Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonaliikkumiskielto saadaan käsittelyyn jo viikon kuluttua,

Vierailija
21.03.2021 |

rajavalvontaa ei yli vuodessa. Jotain on pielessä ja pahasti.

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi ravintolat ovat olleet suljettuina jo lähes kaksi viikkoa, mutta se on vain hidastanut jonkin verran tartuntojen lisääntymistä"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007873007.html

Öh, mikä olikaan taudin keskimääräinen itämisaika, entä aika, kun saa aikaiseksi mennä testiin, ja testin tuloksen tuleminen? Eli kuinka paljon muka oikeasti vielä voidaan sanoa ravintoloiden sulkemisen vaikutuksesta?

Jep, 2 viikon ravintolasulku ei missään tapauksessa voi vielä näkyä 2 viikon tartuntaluvuissa. Tätä seuraavan 2 viikon luvuissa se ALKAA näkyä. Mutta hallitushan oli päättänyt jo alkuvuodesta että huhtikuussa tulee liikkumisrajoitukset, joten ovat näppärästi unohtaneet tämän aiemman sääntönsä.

Ja miksikäs ei? Pääosin lihavista keski-ikäisistä ja vanhuksista koostuva fyysisesti ja henkisesti passiivinen kansa huutaa lisärajoituksia ja täysin avoimesti iloitsee kaikesta mikä lisää paheellisen nuorison (<40v) kärsimystä. Ja mitä "rohkeammin" Marin rajoittaa, sen taatusti on suosio.

Tämä. Täysin sama mieltä!

Vierailija
42/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laitetaan hyppimään renkaiden läpi ja päällä pitää olla tietty varustus että suoritus kelpaa. Sitten jos hyppäät väärin tai varusteet on väärät on keskustelupalstoilla pilkkakeskusteluja kuinka joku teki väärin. Kouhkataan rokotteista ja niiden aiheuttamista terveysvaikutuksista. Lehtiin haalitaan millon minkälaisia kansalaisia kertomaan kuinka pelkään koronaa, kuinka odotan rokotetta, kuinka otin rokotteen enkä enää pelkää, kuinka sain longcovidin, kuinka elämä on vaikeaa, kuinka käytät maskia väärin, kuinka jätin noudattamatta suosituksia, kuinka yksi maskiton sairastutti kaikki jne jne jne.

Koskaan ei haastatella niitä jotka ,eivät ole edes tavanneet ketään kellä olisi ollut koronaa, niitä jotka sairastivat koronan oireetta tai lähes oireetta. niitä jotka ei aio ottaa rokotetta syystä x, niitä joiden elämä on mennyt pilalle rajotusten takia, niitä joiden omainen on päätynyt itsemurhaan tän pelkokampanjan vuoksi jne jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosipaikan tullen nähdään mikä on valtion kyky sopeutua uhkaaviin olosuhteisiin. Suomen valtio on osoittautunut todella heikoksi. Hyvä ettei sentään pikkolo-voimia lähetetty rajoilla auttamaan matkatavaroiden kanssa.

Kongolaisetkin jos lähtevät ebolaa pakoon niin tänne vaan! Jos ei lennon aikana kuole veriripuliin niin täällä saa olla vapaasti viimeiset hetkensä, ei testata eikä eristetä 21vrk itämisajaksi. Sanna määrää ennemmin oman kansansa lukkojen taakse kuin estää ebolapositiivisten tulon tänne.

Vierailija
44/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen löytänyt sisäisen libertaarini. Koen lievätkin vapauden menetykset ahdistavina. Se että valtio näyttää kuinka sillä on täydellinen valta hallita yksilön elämää ja ottaa pois liikkumusvapautemme on musta aivan kammottavaa. Olin ajatellut ehkä että joskus tulee sota tai suurlama, mutta siihen että valtio pakottaa mut elämään jossa saa vain käydä töissä ja eristää mut täysin ihmiskontakteista, sukulaisista, ystävistä, pakottaa lopettamaan harrastukseni ja kieltää kaiken mielekkään...siihen en todellakaan osannut varautua. Enkä missään tapauksessa siihen, että tämä tulisi tapahtumaan sen vuoksi, että sairaalaassa on muutama sata ihmistä.

