Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joillakin lapsilla voiaina valua räkä? voin sanoa ettei omilla lapsilla ole sillä tavalla koskaan valunnut

Vierailija
11.08.2006 |

en kyl tajua, on ihan äklöä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rään valuminen on yksi astman tai allergian oireista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia vastustuskyvyn kehitystä.

Vierailija
4/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi edes ajatella että on äklöä, se on minusta kamalaa että ajattelen niin

ap

Vierailija
5/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina räkä valuu ja ovat vähän väliä kipeenä - ja tietysti kaikenlisäks tartuttaa sen aina muihin :(

Tosi ällön näköstä, mutta näidenki vanhemmat on just sellasia, ettei välitä esim. käsien pesusta ennen syöntiä ym, nii kuinka räästä sitten??

Vierailija
6/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on päivänselvää, että talvisin sisään tultaessa minun on kaivettava nenäliina ja pyyhittävä nenäni. Vielä nyt aikuisenakin ihmettelen, kuinka usein ihmiset kyselevät, että onko minulla nuha. No ei ole. Lämpötilan vaihtelut vaan saavat minulla sen aikaan, että nenä valuu, enkä ymmärrä, miksi kaikilla ei ole näin. Siksi en ymmärrä, koska minulle se on päivänselvää, aina on ollut niin. No vähitellen alan uskomaan, että muilla ei nenät valu ja kai se sitten toisten mielestä on ihmeellistä, jos joku reagoi lämpötilan muutokseen.

Vierailija
7/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainut. Ja kesällä niiskutan heinänuhan takia.

Vierailija:

Minulle on päivänselvää, että talvisin sisään tultaessa minun on kaivettava nenäliina ja pyyhittävä nenäni. Vielä nyt aikuisenakin ihmettelen, kuinka usein ihmiset kyselevät, että onko minulla nuha. No ei ole. Lämpötilan vaihtelut vaan saavat minulla sen aikaan, että nenä valuu, enkä ymmärrä, miksi kaikilla ei ole näin. Siksi en ymmärrä, koska minulle se on päivänselvää, aina on ollut niin. No vähitellen alan uskomaan, että muilla ei nenät valu ja kai se sitten toisten mielestä on ihmeellistä, jos joku reagoi lämpötilan muutokseen.

Vierailija
8/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin poden vasomotorista ja allergista nuhaa, jolloin nenäni ja kehoni reagoi lämpötilan vaihteluihin,hajuihin, pölyyn, mausteisiin, jopa alkoholiin sekä mitä ihmeelliimpiin asioihin lyhytkestoisella( joskus 10 min-3h) nuhalla ja aivastelulla. Nenäliina löytyy aina taskusta tai laukusta. Ja minultakin aina kysytään, onko flunssa iskeny. mutta kun ei ole, vaan vaiva on jokapäiväinen, joskin en enää reagoi ihan niin herkästi, kun on nenäsumutteet käytössä :)

Vierailija
9/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ärsyttää nenää niin paljon, että joko ensin aivastuttaa ja sitten alkaa vuotaa tai sitten vuotaa vain, ja varsinkin lämpötilan muutokset saavat sen aikaan. Mutta muutenkin: ensimmäisenä aamulla, kun lehden avaan, sitten petien petaaminen, kaikki siivoushommat, aina vuotaa. En ole millekään kuitenkaan allerginen. Tämä on ns. vasomotorista nuhaa.

Vierailija
10/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAstenmielinen on sellainen lapsi, jolla alvariinsa valuu nuhaa. He ovat oikeita tartuntapesiä. Hoitaisivat tautinsa kotonaan ja toisivat vasta terveet lapset muiden kanssa leikkimään. Tunne suurta vastenmielisyyttä aina räkänokan nähdessäni.

Vierailija
11/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

VAstenmielinen on sellainen lapsi, jolla alvariinsa valuu nuhaa. He ovat oikeita tartuntapesiä. Hoitaisivat tautinsa kotonaan ja toisivat vasta terveet lapset muiden kanssa leikkimään. Tunne suurta vastenmielisyyttä aina räkänokan nähdessäni.

Vierailija
12/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pienille lapsille ei tule edes allergista nuhaa, vaan allergia ilmenee muilla tavoilla. Kyllä ne isommatkin nuhanenät ovat yleensä flunssassa. Sitäpaitsi kesän allergiakautta kestää vain vähän aikaa, mutta räkänokkia piisaa vuoden ympäri. Yäk siis flunssaisille räkänokille.

Vierailija
13/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aivan pienille lapsille ei tule edes allergista nuhaa, vaan allergia ilmenee muilla tavoilla. Kyllä ne isommatkin nuhanenät ovat yleensä flunssassa. Sitäpaitsi kesän allergiakautta kestää vain vähän aikaa, mutta räkänokkia piisaa vuoden ympäri. Yäk siis flunssaisille räkänokille.

Vierailija
14/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme allergialääkärillä. Hän sanoi, että pienille lapsille ei tule allergista nuhaa ollenkaan.

Vierailija
15/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nuhaa nuhan perään, lopulta sairastui astmaan. Syykin selvisi: homeasunto. Muuton jälkeen loppui nuhat ja nenän valuminen.

Vierailija
16/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi tehtiin 4-vuotiaana. Eikä se ole mikään lyhyt kausi, kun nenä vuotaa, jos on vaikka pölypunkkiallergia siitepölyallergian lisäksi, niin kuin meidän pojalla. Hän on nyt 18-vuotias eikä oireet ole yhtään vähentyneet, vaan nenä vuotaa lähes jatkuvasti, vaikka lääkitys on päällä koko ajan.

Vierailija
17/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niistelee vähän väliä nenää. Se onki saanut kutsumanimen niiskuneiti. :)

Vierailija
18/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi hyvinkin olla ympärivuotista. Pölypunkki- ja huonepölyallergian lisäksi myös eläinten pölyt voivat aiheuttaa allergiaa eikä se vuodenaikaa katso. Entäpä nykyajan vitsaus, homeongelmat?

Vierailija
19/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mulla itselläni on muuten allergista nuhaa. Tajuan kyllä, että voi olla myös esim pölypunkeille allerginen.)

Jos jollain räkä valuu, niin flunnsaiseksi hänet lasken ja tartuntavaara harmittaa.

Vierailija
20/21 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenee esim. talvella, kun liikun, jolloin itselle tulee lämmin. Eikä siis ole flunssaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan