Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pudottanut painoa 7 kg lokakuusta "laihdutuspiikin" avulla

Vierailija
22.03.2021 |

Toki olen myös jättänyt makeat ja muut herkut sekä sylnyt pieniä aterioita usein. Liikkumista en kauheasti ole lisännyt. Tuo piikki jota käytän on tarkoitettu diabeteksen hoitoon, jota mulla ei ole mutta sokeriarvot on koholla.

Kallis lääke, johon ei saa korvausta mutta toivottavasti tulevaisuudessa hyväksytään korvauksen piiriin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki olen jättänyt makeat ja muut herkut". Niin, olisiko syy tuossa siihen laihtumiseen, kun johonkin huijauspiikkiin?

Vierailija
2/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toki olen jättänyt makeat ja muut herkut". Niin, olisiko syy tuossa siihen laihtumiseen, kun johonkin huijauspiikkiin?

Tässä on vähän sama kun uskovainen ottaa buranan päänsärkyyn, ja toteaa "luojan kiitos" kun särky lakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just näin. Moni kertoo vaikkapa lisänneensä liikuntaa ja pudottaneensa painoa (ja samalla kertoo alkaneensa myös syödä enemmän kasviksia). Tai kertoo lisänneensä liikuntaa, mutta paino ei silti putoa (ja samalla kertoo, että koko ajan on nälkä ja joutuu syömään enemmän). Tässä vähän sama...

Vierailija
4/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 32 kg 11 kuukaudessa vaihtamalla lautaset pienempiin. En ole luopunut mistään, annoskoko oli hukassa.

Ei ole enää ylipainoa.

Vierailija
5/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän sama kun uskovainen ottaa buranan päänsärkyyn, ja toteaa "luojan kiitos" kun särky lakkaa.

Jumala on luonut ne ihmiset, jotka keksivät ibuprofeenin.

Vierailija
6/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita vähentäen tippui lokakuun ja joulun välillä 4kg. Vapaammalla ruokavaliolla joulukuusta helmikuun loppuun -2kg ja maaliskuun aikana on tippunut hiilareita vähentämällä 2kg. Ilman piikkiä, pelkästään tuon "jättänyt makeat ja muut herkut sekä syönyt pieniä aterioita" -osuuden toteutuksella.

Vierailija
7/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tietämättömät lässyttää "huijauspiikistä". Minulle se määrättiin diabeteksen hoitoon ja oikeasti sen vaikutus on melkoinen; koko ajan tunne, että vatsa on puoli täynnä ja mitään ei voi syödä liikaa tai tulee vatsa kipeäksi. Itselläkin on 2-3 vkossa paino tippunut ehkä 2-3 kg.

Merkittävä apu hoidossa. Älkää lässyttäkö, kun ette tiedä mitään.

Vierailija
8/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas tietämättömät lässyttää "huijauspiikistä". Minulle se määrättiin diabeteksen hoitoon ja oikeasti sen vaikutus on melkoinen; koko ajan tunne, että vatsa on puoli täynnä ja mitään ei voi syödä liikaa tai tulee vatsa kipeäksi. Itselläkin on 2-3 vkossa paino tippunut ehkä 2-3 kg.

Merkittävä apu hoidossa. Älkää lässyttäkö, kun ette tiedä mitään.

Hellanlettas sentään. Ei nyt tarvitse heti aamusta niitä palkokasveja sinne nenään vetää.

Vierailija
9/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei korvatakaan itse aiheutettuja vaivoja.

Vierailija
10/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lääkäri määrätä sen myös minulle, jolla ei vielä todettua diabetesta. Apteekissa on kylläkin rokotepalvelu, jos lääkäri sen määrää. Nyt harmittaa että vuosi sitten piti aloittaa diabetes2 lääkitys, mutta halusin tehdä ruokavalioremontin ja sokerit laski. Nyt olisi saanut sitten koronarokottteenkin jos olisi ottanut ne diabeteslääkkeet. Ja jos olis toosi läski.

Vierailija
11/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen lääke on kyseessä? Paljonko jää hintaa jos ei ole diabetestä? Olen kuullut, että on kaksi erilaista pistettävää lääkettä, mutta se toinen ei vielä ilmeisesti ole virallisesti hyväksytty laihdutukseen, vaikka sitä siihen käytetäänkin ja vaikka sillä lääkkeellä on saavutettu lihavuuden hoidossa huomattavia tuloksia. Juuri tästä lääkkeestä olisin kiinnostunut, mutta toki hintaa sillekin tulee. 

Vierailija
12/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin hiljattain sellainen lääke kun Ozempic. Vaikuttavana aineena semaglutide, josta on juuri Hesarissakin aika lupaava artikkeli, tosin maksumuurin takana. Alku ainakin vaikuttaa lupaavalta, ruokahalu on jo selvästi vähentynyt ja painoa tippunut jonkun verran. Kyseessä on siis suolistohormoni, joka vaikuttaa ruokahaluun. Lääkkeeseen saa kelan korvauksen, jos bmi on yli 40, olet 2-tytpin diabeetikko ja sokeritasapaino huono. Eli harva saa. Muuten lääke maksaa n. 170€/kk, jonka maksan mieluusti jos toimii. Ja tietysti ruokakulut pienenee jonkun verran tässä.

Lääke ei ole erityisen tunnettu vielä, itse hakeuduin Eiran sairaalan sisätautilääkärille, jonka tiesin kyseistä mömmöä laihduttajalle määräävän.

En jaksa provosoitua vastaamaan teille, jotka olette sitä mieltä että maailman valtava ylipaino-ongelma olisi helposti ratkaistavissa kunhan kaikki ottaa itseään niskasta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme