Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nää random kaveri ehdotukset facessa iskuyrityksiÄ

Vierailija
22.03.2021 |

Joita tulee joskus miehiltä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itselleni on tullut facebookiin vain yksi kaveriehdotus ilmoitus(ei siis sellainen saatat tuntea vaan eri ilmoitus) reilun neljän kuukauden sisään ja kyseessä mies jonka tiedän. En tunne läheisesti. Minulla ei ole yhtään kaveria facebookissa ja olen sukunimeltäni(+kaikki muutkin tiedot, vain etunimeni on oikea) väärällä nimellä facebookissa. Epäilen, että on käynyt läpi Suomen kaikki saman nimiset naiset. En tiedä onko osannut laskea 1+1 siihen, että tuo on minun facebooktilini. Viimeksi kun tapasin tuon miehen niin käyttäytyi silleen, että jäin miettimään onko se ihastunut vai oliko vain ystävällistä flirttiä. En keksi muuta selitystä miten juuri hän osuisi tuohon, kun ketään muita nimiä ei tule kaveriehdotuksiin.

Vierailija
22/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee usein kaveripyyntöjä mulle aivan tuntemattomilta miehiltä. Yhteisiä kavereita meillä on mutta muuten en kyseisiä tyyppejä tunne.

Miksi pyytää kaveriksi jotain tuntematonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on huijareita, jotka etsii uhreja, joilta voisi pumpata rahaa. Yllättävän monet on antaneet. Katsoin dokkarin aiheesta Ruotsin tv.stä.hurjaa puuhaa. Eli kyseessä on järjestäytynyt rikollisuus. Kaverit käy kokopäivä"töissä" firmoissa, joissa tehtaillaan noita fb viestejä ja rakkauskirjeitä sitten kohta.

Vierailija
24/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijareita ne kaveripyyntöjä esittävät, tai sellaiset jotka johonkin kommenttiin vastaa konekäännetyllä suomella että "yritin lähettää kaveripyynnön mutten onnistunut" tarkoituksenaan, että SINÄ lähettäisit kaveripyynnön. Ehdotukset ("ihmisiä joita saatat tuntea") on sitten erikseen, algoritmit sieppailee niitä sieltä sun täältä - ryhmistä, joiden jäsen olet, kaverien kavereita, tyyppejä jotka on stalkannu sut fb:stä tai joita sinä olet stalkannut. Niistä ei tarvitse välittää sen enempää kuin mainoksista.

On kyllä sellainenkin fb-käyttäjätyyppi, joka lähettää kaveripyyntöjä sokkona ihan ympäriinsä kaikille, jotka osallistuu samaan keskusteluun tai sattuu tykkäämään kommentista, mutta ne taitaa nykyisin olla harvinaisempia. Facen alkuaikoina se oli meriitti, kuinka paljon on fb-kavereita, ja silloin niitä haalittiin tutuista ja tuntemattomista.

Vierailija
25/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ne random-ehdotukset saattaa olla ihmisiä, jotka on olleet samassa tilassa kuin sinä, vaikka samoissa juhlissa.

Tai sun jonkun toisen kavereita.

Vierailija
26/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö on ihmisen tekemä aktiivinen. Ehdotus on sen järjestelmän lähettämä.

Vierailija
27/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee usein kaveripyyntöjä mulle aivan tuntemattomilta miehiltä. Yhteisiä kavereita meillä on mutta muuten en kyseisiä tyyppejä tunne.

Ei mikskään. Joku huijausyritys hakusassa.

Tai kysy. Voithan sä sen sit poistaa.

Vierailija
28/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuntemattomien kaveripyynnöt ovat huijareita. Itse en ole Facebookissa, mutta kaverille tulee näitä, ovat ulkomaalaisia miehiä, jotka yrittävät nyhtää rahaa keski-ikäisiltä naisilta.

Vierailija
29/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysy. Enkä kyllä hyväksy kavereiksi ketään jota en oikeasti tunne.

Vierailija
30/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nämä on suomalaisia.

Vierailija
31/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Irmeli, ne kaikki parikymppiset yrittää iskeä sinua. Nyt on mitä mainioin aika ryhtyä puumaksi!

Vierailija
32/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nämä on suomalaisia.

Itse olen kysynyt siltä yhteiseltä kaverilta, että mistä se tyypin tuntee ja mikä mies se on, jos on ihmetyttänyt.

Vierailija
33/33 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kai keräilevät kavereita. Mistäpä noista tietää vaikka haluavat haalia kaikki mahdolliset kavereiksi voidakseen mainostaa sitten jotakin tuotetta, palvelua...

Mutta vahinkokin voi olla, olen kännykällä ja tabletilla jonkun vahinkopyynnön tehnyt itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän