Toisten kyttääminen korona-aikana
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikon lauantaina itäharjun prismassa mun mies ohitti kuulma liian läheltä tämän hullun naisen( oli liikenteessä violetti takki ja noin 5vuotiaan tytön kanssa) huuteli että kaksi metriä täytyy pitää väliä. Räyhäsi kaikille että kaksi metriä väliä ja toivoo kaikille vaikeaa coronaa.
Siinäpä esimerkillinen vanhempi.
Oletko tämä hullu?
En ole yhtään hullu, kiitos kysymästä. En myöskään toivoisi kenellekään vaikeaa koronaa, joten olen varmaan aika normaali ihminen?
Kun aivastaa julkisella paikalla, niin ihmiset saavat paskahalvauksen ”Tolla on varmaan korona!”.
En käytä maskia, saa kytätä ei kiinnosta pätkän vertaa.
Haluaisin maskia käyttämättömiltä selvennyksen vielä tähän: käyttäisitkö maskia, jos se olisi pakko vai onko käyttämättömyyden taustalla ideologinen syy? Vai teetkö nimenomaan päinvastoin kuin ohjeistukset jotta voit osoittaa voivasi tehdä vapaasti mitä haluat?
Lähinnä siis olen kiinnostunut käyttämättömyyden syystä. Oletko vakuuttunut, että se ei suojaa miltään mutta olet valmis käyttämään mielestäsi toimivampia suosituksia (etätyö, turvavälit tms) vai et vain usko mihinkään koronaan, koska se on mielestäsi pelkkä nuha ja kaikenlaiset estotoimet ovat naurettavia ja säälittäviä?
Kiitos jo etukäteen vastauksestasi.
No mulle huudettiin töissä kun en mennyt oireettomien koronatestiin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin maskia käyttämättömiltä selvennyksen vielä tähän: käyttäisitkö maskia, jos se olisi pakko vai onko käyttämättömyyden taustalla ideologinen syy? Vai teetkö nimenomaan päinvastoin kuin ohjeistukset jotta voit osoittaa voivasi tehdä vapaasti mitä haluat?
Lähinnä siis olen kiinnostunut käyttämättömyyden syystä. Oletko vakuuttunut, että se ei suojaa miltään mutta olet valmis käyttämään mielestäsi toimivampia suosituksia (etätyö, turvavälit tms) vai et vain usko mihinkään koronaan, koska se on mielestäsi pelkkä nuha ja kaikenlaiset estotoimet ovat naurettavia ja säälittäviä?
Siksi en käytä, koska varsinkin näiden kirurgimaskien läpi hengittäminen ahdistaa henkeä, siitä irtoaa jotain mikä aivastuttaa ja myöhemmin alkaa sellainen kiristävä päänsärky ja keuhkoon/keuhkoputkeen jää omituinen tunne. Kangasmaskeja taas en käytä kun en viitsi hankkia niitä niin paljoa että aina olisi puhdas. En myöskään halua ottaa riskiä kasvojen ihon piloille menemisestä hautuessaan maskin alla. Visiirit nyt on yhtä tyhjän kanssa aivan varmasti. On tässä myös taustalla sitä että mielestäni korona menee kausi-influenssa kategoriaan, mikä tarkoittaa että joillekin se on vakava ja jopa tappava.
Kaupassa kassajonossa yksi vanhempi nainen ärähti tosi töykeästi kahdelle pikkutytölle jotka hänen mielestään tuli liian lähelle.
Melkein teki mieli ärjäistä sille ämmälle.
Ilmeisesti ihmisillä on tylsää, koska olen huomannut naapurikyttäämistä.
Ihmiset eli yleensä keski-ikäiset miehet, jotka pitävät maskia pelkän suun edessä kiinnittävät joka kerta huomion vaikken kyttäämään jääkään. Mietin, etteivätkö he todella hengitä nenän kautta lainkaan, kun nenä paljaana kuljetaan? Nenäänkö ei viruksia voi mennä eikä sieltä niitä levitä hengitysilman mukana tai aivastaessa? Miksi sitä maskia pitää käyttää, kun se peittää vain suun eikä nenää?
Olisivat ilman maskia. Niin hölmön näköistä ja mitään ideaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Saan allergiaoireita maskista. Aivastuttaa, yskittää, silmät ja nenä vuotaa ja iho kutisee. Koen hygienisemmaksi myös olla ilman maskia mieluummin, kuin koko ajan siirtää sitä pois niistääkseni. Pidän maskia paikoissa missä turvavälejä ei pysty pitämään ja työpaikallani on maskipakko. Päivän jälkeen on väsynyt ja tukkoinen olo. Pesen käsiäni pitkin päivää ja käytän käsidesiä. Ei kiinnosta ihmisten reaktio maskittomuuteen. Maski päässä metrin päähän tuleva sylkeä räkivä korona kyttääjä on ällöttävä ja vaarallinenkin.
Ja oletko sinä vähän yksinkertainen? Ootko kuullut sarkasmista?