Miksi Suomen posti on niin hidas?
Luulin, että ulkomailta kestää pakettien tulo koronan takia, mutta taitaa vika olla ihan Suomen päässä... Nytkin on eräs pieni lähetys ollut Helsingissä 13. päivästä asti, vielä ei ole tänne 60 km päähän löytänyt. Siihen lisänä se, että postia jaetaan vaan kolmesti viikossa niin hidasta on. Jotenkin naurettavaa, että paketti tulee USAsta Suomeen muutamassa päivässä, ja sitten täällä seisoo viikon-kaksi jossain lajittelukeskuksessa.
Kommentit (84)
https://www.posti.fi/fi/seuranta#/lahetys/JJFI63010300000129317
Tänän on torstai 28.04.2022 klo 10:34.
27.04.2022 00:03
Lähetys on lajiteltu.
Lue lisää
HELSINKI
25.04.2022 23:19
Lähetys on lajiteltu.
Lue lisää
VANTAA
25.04.2022 15:40
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
Posti, K-Supermarket Orimattila
25.04.2022 13:34
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan
Lue lisää
Paketti on tulossa Vaasan.
Minä perun tuon tilauksen sittä kirjakauppasta soitan sinne huomenna ja sanon että posti on kadottanut minun lähetys ja sen takia perun kauppat :(
On sinä puhelin numero mihin voi soitta ja minä perun sen kauppan joka tapauksessa vaikka se tuilsikin perille onhan nillä palautusoikeus.
On kinni pitä huomenna soitta sinne ei kukan tänän vastannut siellä meni vastajalle ja tuli viesti että pitä soitta klo 8-15 välissä sinne :(
Asun nykyään Saksassa ja ihmettelen miten hyvin posti toimii. Tilatut paketitkin usein perillä jo seuraavana päivänä, kirjeistä nyt puhutammakaan. Ja tilaan jatkuvasti enkä enää shoppaile livenä. En kestäisi jos joutuisi odottelemaan postia päivätolkulla.
Finlandiakirja on kuusetuslafka millä on yhteistyösopimuus postin kanssa että he sala kadottavat lähetykset ja sitten posti sala palautta ne lähetykset sinne Finlandiakirja niin Finlandiakirja saa raha antamatta mitän vastinetta.
Ei minä jaksa koko ajan katsoa tuota seuranta kun mennyt jo monta päivä eikä mitän merkintöjä sinne tullut mielummin sitten perun ne kauppat niin ei tarvitse sen jälken katsoa sittä seuranta ja stressata kun ei sinne monen päivä tule mitän merkintöjä eikä tarvitse miettiä koska tule perille lähettä sen vain takasin sinne kirjakauppan sitten kun se joskus tule perille.
On Suomessa aikoinaan eletty sellaistakin aikaa, että kirjeposti jaettiin kaksi kertaa päivässä.
Nyt ne halua kunnolla vittuila sinä postissa kun ne ei ole keskivikkona 27.04.2022 eikä torstaina 28.04.2022 tehnyt mitän minun paketille kun ne siellä tietä että perjantaina 29.04.2022 ne ei tee mitän minun paketille ja sitten on vikkonloppu joten sillonkan ne ei tee mitän minun paketille että vasta manantaina 02.05.2022 ne teke jotain minun paketille niin sen takia ne ei tee keskivikkona 27.04.2022 eikä torstaina 28.04.2022 kun ne halua vittuila minun kanssa että joudun odottaman manantaihin 02.05.2022 ennen kun seurantan tule mitän merkintöjä eli nyt on torstai 28.04.2022 klo 21:18 ja nämä merkinnät on siellä laitoin myös seurantalinkki mitä tee voitte itse katsoa ja todeta tämän saman.
Kuljetuksessa
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
Piilota
HELSINKI
Lähetys on lajiteltu.
Lue lisää
VANTAA
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
Lue lisää
Paketti on tulossa vaasan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne halua kunnolla vittuila sinä postissa kun ne ei ole keskivikkona 27.04.2022 eikä torstaina 28.04.2022 tehnyt mitän minun paketille kun ne siellä tietä että perjantaina 29.04.2022 ne ei tee mitän minun paketille ja sitten on vikkonloppu joten sillonkan ne ei tee mitän minun paketille että vasta manantaina 02.05.2022 ne teke jotain minun paketille niin sen takia ne ei tee keskivikkona 27.04.2022 eikä torstaina 28.04.2022 kun ne halua vittuila minun kanssa että joudun odottaman manantaihin 02.05.2022 ennen kun seurantan tule mitän merkintöjä eli nyt on torstai 28.04.2022 klo 21:18 ja nämä merkinnät on siellä laitoin myös seurantalinkki mitä tee voitte itse katsoa ja todeta tämän saman.
Kuljetuksessa
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
Piilota
HELSINKI
Lähetys on lajiteltu.
Lue lisää
VANTAA
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
Lue lisää
Paketti on tulossa vaasan.
Joku nappaa vielä pakettisi ennen sinua, kun pistit seurantakoodin tänne.
Lähetä pientä tavaraa edullisesti. Pikkupaketti on perillä 13 päivässä, ja se jaetaan kätevästi suoraan vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon muun postin mukana. Pikkupakettiin kuuluu myös seuranta: lähetyksen matkaa voi seurata helposti OmaPosti-sovelluksessa ja verkossa. Pikkupaketit kuten kaikki muutkin kuljetuksemme pääsevät perille 100 % hiilineutraalisti.
Postinkulkun oli ennen paremmin kuten kaikki muukin.käsittämätonta että ensin postilähetykset menee lajittelukeskuksiin joita on Suomessa muutama ja niissä on ammattitaidotonta väkeä.Miksei voi lähettää heti samalle paikkakunnalle tai lähialueille eikä kuljettaa edestakaisin.Ennenvanhaan lähetys saattoi olla perillä jopa samana päivänä.
Oho, nyt on jollain lääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Finlandiakirja on kuusetuslafka millä on yhteistyösopimuus postin kanssa että he sala kadottavat lähetykset ja sitten posti sala palautta ne lähetykset sinne Finlandiakirja niin Finlandiakirja saa raha antamatta mitän vastinetta.
Finlandiakirjahan on loistava kauppa. Ei kannata valita toimitustavaksi Postia.
Posti oli kallis, hidas ja tehoton ollessaan valtion virasto. Sellainen oli sosialismia ja siitä haluttiin eroon. Kapitalismi ja liikeyritys tuottaisi voittoa ollen lisäksi nopeampi ja edullisempi. Näin tehtiin! Postista tuli yritys.
Lopputuloksen näette ja siitä nauttikaa, vassokuu.
Vierailija kirjoitti:
On Suomessa aikoinaan eletty sellaistakin aikaa, että kirjeposti jaettiin kaksi kertaa päivässä.
Ja lisäksi lauantaina. Saattoi ystävälle kirjoittaa tulevansa huomenna junalla klo xx, ystävä sai postin aamujakelussa ja tiesi tulla asemalle vastaan. Oi niitä aikoja. Hevosella posti kulki nopeammin kuin autolla, ihmeellistä!
Kiinostava juttu tuo Suomen postin hitaus.
Asun Tallinnassa ja tilasin tässä pari viikkoa sitten viisi kirjaa Suomesta. Se oli torstai päivä kun laitoin tilauksen netissä menemään, ja kirjat oli täällä tiistaina. Hitaudesta ei voi ainakaan syyttää!
Miksi ne ei Suomessa liiku?
Myös kerran siskoni lähetti minulle paketin Lopelta. Ilmoitti että paketti tulossa. Odotin ja odotin, mitään ei kuulunut. Kysyin siskolta mikä voi noin kiikastaa. Hän tiedusteli postista, he jäjittivät paketin ja se oli jossain Turun saariston kunnassa pyörimässä. Palauttivat siskolle ja hän lähetti uudelleen minulle. Sen kerran stulikin sitten perille.
Jotenkin surkuhupaisaa koko Suomen touhu, täytyy sania.
Tuokin tuntuu vaihtelevan tosi paljon. Itse tilasin 3 kg kahvipapuja 10.3, mikä oli sunnuntai. Tänään päivällä tuli viesti, että paketti olisi noudettavissa.
Luulisi, että on tehokkaampaa jakaa kirjeet nopeasti eikä säilyttää jakelukeskuksen nurkassa viikon odottamassa, että ne jaetaan.
Lähetysten seuranta
Syötä lähetystunnus alla olevaan kenttään.
Seuraa lähetystäsi
JJFI63556720070865338
JJFI63556720070865338
Lähetys on luovutettu
Toimitus postilaatikkoon
Lähetys toimitetaan vastaanottajan postilaatikkoon
Lähetyksen koko
0.48kg
Palauta lähetys
Siirry palautukseen
Lähetyksen vaiheet
Luovutettu
27.04.2022 14:01
Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
27.04.2022 09:42
Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
Lue lisää
VAASA
25.04.2022 21:03
Lähetys on lajiteltu.
Lue lisää
HELSINKI
25.04.2022 16:40
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
Posti Noutopiste, R-kioski Lahti tori
25.04.2022 13:37
Tämä toinen mitä ne kans on lähettäny manantaina tuli eilen eli tuli paljon nopeammin
https://www.posti.fi/fi/seuranta#/lahetys/JJFI63556720070865338