Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lakiopinnot amerikassa

Vierailija
21.03.2021 |

Oon kiinnostunut muuttaa Yhdysvaltoihin opiskelemaan lukion jälkeen, mutta en löydä kunnolla tietoa missä opetetaan mitäkin ja esim mitä eroa on collegella ja universityllä? Jos joku tietää ja haluaa selventää mulle olisin kiitollinen.🙏

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko jäädä sinne? Tiesithän että amerikkalainen lakimiehen tutkinto ei kelpaa Suomessa. Entä miten ajattelit rahoittaa opintosi? Suomessa korkeakoulututkinto on ilmainen, Yhdysvalloissa se maksaa laadukkaassa yliopistossa helposti satoja tuhansia euroja.

Collegessa voi yleensä suorittaa alemman korkeakoulututkinnon, muistuttaa hieman meidän AMK:ta. Maisterin- ja tohtorintutkinnot suoritetaan universityssä.

Vierailija
2/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Oikisopinnot USA:ssa on todella kalliit, ja niiden myötä työurasi on sinne sidottu. Siis jos onnistuu saamaan viisumin, jolla jakaa eloa siellä opintojen jälkeen, kaikki ei sellaista saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Collegessa voi yleensä suorittaa alemman korkeakoulututkinnon, muistuttaa hieman meidän AMK:ta. Maisterin- ja tohtorintutkinnot suoritetaan universityssä.

Riippuu mistä roikkuu. Jotkut colleget ovat ns. valmistavia koulua lukion ja yliopiston välissä. Siellä opiskellaan pari vuotta, ja sitten vasta siirrytään yliopistoon kanditutkinnon pariin.

4/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko jäädä sinne? Tiesithän että amerikkalainen lakimiehen tutkinto ei kelpaa Suomessa. Entä miten ajattelit rahoittaa opintosi? Suomessa korkeakoulututkinto on ilmainen, Yhdysvalloissa se maksaa laadukkaassa yliopistossa helposti satoja tuhansia euroja.

Joo tietonen olin et ei kelpaa Suomessa.

Vierailija
5/5 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

cc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi