Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse diplompi-insinöörinä ihmettelen monien lukiolaisten vaikeuksia pitkän matematiikan kanssa

Vierailija
22.03.2021 |

Niin

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nuorena olevani huonohko matematiikassa . Nyt 40v:nä ymmärrän ja osaan täysin lapsieni matikantehtävät ja osaan heitä neuvoa. Samoissa laskuissa joita en itse osannut aikanani yläasteella ja lukiossa. Huomasin että matematiikassakin kyse on luetun ymmärtämisestä.

Vierailija
22/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottavuus nolla, typeryys maksimaalinen. Keksi parempia. Tai, ethän sinä kai pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskottavuus nolla, typeryys maksimaalinen. Keksi parempia. Tai, ethän sinä kai pysty.

Itse olen hilipimpelipom-insinööri ja sitä mieltä, että aloittaja ei trollaa laisinkaan.

Vierailija
24/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähän on loogisempi kuin lyhyt.

Vierailija
25/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös se dilpomi-insinööri, joka tänne säännöllisesti kirjoittelee? 

Vierailija
26/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lukiossa todella huono matikan opettaja, eli osan lukio-opettajien opetuskyky on aivan onneton. Mies luki vain apattisena matikan kirjasta tekstit ääneen- se oli hänestä opettamista. Sen jälkeen antoi kotiläksyksi tehtävät, joita ei sitten edes koskaan tarkistettu. Verrattuna yläasteen aivan upeaan matematiikan opettajaan tämä mies oli ihan nolla. Ja oli nimenomaan pitkän matikan opettajana. Tappoi minun matikkainnostukseni täysin - yläasteella vedin vielä kymppejä joka kokeesta (silloin aikoinaan oli niitä tasoryhmiä, eli oli laajan matikan ryhmä kyseessä).

Vierailija
27/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina älyttömän hyvä yhdessä toisessa aineessa enkä millään käsitä, miksi kaikki eivät ole siinä yhtä hyviä? Huomaatko tuon kysymyksen täydellisen järjettömyyden?

Vierailija
28/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää

Vierailija
29/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkina ihmettelen kun ihmiset eivät itse osaa tehdä hummeriravioleja. On se jännä.

Vierailija
30/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole diplompi-insinöösä vaan dumblompi-insinööri.

Vierailija
31/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin nuorena olevani huonohko matematiikassa . Nyt 40v:nä ymmärrän ja osaan täysin lapsieni matikantehtävät ja osaan heitä neuvoa. Samoissa laskuissa joita en itse osannut aikanani yläasteella ja lukiossa. Huomasin että matematiikassakin kyse on luetun ymmärtämisestä.

Mä en tajua kunnolla vieläkään. Ihmettelen kuin jotkut työkaverit muistaa jonkun 25 vuoden takaisen lukion pitkän matikan. Mulle se oli aina yhtä tuskaa, mutta toisaalta duplompi insinööri minustakin tuli silti. Ja siitä huolimatta ihan elämässäkin menestynyt. 

En tiiä missä vaiheessa voisi vaihtaa pikkulegoihin. Vaikka on duploissakin vielä tekemistä ainakin viideksi vuodeksi. 

Vierailija
32/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikassa ja fysiikassa vaikuttaa tosi paljon se osaako opettaja opettaa. Jos pitkässä matikassa on hyvä opettaja ja lyhyessä huono, väitän että keskiverto opiskelija pärjää paremmin siellä pitkässä matikassa.

Vierailija
33/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duplo-insinööri

Duploista on alkanut monen insinöörin taival :D

Vierailija
34/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee että nämä kaikenmaailman konsultit sun muut tarvitsevat vain ruoskan selkäänsä.

Vierailija
35/53 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden ketjujen ansiosta en voi enää ottaa yhtäkään diplomi-insinööriä vakavasti. Naurattaa aina kun sellaiseen törmää jossain yhteydessä :D

Vierailija
36/53 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että ihmettelet!

Vierailija
37/53 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse horse-sized-dildo-insinöörinä olen sitä mieltä ettei matematiikasta tarvitse tietää muuta kuin että mitä suurempi potenssi, sitä jyrkempi käyrä.

Vierailija
38/53 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lukion matikka helppoa yliopistotason matikkaan verrattuna kyllä. Luulin kyllä itsekin lukiossa että tämä on vaikeaa mutta sitten yliopistossa tajusin että sehän oli vielä tosi helppoa.

Vierailija
39/53 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse taas ihmettelen, kun tuntemani diplomi-insinööri ei saa naista, ei sitten millään, vaikka on hyvät tulot. Liekö koskaan ollut sängyssäkään. 

Vierailija
40/53 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rane kirjoitti:

Mitä siinä ihmettelet? Itse olen myös diplomi-insinööri ja sain lukion pitkän matikan vaivoin läpi. Keskiarvo taisi olla matikan kursseista seiskan luokkaa, mutta kirjoituksista sain äherrettyä B:n. Olin ehkä hiukan laiska harjoittelemaan. Yliopistossa tajusin että matikkaa varten joutuu tekemään työtä, pelkkä lahjakkuus ei riitä. Noh, valmistuin kuitenkin ja tienaan nyt 39-vuotiaana 5500 euroa kuussa. Se riittää Oulussa ihan mukavaan elämään. Eli summa summarum: Koittakaa lukiolaiset jaksaa! Pitkä matikka kannattaa sinnitellä. Lyhyt matikka sulkee pois paljon ovia tulevaisuudessa. Kyllä se matikka välillä on hankalaa, mutta jos niitä juttuja viitsii miettiä ja laskea, asiat on todellakin opittavissa! 

Hei palikkamatikkalaiset – toivoa on! Itselläni oli tahmeaa lyhyen matikan kanssa. Nyt olen 35-vuotias asianajaja ja tienaan n. 9000 euroa kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi