Kutsu polttareihin muttei häihin?
Ystävälläni on häät kesäkuun alussa ja nyt korona-ajan vuoksi joutuvat pienentämään häitä, mikä on täysin ymmärrettävää. Nyt kävi ilmi, että seitsemän hengen kaveriporukastamme noin puolet on kuitenkin kutsuttu häihin. Polttareihin on kutsuttu koko kaveriporukka.
Tämä nyt hieman särähtää meidän kannaltamme jotka emme saa kutsua häihin. Onhan se selvää että tämän kokoisessa kaveriporukassa osa on läheisempiä kuin toiset. Menee kuitenkin täysin fiilis tälläisestä että kaveriporukka hajotetaan tällä tavalla. Itse olisin kutsunut joko koko porukan tai sitten vain esimerkiksi kaasot ja perheen jos pitää lähteä vierasmäärää pienentämään.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (28)
Kutsuu 6 ihmistä häihin. Toiset tekeen lumitöitä. 6 kattaan pöytää. 6 keittään kahvia. 6 raapiin persettä. Ja kaikki ovat paikalla
Minusta hääpari kutsuu juhliinsa ketä haluaa. Ymmärrän, että tuntuu ikävältä, mutta ei nyt kiukutellakaan kannata, jos et tiedä syytä. Tietysti sinäkin teet, miten itse koet hyväksi.
Olen ollut useammin häissä kuin polttareissa. Tuntuisi tosi erikoiselta jos olisi kutsuttu vain polttareihin. En itse välitä polttareista muutenkaan, niissä on usein väkisin etsitty jotain spektaakkelia morsiamelle ja raha voi olla monelle ongelma. Viimeksi kun kutsuttiin polttareihin, kaaso unohti kutsua minut whatsapp-ryhmään jossa asiasta sovittiin. Siinä vaiheessa kun minut muistettiin lisätä, ryhmässä oli jo kovat kiistat päällä kaikesta joten ilmoitin etten pääse osallistumaan.
En todellakaan menisi noihin polttareihin.
Minut kutsuttiin eräisiin polttareihin, vaikka en ollut saanut edes kutsua häihin. Kun liityin ihan mielenkiinnosta polttariporukan facebook-ryhmään, huomasin, että kaikki suunnitelmat oli jo tehty ja muutama oli perunut tulonsa. Arvelin, että minut kutsuttiin vain siksi, jotta muiden kulut eivät nousisi pilviin...
Sain postissa myös vähän myöhemmin ruttuisen hääkutsun, jossa kerrottiin, että hääpari vihitään vain lähimpien ihmisten edessä, mutta että olisin tervetullut sen jälkeisiin juhliin... Jätin menemättä sekä polttareihin että häihin.
Myöhemmin näin facebook-valokuvista, että noita "lähimpiä" ihmisiä oli noin 50 kpl ja vihkiminen tapahtui ulkoilmassa eli ainakaan sen puolesta ihmismäärää ei olisi tarvinnut rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Maistraatissa tietenkin korona-aikana. Ei mitään linkouksia.
Tyhmä. Enempihän siellä kirkossa on tilaa pitää niitä turvavälejä.
Jos polttareihin olisi kutsuttu iso määrä ihmisiä, joista vain pieni osa saisi kutsun häihin se toimisi tapahtumana ihan hyvin. Silloin polttariperinne olisi kohdallaan. Ei olisi niin suuresti väliä kuka saa kutsun häihin ja kuka ei. Kaikilla olisi oletettavasti yhtä kivaa polttareissa.
JOten jos olisin ap jättäisin menemättä. Ihan jo polttarijärjestäjän ajattelemattomuuden vuoksi. Ei olisi häneltä ollut suuri vaiva kysyä sulhaselta ketkä polttariporukasta ovat saaneet kutsun häihin ja ketkä eivät.
Mistä ihmeestä tuollainen henkinen laiskuus ja osaamattomuus polttarijärjestäjältä oikein kumpuaa?
Korona-aikana skippaisin sekä polttarit, että häät. Ap:n tilanteessa en osallistuisi polttareihin, vaikka koronaa ei olisikaan.
Minut taas suljettiin polttariporukasta pois, mutta sain kutsun häihin. Morsian selitteli vaisuna polttareiden jälkeen, että ne oli ihan pienet polttarit ja enemmänkin sellaiset pienet illanistujaiset parin kaverin kanssa. Hääjuhlissa katseltiin polttarikuvakansiota, missä polttareita oli vietetty risteilyllä kaikkine ohjelmineen ja ruokineen. Minua ei haluttu polttareihin, kun en tuntenut kaikkia morsiamen kavereita. (Meillä on myös yhteisiä kavereita, jotka olivat polttareissa.) Tämä selvisi siinä vaiheessa, kun ihmettelin miehelleni ääneen näiden pienimuotoisten polttareiden isoa mittakaavaa ja kaaso sattui tämän kuulemaan. Selvensi sitten asiaa mulle ja oli morsiamen oma päätös, ettei mua kutsuttu, kun en kaikkia hänen kavereitaan tuntenut. Muuten kutsumatta jättäminen ei niin pahasti harmittaisi, mutta morsiamen selittelyt ja valehtelu jäi kaivelemaan.
Tapahtui ennen koronaa, joten ei tarvinnut sen takia rajoittaa osallistujamäärää.
Todella epäkohteliasta, iso moka. Et tietenkään mene polttareihin.
Ja kyllä se kaaso tietysti keskustelee morsiamen kanssa, keitä polttareihin kutsutaan. Jos eivät ole keskustelleet, moka on molempien. Tottakai kaason tulee tietää, keitä häihin on kutsuttu, ennen kuin alkaa polttareita puuhaamaan.