Minä kans. En hyväksy enkä tuhlaa enää tätä vuotta muiden "suojeluun". Oma mielenterveys on minulle tärkeämpi, anteeksi vaan.

Vierailija
45/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset laitetaan hyppimään renkaiden läpi ja päällä pitää olla tietty varustus että suoritus kelpaa. Sitten jos hyppäät väärin tai varusteet on väärät on keskustelupalstoilla pilkkakeskusteluja kuinka joku teki väärin. Kouhkataan rokotteista ja niiden aiheuttamista terveysvaikutuksista. Lehtiin haalitaan millon minkälaisia kansalaisia kertomaan kuinka pelkään koronaa, kuinka odotan rokotetta, kuinka otin rokotteen enkä enää pelkää, kuinka sain longcovidin, kuinka elämä on vaikeaa, kuinka käytät maskia väärin, kuinka jätin noudattamatta suosituksia, kuinka yksi maskiton sairastutti kaikki jne jne jne.

Koskaan ei haastatella niitä jotka ,eivät ole edes tavanneet ketään kellä olisi ollut koronaa, niitä jotka sairastivat koronan oireetta tai lähes oireetta. niitä jotka ei aio ottaa rokotetta syystä x, niitä joiden elämä on mennyt pilalle rajotusten takia, niitä joiden omainen on päätynyt itsemurhaan tän pelkokampanjan vuoksi jne jne

Oma siskoni, 20v päätyi tämän takia lopulliseen ratkaisuun. Mutta hänenhän elämällään ei ollutkaan väliä. Jatkuvasti toitotettiin että on itsekäs.

Kyllä, hänellä hajosi pää lopullisesti rajoittamiseen eikä valoa elää näkynyt. Näin on monella muullakin, katsokaa vaikka Japania.

Vierailija
46/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssan kanssa on niin, että potilaan kuoltua syyksi useimmin kirjataan jälkitauti tai perustaudin paheneminen. Kuinka moneen koronakuolemaan voisi päteä sama?

Oletteko huomanneet kuinka koronamortaliteetista ei ole enää kuukausiin puhuttu halaistua sanaa? Nyt meillä olisi jo hyvin dataa se laskea, ja on toki laskettukin, mutta koska alle 0,5% kuolleisuus ei saa ihmisiä samalla tavalla tottelevaisiksi kuin vuoden takaa ihmisten takaraivoon jääneet 4% lukemat, ei asiasta hiisku kukaan enää puolta sanaa.

Vierailija
47/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta on, että kansa tulee vielä polvillaan itkien kiittämään hallitusta siitä, että saavat luvan sellaisiin tavallisiin asioihin kuin kummitytön tapaaminen, ystävän kanssa kahvilla käyminen, työpaikan kahvihuoneessa istuminen ja jutustelu jne.

Siinä kohtaa unohtuu kuinka SM ei halunnut spektaakkelia,kuinka koronasta jauhaminen on typerää kun influenssa on se todellinen uhka, kuinka maskit ensin ovst jopa vaarallisia ja muutaman viikon päästä hengenpelastuslaite, kuinka rajaliikenne haluttiin pitää auki vaikka oli tarkka tieto brittivariantista ja sen vaikutuksesta tartuntalukuihin, kuinka rokotehankinnat hoidettiin allekirjoittamalla EU diili ja sen jälkeen jäätiin heiluttelemaan käsiä ja todettiin ettei Suomi vaan VOI saada rokotteita mitään muuta kautta samalla kun lukuisat muut saman kokoluokan maat ostelivat rokotteita ongelmitta...

Oudointa tässä on että tuo maskiasa on mennyt samallalailla myös amerikassa ja ranskassa. Ensin sanotaan että niitä ei pitäisi käyttää myttä sitten yhtäkkiä muutetaankin kanta ja sanotaan että ne on muuten pakolliset.

Vierailija
48/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssan kanssa on niin, että potilaan kuoltua syyksi useimmin kirjataan jälkitauti tai perustaudin paheneminen. Kuinka moneen koronakuolemaan voisi päteä sama?

Oletteko huomanneet kuinka koronamortaliteetista ei ole enää kuukausiin puhuttu halaistua sanaa? Nyt meillä olisi jo hyvin dataa se laskea, ja on toki laskettukin, mutta koska alle 0,5% kuolleisuus ei saa ihmisiä samalla tavalla tottelevaisiksi kuin vuoden takaa ihmisten takaraivoon jääneet 4% lukemat, ei asiasta hiisku kukaan enää puolta sanaa.

Niinpä, makes you think. Eipä tuo 4% olisi oikeuttanut näitä toimia ja joku 20% tappavuus oli riittänyt että ihmiset eristäytyvät OMASTA halustaan. Mutta järkeähän näissä toimissa ei ikinä ole ollutkaan. Yhteiskunta olisi ihan hyvin voinut maksaa riskiryhmille kotiin jäämisestä ja me muut pyöritämme showta mutta ei.

Vierailija
49/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandemia ei ole kenenkään syy. Sitä koko maailma omalta osaltaan yrittää hillitä.

Miksi sitten maskipakko-ja-ulkonaliikkumiskielto-maissa ei korona ole jo loppunut?

Vierailija
50/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen järkyttynyt suomalaisten passiivisuudesta. Hei, viikon päästä meillä on liikkumisrajoitukset voimassa! Saat sakot jos tapaat ystäviäsi tai sukulaisiasi! Sairaaloissa on muutama sata ihmistä! Onko tämä oikeasti teistä sen arvoista? Tajuatteko kuinka vaikea tästä on peruuttaa pois? Jos ja kun päättäjien on erittäin helppoa määrätä tällaista, niin vaikka sen hyväksyt nyt niin ymmärrä, että se on yhtä helppoa jatkossa sellaisellekin hallitukselle, jonka kanssa et olekaan samaa mieltä.

Vierailija
51/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kahvilat on kiinni, niin samat tyypit hengaa vaateliikkeissä. Mikä tarve on hengata vaatekaupoissa päivittäin????

T. Myyjä

Vierailija
52/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen järkyttynyt suomalaisten passiivisuudesta. Hei, viikon päästä meillä on liikkumisrajoitukset voimassa! Saat sakot jos tapaat ystäviäsi tai sukulaisiasi! Sairaaloissa on muutama sata ihmistä! Onko tämä oikeasti teistä sen arvoista? Tajuatteko kuinka vaikea tästä on peruuttaa pois? Jos ja kun päättäjien on erittäin helppoa määrätä tällaista, niin vaikka sen hyväksyt nyt niin ymmärrä, että se on yhtä helppoa jatkossa sellaisellekin hallitukselle, jonka kanssa et olekaan samaa mieltä.

Ei tässä ole kyse pandemiasta enää. Mutta suomalaiset kumartaa innolla jo rajoitteille, haukuttiinhan eiliset miekkarilaiset qanon trumpisteiksi. Vihje, meitä on netissä paljon, siis liberaaleja skeptikkoja. Uskomme koronaan mutta näitä rajoituksia ei oikeuta koronan kaltainen flunssatauti joka on vaaraton lähes kaikille.

Suurinosa tätä vastustavista on järkeviä yrittäjiä, nuoria tai muuten vaan tähän kyllästyneitä. Vuosi jo toitotettu ja rajoitettu, mikään vaan ei muutk. Virologin märät unet eivät käy toteen eivät sairaalat ole lähelläkään kapasiteettia.

Vinkki, ei normaalioloissakaan makuuteta petejä tyhjillään.

Vierailija
53/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa minkälainen koronapassi on tulossa tanskaan:

Vierailija
54/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on eletty kuin Herran kukkarossa niin kauan, että ihmiset eivät ymmärrä kuinka vaarallista on hyväksyä se mitä nyt on tapahtumassa.

Hyväksymällä yksityisten ihmisten ja pienyritysten rajoitukset toimintamalliksi rajavalvonnan ja tehokkaan rokotehankinnan sijaan varmistatte, että tämä tulee olemaan tyyli jatkossakin.

Vierailija
55/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen löytänyt sisäisen libertaarini. Koen lievätkin vapauden menetykset ahdistavina. Se että valtio näyttää kuinka sillä on täydellinen valta hallita yksilön elämää ja ottaa pois liikkumusvapautemme on musta aivan kammottavaa. Olin ajatellut ehkä että joskus tulee sota tai suurlama, mutta siihen että valtio pakottaa mut elämään jossa saa vain käydä töissä ja eristää mut täysin ihmiskontakteista, sukulaisista, ystävistä, pakottaa lopettamaan harrastukseni ja kieltää kaiken mielekkään...siihen en todellakaan osannut varautua. Enkä missään tapauksessa siihen, että tämä tulisi tapahtumaan sen vuoksi, että sairaalaassa on muutama sata ihmistä.

Mitähän se sisäinen libertaari ajattelee sitten, jos itse joutuu teholle. Ymmärtääkseni siellä on monikin rajoitusten vastustaja sopertanut, ettei tajunnut ollenkaan että näin voisi käydä itselle tai että tauti olikin näin vakava.

Vierailija
56/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun lenkkikelit alkavat niin minä menen lenkille. Joka päivä. Piste.

Saat mennä, yksin. Jos tuttavapariskunta tulee vastaan ette voi jäädä juttelemaan, tai sitten pitää olla ainakin valmis juoksemaan poliisia/puolustusvoimien edustajia karkuun tai maksamaan isot sakot.

Se punatautinen tyttökopla ei kyllä sanele minulle että saanko jutella tuttavieni kanssa vai en.

Jos juttelet, maksat siitä. Esim. 100-200 euroa per kerta. Ei tässä tarvitse poliisin edes pamputtaa, raha on tehokas vallankäyttöväline. Suomen kansa on antanut hallitukselle vallan näin toimia, ja suurin osa näyttää hyväksyvän tämän toimintatavan erittäin mielellään.

Vierailija
57/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma siskoni, 20v päätyi tämän takia lopulliseen ratkaisuun. Mutta hänenhän elämällään ei ollutkaan väliä. Jatkuvasti toitotettiin että on itsekäs.

Kyllä, hänellä hajosi pää lopullisesti rajoittamiseen eikä valoa elää näkynyt. Näin on monella muullakin, katsokaa vaikka Japania.

Nämä Japanin luvut olivat karseita. Nuoria kuollut enemmän kk itśemürhaan kuin koronaan koko vuoden aikana. Törkeää. Tässä olisi alusta asti pitänyt tehdä toisin eli suojata vanhat ja heikot. Miksi vanha pandemiamalli hylättiin?

Otan osaa suruusi. Lockdownit ja rajoitteet pilasivat liian monen elämän tai terveyden. Näitä ei saisi koskaa toistaaz

Vierailija
58/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi ravintolat ovat olleet suljettuina jo lähes kaksi viikkoa, mutta se on vain hidastanut jonkin verran tartuntojen lisääntymistä"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007873007.html

Öh, mikä olikaan taudin keskimääräinen itämisaika, entä aika, kun saa aikaiseksi mennä testiin, ja testin tuloksen tuleminen? Eli kuinka paljon muka oikeasti vielä voidaan sanoa ravintoloiden sulkemisen vaikutuksesta?

Älä turhaan yritä puhua järkeä, sillä suurin osa vastustajista on päättänyt kantansa eikä takki käänny vaikka mikä olisi. Mielenkiintoista tosin, kuinka samat ihmiset perustelevat tapausten määrän laskun 1-2 viikon kuluttua, kun maskipakko ja liikkumisrajoitukset on saatu käyntiin...

Vierailija
59/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se sisäinen libertaari ajattelee sitten, jos itse joutuu teholle. Ymmärtääkseni siellä on monikin rajoitusten vastustaja sopertanut, ettei tajunnut ollenkaan että näin voisi käydä itselle tai että tauti olikin näin vakava.

Olen eri mutta itsekin libertaari. Olen nuori ja terve.

Jos joudun teholle niin sittempä joudun. 0,4% riski ei paljoa pelota. On meinaan todellisuudessa vielä matalampi.

Vierailija
60/184 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni kolariin joutunut lähti aamulla liikkeelle sillä ajatuksella, että tänään käy huonosti. Joillekin sattuu se huono tuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän