Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonaliikkumiskielto saadaan käsittelyyn jo viikon kuluttua,

Vierailija
21.03.2021 |

rajavalvontaa ei yli vuodessa. Jotain on pielessä ja pahasti.

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoistahan tämä on. Miksi tällaista erillislakia ei muka voitu tehdä koskemaan maahantuloa? Pelottavaa miten näppärästi näitä maan sisäisiä rajoituksia saadaan tehtailtua.

Mutta tämähän oli vain salaliittoa eikö niin? Samoin oli rokotepassit, vuoden kestävät rajoitteet, maskipakko...

Taitaapi olla niin että media leimaa kaikki jotka kyseenalaistavat salaliittoteoreetikoiksi jotta massat eivät ajattelisi itse. Sattumaa että kyseisen termin keksi CIA.

Näinhän se on ollut koko ajan. Jos kritisoit hallituksen koronalinjaa, olet mielisairas qanon-hullu, koronankieltäjä, antivaxx jne.

En ole. Olen keski-ikäistyvä yksin asuva nainen, joka joutui koronanrajoitusten vuoksi hautaamaan perhehaaveet lopullisesti, olen kyllästynyt vuoden yksinoloon, rajoitukset ja sosiaaliseen eristykseen pakottaminen ovat tehneet minusta passiivisen itkuun äkkiarvaamatta purskahtelevan i m vakavasti ajoittain harkitsevan hermoraunion, jonka on tällä hetkellä hyvin vaikea keksiä yhtäkään syytä miksi haluaisin pysyä elossa tällaisessa yhteiskunnassa.

VUOSI on mennyt ja rajoituksia on vaan lisätty koko ajan viime kesän jälkeen ja lisätään edelleen kiihtyvällä tahdilla, toivo ja usko alkaa olla loppuun käytetty.

Kannattaa vastustaa ja tuoda esille oma näkemys. Ei anneta median sumuttaa ja häpäistä meitä valheilla. Minä kans olen kokenut samaa, jatkuvaa itkeskelyä ja yllättäviä vihanpurkauksia itseäni kohtaan kun kaikki on kohta kiellettyä eikä suomessa edes puhuta mistään exit planista kuten Briteissä. Mutta noh kateellisena seuraan jenkkejä, he eivät enää tähän alistu kun huomasivat ettei Florida, Texas, Dakotat, Iowa yms muuttuneet Mad Max tyylisiksi autiomaiksi vaikka normaali on siellä pyörinyt jo vuoden päivät.

Olitko tollo jo syntyessäsi, vai kehittyikö se jotenkin vasta vanhemmalla iällä?

Vierailija
82/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset laitetaan hyppimään renkaiden läpi ja päällä pitää olla tietty varustus että suoritus kelpaa. Sitten jos hyppäät väärin tai varusteet on väärät on keskustelupalstoilla pilkkakeskusteluja kuinka joku teki väärin. Kouhkataan rokotteista ja niiden aiheuttamista terveysvaikutuksista. Lehtiin haalitaan millon minkälaisia kansalaisia kertomaan kuinka pelkään koronaa, kuinka odotan rokotetta, kuinka otin rokotteen enkä enää pelkää, kuinka sain longcovidin, kuinka elämä on vaikeaa, kuinka käytät maskia väärin, kuinka jätin noudattamatta suosituksia, kuinka yksi maskiton sairastutti kaikki jne jne jne.

Koskaan ei haastatella niitä jotka ,eivät ole edes tavanneet ketään kellä olisi ollut koronaa, niitä jotka sairastivat koronan oireetta tai lähes oireetta. niitä jotka ei aio ottaa rokotetta syystä x, niitä joiden elämä on mennyt pilalle rajotusten takia, niitä joiden omainen on päätynyt itsemurhaan tän pelkokampanjan vuoksi jne jne

En ihmettele niitä mielenterveysongelmaisten määriä jos noin on heppoisissa kantimissa, ettei tätä kestä....mihin tämä muka on vaikuttanut mitenkään kielteisesti jopa siinä määrin jotta itsetuhoiseksi heittäytyy.

Toisia on helppo arvostella jos et itse ole menettänyt mitään. Ja kaikki eivät kestä samoja asioita. Mieti niitä nuoria joilta viedään elämän parhaat vuodet, perheettömät sinkut, yksinäiset mummot jotka haluaisivat itse päättää riskinsä sairastua vai tavata perhettä.

Entäpä me joilla on perhe ulkomailla? Tuntuuko vuosi ja mahdollisesti 2v inhimilliseltä ajalta olla näkemättä heitä fyysisestä, halaamatta? Ei, Skype ja Zoom ovat kamalia eivätkä korvaa oikeaa sosiaalista tapaamista ilman maskeja.

Toisille se matkailukin on ollut henkireikä.

Ihmiset eivät ole sinulle mitään velkaa joten lakkaa vähättelemästä. Ääni kellossa olisi sinullakin meidän tilanteessa eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ja samalla otetaan maskipakko käsittelyyn. Saadaan maskittomat ääliöt kuriin.

Vierailija
84/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoistahan tämä on. Miksi tällaista erillislakia ei muka voitu tehdä koskemaan maahantuloa? Pelottavaa miten näppärästi näitä maan sisäisiä rajoituksia saadaan tehtailtua.

Mutta tämähän oli vain salaliittoa eikö niin? Samoin oli rokotepassit, vuoden kestävät rajoitteet, maskipakko...

Taitaapi olla niin että media leimaa kaikki jotka kyseenalaistavat salaliittoteoreetikoiksi jotta massat eivät ajattelisi itse. Sattumaa että kyseisen termin keksi CIA.

Näinhän se on ollut koko ajan. Jos kritisoit hallituksen koronalinjaa, olet mielisairas qanon-hullu, koronankieltäjä, antivaxx jne.

En ole. Olen keski-ikäistyvä yksin asuva nainen, joka joutui koronanrajoitusten vuoksi hautaamaan perhehaaveet lopullisesti, olen kyllästynyt vuoden yksinoloon, rajoitukset ja sosiaaliseen eristykseen pakottaminen ovat tehneet minusta passiivisen itkuun äkkiarvaamatta purskahtelevan i m vakavasti ajoittain harkitsevan hermoraunion, jonka on tällä hetkellä hyvin vaikea keksiä yhtäkään syytä miksi haluaisin pysyä elossa tällaisessa yhteiskunnassa.

VUOSI on mennyt ja rajoituksia on vaan lisätty koko ajan viime kesän jälkeen ja lisätään edelleen kiihtyvällä tahdilla, toivo ja usko alkaa olla loppuun käytetty.

Kannattaa vastustaa ja tuoda esille oma näkemys. Ei anneta median sumuttaa ja häpäistä meitä valheilla. Minä kans olen kokenut samaa, jatkuvaa itkeskelyä ja yllättäviä vihanpurkauksia itseäni kohtaan kun kaikki on kohta kiellettyä eikä suomessa edes puhuta mistään exit planista kuten Briteissä. Mutta noh kateellisena seuraan jenkkejä, he eivät enää tähän alistu kun huomasivat ettei Florida, Texas, Dakotat, Iowa yms muuttuneet Mad Max tyylisiksi autiomaiksi vaikka normaali on siellä pyörinyt jo vuoden päivät.

Mutta USA otti hittiä aivan järkyttävällä tavalla muutoin, virallisesti 550 000 kuollut koronaan ja paljon työkyvyttömiäkin pitkäaikaisoireiden vuoksi. Ei mitään järkeä olla heille kateellinen.

Vierailija
85/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihme mäkinää, itse aiheutetaan ne rajoitukset ja sulut omalla käytöksellään ja sitten vingutaan kun rajoitetaan ja sulutetaan. Taas salaa rikotaan ja aiheutetaan lisää tartuntoja joka johtaa lisä rajoituksiin ja sulkuihin. Täysin itse aiheutettua ja ehkä tarkoitushakuisestikin, että voi tekosyyllä kaiken rajoittamisesta lähteä hillumaan ja jatkamaan sitä rajoitusten lisäämistä omilla toimillaan.

Sitä saa mitä tilaa.

Rajoituksia tulee lisää tasan tarkaan niin  kauan kun pelleily jatkuu.

Taitaa jäädä kohta ylioppilaskirjoituksetkin kesken, muista opiskeluista puhumattakaan. ...mäkittäkää sitten siellä kämpissänne kunnes jonkun ulospääsyn tilanteesta keksitte.

Niinpä. Siinäpähän libertaarit nyt ruikuttavat. Perseilkää vain menemään vähän lisää, niin sitten kärsittekin vähän lisää. Ironisesti siis te ehkä kärsittekin eniten. Muut ovat jo sopeutuneet ja suojaavat itseään paremmin todennäköisesti myös (keskiarvona yleisellä tasolla). Sikäli siis tämä osuu nyt libertaarien omaan nilkkaan...

Voi olla teholle joutuminen pieni riski, mutta long covid tulee aika monelle. Että sikäli libertaareillekin voi jossain kohdassa tulla pientä hidastusta matkaan näiden oireiden muodossa (voi miten ikävää).

Ja monikohan saa long covidin, nyt tilastot esiin. Sitäpaitsi PVS on yleinen monenkin infektion ja viraalitaudin jälkeinen riesa, korona ei ole poikkeus.

Eivätkö rokotteet sitten tehoakaan kun rajoituksien poistosta ei voida edes keskustella?

Omaan nilkkaani ei osu mikään. Te voitte rauhassa panikoida vaikka loppu elämänne. Ihmiset haluavat takaisin normaaliin, get over it.

Vierailija
86/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen löytänyt sisäisen libertaarini. Koen lievätkin vapauden menetykset ahdistavina. Se että valtio näyttää kuinka sillä on täydellinen valta hallita yksilön elämää ja ottaa pois liikkumusvapautemme on musta aivan kammottavaa. Olin ajatellut ehkä että joskus tulee sota tai suurlama, mutta siihen että valtio pakottaa mut elämään jossa saa vain käydä töissä ja eristää mut täysin ihmiskontakteista, sukulaisista, ystävistä, pakottaa lopettamaan harrastukseni ja kieltää kaiken mielekkään...siihen en todellakaan osannut varautua. Enkä missään tapauksessa siihen, että tämä tulisi tapahtumaan sen vuoksi, että sairaalaassa on muutama sata ihmistä.

Mitähän se sisäinen libertaari ajattelee sitten, jos itse joutuu teholle. Ymmärtääkseni siellä on monikin rajoitusten vastustaja sopertanut, ettei tajunnut ollenkaan että näin voisi käydä itselle tai että tauti olikin näin vakava.

Kuinka moni kolariin joutunut lähti aamulla liikkeelle sillä ajatuksella, että tänään käy huonosti. Joillekin sattuu se huono tuuri.

Jollet lähde kodin ulkopuolelle, todennäköisyys sairastua koronaan (tai joutua kolariin) pienenee merkittävästi. Siinä ei ole kysymys hyvästä tai huonosta tuurista.

Kaikkia ei edelleenkään pelota saati tarvitse pelottaakaan 0,4% riski vakavasta taudista. Elämä on täynnä riskejä. Minä pystyn hyväkysymään tuon sekä riskit kun ajan autolla.

Tässä ei olekaan kyse sinusta. Tollo.

Hauraat, pelokkaat ym voivat edelleen pysyä kotona, käyttää ffp3 jne, vaikka me muut saisimmekin käydä elokuvateatterissa 20% täyttöasteella.

Vierailija
87/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihme mäkinää, itse aiheutetaan ne rajoitukset ja sulut omalla käytöksellään ja sitten vingutaan kun rajoitetaan ja sulutetaan. Taas salaa rikotaan ja aiheutetaan lisää tartuntoja joka johtaa lisä rajoituksiin ja sulkuihin. Täysin itse aiheutettua ja ehkä tarkoitushakuisestikin, että voi tekosyyllä kaiken rajoittamisesta lähteä hillumaan ja jatkamaan sitä rajoitusten lisäämistä omilla toimillaan.

Sitä saa mitä tilaa.

Rajoituksia tulee lisää tasan tarkaan niin  kauan kun pelleily jatkuu.

Taitaa jäädä kohta ylioppilaskirjoituksetkin kesken, muista opiskeluista puhumattakaan. ...mäkittäkää sitten siellä kämpissänne kunnes jonkun ulospääsyn tilanteesta keksitte.

Niinpä. Siinäpähän libertaarit nyt ruikuttavat. Perseilkää vain menemään vähän lisää, niin sitten kärsittekin vähän lisää. Ironisesti siis te ehkä kärsittekin eniten. Muut ovat jo sopeutuneet ja suojaavat itseään paremmin todennäköisesti myös (keskiarvona yleisellä tasolla). Sikäli siis tämä osuu nyt libertaarien omaan nilkkaan...

Voi olla teholle joutuminen pieni riski, mutta long covid tulee aika monelle. Että sikäli libertaareillekin voi jossain kohdassa tulla pientä hidastusta matkaan näiden oireiden muodossa (voi miten ikävää).

Ja monikohan saa long covidin, nyt tilastot esiin. Sitäpaitsi PVS on yleinen monenkin infektion ja viraalitaudin jälkeinen riesa, korona ei ole poikkeus.

Eivätkö rokotteet sitten tehoakaan kun rajoituksien poistosta ei voida edes keskustella?

Omaan nilkkaani ei osu mikään. Te voitte rauhassa panikoida vaikka loppu elämänne. Ihmiset haluavat takaisin normaaliin, get over it.

Olitko tollo jo syntyessäsi, vai kehittyikö se jotenkin vasta vanhemmalla iällä?

Vierailija
88/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta USA otti hittiä aivan järkyttävällä tavalla muutoin, virallisesti 550 000 kuollut koronaan ja paljon työkyvyttömiäkin pitkäaikaisoireiden vuoksi. Ei mitään järkeä olla heille kateellinen.

Mm. Seattle myönsi laskeneensa päin puuta luvut. Edelleen suurinosa kuolleista hoitokodeissa yms vanhuksia. Ja nuoremmat todella ylipainoisia. Ei ihan vertaudu Suomeen.

Vierailija
89/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen löytänyt sisäisen libertaarini. Koen lievätkin vapauden menetykset ahdistavina. Se että valtio näyttää kuinka sillä on täydellinen valta hallita yksilön elämää ja ottaa pois liikkumusvapautemme on musta aivan kammottavaa. Olin ajatellut ehkä että joskus tulee sota tai suurlama, mutta siihen että valtio pakottaa mut elämään jossa saa vain käydä töissä ja eristää mut täysin ihmiskontakteista, sukulaisista, ystävistä, pakottaa lopettamaan harrastukseni ja kieltää kaiken mielekkään...siihen en todellakaan osannut varautua. Enkä missään tapauksessa siihen, että tämä tulisi tapahtumaan sen vuoksi, että sairaalaassa on muutama sata ihmistä.

Mitähän se sisäinen libertaari ajattelee sitten, jos itse joutuu teholle. Ymmärtääkseni siellä on monikin rajoitusten vastustaja sopertanut, ettei tajunnut ollenkaan että näin voisi käydä itselle tai että tauti olikin näin vakava.

Kuinka moni kolariin joutunut lähti aamulla liikkeelle sillä ajatuksella, että tänään käy huonosti. Joillekin sattuu se huono tuuri.

Jollet lähde kodin ulkopuolelle, todennäköisyys sairastua koronaan (tai joutua kolariin) pienenee merkittävästi. Siinä ei ole kysymys hyvästä tai huonosta tuurista.

Kaikkia ei edelleenkään pelota saati tarvitse pelottaakaan 0,4% riski vakavasta taudista. Elämä on täynnä riskejä. Minä pystyn hyväkysymään tuon sekä riskit kun ajan autolla.

Hauraat, pelokkaat ym voivat edelleen pysyä kotona, käyttää ffp3 jne, vaikka me muut saisimmekin käydä elokuvateatterissa 20% täyttöasteella.

Ettekä saa, hähhää.

Vierailija
90/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Tulkoon voimaan kaikessa laajuudessaan ja ankaruudessaan, mieluummin jo aikaisemmin kuin viikon kuluttua.

Miksi menit tilaamaan? Kuulostaa vähän sadistiselta.

Vierailija
91/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ja samalla otetaan maskipakko käsittelyyn. Saadaan maskittomat ääliöt kuriin.

Ai maskipakkoa vielä kun tartunnat lähtee kohta voimakkaasti laskuun kiitos rokotteet ja kausivaihtelu?

Kuolevat pysyneet niin pieninä ettei ole edes järkeä seurata joka päivä seilaavia lukuja tartunnoista.

Vierailija
92/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, USAn avautuminen on ainoa seikka mikä antaa toivoa. Siellä on muutaman viikon kuluttua vuosisadan bileet! Ja ei ole Texasissa ym lähteneet tartunnat nousuun, vaikka rajoituksilla heitettiin vesilintua jo pari viikkoa sitten. Jopa ääritiukka Kalifornia, jossa oli täysi maskipakko sisällä ja ulkona viime kesästä lähtien (ja huom, tästä huolimatta tartunnat käyttäytyivät siellä aivan samoin kuin muuallakin eli maskipakolla ei ollut kuin korkeintaan minimaalinen vaikutus) avautuu. L.A.:ssa alkavat keikkapaikat pyöriä taas 1.4. alkaen, rock on!

Vierailija
93/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekä saa, hähhää.

Hyvä kun tuotte esille lapsellisen motiivinne pilata ihmisten elämä. Rajoitteet loppuvat ja elämä voittaa.

Vierailija
94/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maskipakkoa vielä kun tartunnat lähtee kohta voimakkaasti laskuun kiitos rokotteet ja kausivaihtelu?

Kuolevat pysyneet niin pieninä ettei ole edes järkeä seurata joka päivä seilaavia lukuja tartunnoista.

Äläpä viitsi kommentoida kun sinulla ei ole mitään sanottavaa. Kiitos.

Vierailija
95/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekä saa, hähhää.

Hyvä kun tuotte esille lapsellisen motiivinne pilata ihmisten elämä. Rajoitteet loppuvat ja elämä voittaa.

Hähhää tollo.

Vierailija
96/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, USAn avautuminen on ainoa seikka mikä antaa toivoa. Siellä on muutaman viikon kuluttua vuosisadan bileet! Ja ei ole Texasissa ym lähteneet tartunnat nousuun, vaikka rajoituksilla heitettiin vesilintua jo pari viikkoa sitten. Jopa ääritiukka Kalifornia, jossa oli täysi maskipakko sisällä ja ulkona viime kesästä lähtien (ja huom, tästä huolimatta tartunnat käyttäytyivät siellä aivan samoin kuin muuallakin eli maskipakolla ei ollut kuin korkeintaan minimaalinen vaikutus) avautuu. L.A.:ssa alkavat keikkapaikat pyöriä taas 1.4. alkaen, rock on!

Sama! Eiköhän Eurooppa apinoi saman tänne plus kohta ovat siellä rokottaneet kaikki niin saadaan meki annoksia tänne :)

No new normal ;)

Vierailija
97/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow. Vain viikon kuluttua. Onkohan sitä varten nimitetty toimikunta? Valiokunnissa käsitellään. Sitten eduskunnan käsittely ja äänestys. Tässä maassa mikään ei etene etanaa nopeammin.

Joskos se Kristan mainostama pdf-dokumenttilomake rajoilla tapahtuvaan testaukseen on valmis? Tietenkin siihen tarvitaan oma komiteamietintö. Suomessa sitä rakastetaan detaljeja.

Vierailija
98/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset sitten pakotetaan neljän seinän sisään makaamaan ja kuntokin rapistyy silmissä. yhteiskunnalle kulut nousevat huimasti. mutta mitään ei kuluttajille korvata vaan hattaratomintaa tuetaan.

Vierailija
99/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on vaikea hyväksyä olleensa väärässä, että media viilasikin linssiin. Korona osoittautui pieruksi ja nyt nämä eivät pysty palaamaan normaaliin kun heitä ei mikään siellä odota. Tämä on faktaa että rajoitteita kannattavat lähinnä pieni riskiryhmäläisten joukko ja eristäytyneitä. Nothing new.

Vierailija
100/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset sitten pakotetaan neljän seinän sisään makaamaan ja kuntokin rapistyy silmissä. yhteiskunnalle kulut nousevat huimasti. mutta mitään ei kuluttajille korvata vaan hattaratomintaa tuetaan.

Rajoitteiden haitat ovat uhka kansanterveydelle sekä mielelle. Mutta näistähän ei ole saanut puhua ei. Ei niistä masentuneista teineistä tai yksinäisistä aikuisista. Saati viivästyneistä diagnooseista vaikka sairaalat suurimman osan ajasta tyhjillään. Mutta pitäähän hoitajien ehtiä tehdä muutamat maskivalistukset ja TIktok-tanssit. Jännä ettei maskien ihannemaassa ole tartunnat siltikään laskeneet. Ettei vaan viruksilla ole omaa luontaista kurssiaan ennen loppuunpalamista/laumasuojaa? Vain riskiryhmillä ja koronakuolemilla väliä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän