Rajoitukset tuhoaa vanhusten, lasten ja yksinäisten elämän
Itse en ole nähnyt esim. omia isovanhempiani lähes vuoteen ja toisella paikkakunnalla asuvaa siskoani viimeksi jouluna.
Ihmisiltä on viety oikeus perheeseen ja läheisiin. Kävin juuri kaverini luona kylässä ja siitäkin tunsin syyllisyyttä vaikka olimme vain kaksin. Kohta sekin on varmaan kiellettyä...
Kommentit (6)
En ole nähnyt 85-vuotiasta isääni vuoden 2019 jälkeen. Hyvin hänellä ja itsellänikin nuppi voi. Soitellaan usein.
Teillä rajoitustoimista rutisevilla taitaa pää voida huonommin. Ei ole kiva se, mutta tuskin vaiva on Covidin aiheuttama vaan paljon vanhempi.
Kesällä oli kaunista ja helppo tavata, ei tätä nyt niin vakavasti kannata ottaa. Tänään taas puhuvat päät höpöttävät ja pelottelevat, oman järjen käyttö on sallittu.
Aion mennä huommennakin kävelylle ystävän kanssa joka asuu toisessa taloudessa miehensä kanssa, kumpaakaan meistä ei ole vielä rokotettu.
Jatkossa kerrotaan olevamme lesboja, jos kysytään miksi ollaan ulkona. Toivottavasti ei käsketä pussaamalla todistamaan.
AZ rokote pistettiin Suomessa sivuun, joku kertoi että sitä tulee maahan jonkin verran viikottain. Kas, tänään luin jostain että AZ suojaakin hirmu hyvin. Tätä se on, uskokoon ken tahtoo, minä en.
Kunhan ei outoja pussaile, pesee käsiä ja välttää päin räkimistä. Miksi tunsit syyllisyyttä, kai nyt yksissätuumin tapasitte. Ei tätä elämää muutenkaan voi varmanpäälle elää.
Koronasta selviytyminen on kestävyyslaji, viruksen kanssa ei "neuvotella" lyhyemmästä kestosta kuten jotkut tollot edelleen luulevat. Ei tämä sentään mikään sota ole 😃
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pitäisi antaa ihmisten selviytyä koronasta rauhassa itse ja kaupallisten yritysten avulla. Se voisi keskittyä vaikka maan talouden korjaamiseen.
Et tajua, miten talous kulkee kimpassa ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden kanssa.
Olet varmaan yrittäjä. Oletetaan että työntekijäsi ja sinä sairastutte Covidiin; miten käy yrityksesi?
Oletetaan että asiakkaasi sairastuvat. Miten käy yrityksesi?
Miksi kuvittelet olevasi oikeutettu taloudelliseen kompensaatioon?
Minä kyllä olen nähnyt isovanhempiani ja muita sukulaisia, sekä ystäviäni. Ei sitä ole kielletty.
Hallituksen pitäisi antaa ihmisten selviytyä koronasta rauhassa itse ja kaupallisten yritysten avulla. Se voisi keskittyä vaikka maan talouden korjaamiseen.