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairastanut koronan, joten pidän päiväkodissa.