Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hikoiletteko herkästi liikkuessa?

Vierailija
21.03.2021 |

En tiedä miksi hikoilen ihan hirveästi todella helposti. Esim. pyöräillessä hikoilen aina ja jopa kävellessä. Siis jos kävelen yhtään pidempää matkaa. Jos kävelen aamulaa töihin muutaman kilometrin, pitää todella katsoa, etten kävele liian lujaa, ettei tule hiki.
Olen ihan peruskuntoinen, kävelen kuntoilumielessä aika paljon, useampana päivänä viikossa 8-10 km. Eli kyse ei mielestäni ole siitä, että kunto olisi niin huono, että aiheuttaisi hikoilua. Eikä hikoilu ole ongelma silloin, kun lähden kotoa lenkille ja tulen kotiin takaisin, aina voi mennä suihkuun. Mutta olisi kiva pyöräillä ja kävellä työmatkoja, kun puhutaan kuitenkin vain joistakin kilometreistä. En kuitenkaan haluaisi aina mennä suihkuun töissä. miten toisilta onnistuu sellainen kevyesti jakkupuku päällä pyöräily niin, että pysyy siistinä ja raikkaana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hikoillut T-paidan märäksi aina käydessäni kävelylenkillä. Nyt kuitenkin vähän ihmetyttää, kun hikoilu vaikuttaa yhtäkkiä loppuneen kuin seinään, vaikka vaatetus sama ja ulkonakin alkaa olemaan vain lämpimämpää. Liekö kyse jostain terveydellisestä ongelmasta, en usko että kuntokaan yhden yön aikana noin vaan pompannut jos ensin pari vuotta hikoillut.

Vierailija
2/12 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen. Olen hikoillut koko aikuisikäni ajan.

Kesäisin en voi käydä missään, en voi istua terassilla, en voi pyöräillä minnekään. Lähes välittömästi auringossa ja lämmössä hikoilen vaatteeni läpimäriksi. Kesät ovat siis vain kotona istumista ja iltaisin ulkoilua. Tietenkään se hikoilu ei poistu muinakaan vuodenaikoina, mutta kylmemmällä hikoilua on vaatteiden avulla helpompi peittää, ja tietenkin myös matalampi lämpötila auttaa. Siltikin myös talvisin kilometrin kävely kevyt takki päällä saa selän läpimäräksi, hiukset kosteiksi, nivuset vuotamaan ja kainalot tihkumaan. Urheilu on mulle mahdollista vain ulkona, koska esimerkiksi sisätilapallopeleissä hikoiluni kostelee lattiat ja aiheuttaa turvallisuusriskin. Mitenkään elämisen arvoista ei tämä ole, mutta minkäs teet, kun kymmenillä lääkärikerroilla ja tutkimuksilla ei mitään syytä hikoilulle ole löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen, olen aina heti ohuen hikikerroksen peitossa kun liikun. Luulen, että liittyy jotenkin vilkkaaseen pintaverenkiertoon.

N55, joka on siis hikoillut ihan nuoresta lähtien

Vierailija
4/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hikoilija. Olen aina ollut normaalipainoinen ja tykännyt liikkua ja silti aina on paita märkänä kun kävelen parikin kilometriä.

Työmatkahikoiluun auttaa väljät luonnonkuituiset vaatteet matkalle ja työvaatteet päälle vasta töissä.

N35

Vierailija
5/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen myös tekemättä mitään, aina kainalot märkinä. Ja ihan hyväkuntoinen olen, mm. juoksen puolimaratoneja.

Vierailija
6/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hikoilen erityisesti naamasta, tosi ärsyttävää kun ei oikein viitsi kesällä pyöräillä vaikka terassilla käymään kun meikit sulaa saman tien. Urheilen monta kertaa viikossa, joten vaikea uskoa että johtuisi huonosta kunnosta.

Vierailija
7/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hikoillut koskaan niin paljon, että iho olisi kastunut. Mikään tekeminen tai lääkitys, sairaus, synnytys tai sauna ei ole saanut mulle hikeä pintaan. 

Vierailija
8/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hikoillut koskaan niin paljon, että iho olisi kastunut. Mikään tekeminen tai lääkitys, sairaus, synnytys tai sauna ei ole saanut mulle hikeä pintaan. 

Olet onnekas. Liikahikoilu on yksi lamauttavimmista vaivoista, jonka tiedän.

Vierailija
9/12 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuntuu että aina on liikaa vaatetta päällä, oli sitten kämpillä makoilemassa alusvaatteisillaan tai pakkasella ulkona lenkkeilemässä talvitakin alla pelkkä toppi päällä. Toisaalta sitten kun yrittää viilentää niin palelen helposti myös, vaikeeta löytää tasapainoa.

Ex-kumppani sanoi, että oon kuin patteri, kun nukuttiin yhdessä, en pysty käyttämään yövaatteitakaan.

Onneksi hikoiluongelma ei ole niin paha, etteikö dödö auttaisi, lähinnä itseä ahdistaa se kuumuus tunnetasolla

Vierailija
10/12 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen yötä päivää, enemmän päiväs aikaan. Pelkästään kävely asunnosta verkkokellari tasoon saa hikoilun aikaseksi, vaikka päällä olisi vain mekko ja alusvaatteet. Liiallinen hikoilu taisi alkaa jo nuorena, kärsinyt koko aikuisiän liiallisesta hikoilusta. Kotona ollessa vain kevyt vaatetus koska huolettaa hikoilu. Urheillessa lenkkeillessä hikoilen vaatteet pesukone kuntoon, ovat liti märkinä. Myös lähi kauppaan kävely aiheuttaa hikoilun, vaatteet ovat märkinä kaupassa käymisen jälkeen, pika suihkuun saa mennä kauppa reissun jälkeen. Inhottavaahan tämä on mutta minkäs teet. Vettä kuluu, pyykkiä tulee, pesuainetta kuluu.. lääkäri käynnillä ei liika hikoiluun saatu varsinaisesti mitään apua, liikahikoilua estävää lääkettä kirjoitti, mut varsinaisia syitä ei hikoilulle saatu. Verikokeet ok, ei sairauksia, paino normaali tai ylipainon puolella niin silti hikoiluttaa eli myöskään painolla ei ole syytä liikahikoiluun syntyyn kohdallani.

Tietysti harmittaa koska liikahikoilu pilaa elämäni. Rajoittaa omalla tavalla myös ihmis kontakteja koska jotkut eivät ymmärrä liikahikoiluani.

Vierailija
11/12 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama outo ongelma: palelen herkästi ja hikoilen herkästi. Olen tosi hyvässä kunnossa ja liikun paljon, pyöräilen ja jumppaan monta tuntia viikossa ja jaksan pyöräillä kovaa hikoilusta huolimatta, mutta hikoilen siis jo ihan muutaman kilsan pyöräilystä tosi paljon. Hengästyn myös suht helposti, mutta jaksan siitä huolimatta jatkaa sitä liikkumista.

Välillä mietin, olenko sittenkään yhtään hyvässä kunnossa, kun hikoilen ja hengästyn. Ei mulla mikään huippu kestävyyskunto kyllä ole, koska en harrasta kestävyyslajeja, mutta ei nyt varmasti mikään surkeakaan.

Muuten en ole kuitenkaan ollenkaan kuumaverinen vaan myös palelen herkästi esimerkiksi liian tehokkaasti ilmastoidulla työpaikalla. Olen siellä ihan totaalisen jäässä ja suurin osa muista tuntuu tarkenevan ihan hyvin kevyemmissäkin vaatteissa kuin mitä mulla on.

Vierailija
12/12 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille liikahikoiluista kärsiville! Tämä on kammottava sairaus, joka lamauttaa ja pahimmillaan pilaa elämän kokonaan. Ja vielä kun mitään lääkettä tai parannuskeinoa ei ole. On vain joko hyväksyttävä, että on aina hikinen ja vaatteet märkinä tai sitten jäätävä vain lopullisesti kotiinsa.

Kumpikaan ei kuulosta hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän