Näin eilen alkuillasta kaverin karanteenissa oleva tyttäret keskustassa, laitoin kaverille viestiä että mitä ihmett johon vastasi vasta tänä aamuna
"Ai, kyllä ne oli tässä kun mä heräsin. Ne haki varmaan vaan herkkuj"
Kaverilla on selkäongelmien takia vahvat lääkkeet ja nukkuu paljon, mielestäni hänen lapsillaan ei ole mitään oikeutta karkailla ulos ja rikkoa karanteenia kun äiti on taju kankaalla. Jos kaveri ei itse saa lapsiaan kuriin, sinne on saatava joku toinen aikuinen!
Eikä koronakaranteeni ole edes ainoa ongelma tässä. Kaupungin keskustassa pyörii iltaisin kaikkia sekoja. Joku voisi tarjota lapsille jotain, tai houkutella heidät mukaansa. Vanhempi tyttö on 12 ja nuorempi 10. Ei heidän paikkansa ole klo 17 kauppakeskuksen pihalla.
Kommentit (10)
Tee lastensuojeluilmoitus, jos olet huolissasi.
Inhimillisempi vaihtoehto: puhuttele tytöt ja vetoa heidän järkeensä. Mitä tekevät, jos tartuttavat äitiinsä koronan?
Ole sinä se toinen aikuinen ja mene huolehtimaan lapsista.
Lapset ovat varmaan vaan halunneet karkit Putouksen päätösjaksoa varten, yrittäneet turhaan herättää äitiä ja käyneet tämän lompakon kautta kaupassa. Tiedätkö, onko jommallakulla heistä tartunta vaiko vaan jollakin samassa koulussa?
Vierailija kirjoitti:
17 ei ole mikään alkuilta.
Miten klo 17 ei olisi alkuiltaa? Mitä se sitten on mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä kuuluu sinulle?
Nyt kannattaa hetkeksi pysähtyä miettimään miksi kuuluu.
Itse ajattelen, että karanteenin/eristyksen rikkojat ovat sama asia kuin rattijuopot liikenteessä.
-ei ap-
Mä en olisi vastannut tollaselle kyylälle mitään.
Miten äiti on jo klo 17 lääkkeiden vaikutuksen alaisena nukkumassa? Tuon ikäiset valvoo koko yön, jos kukaan ei ole katsomassa, että menevät nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten äiti on jo klo 17 lääkkeiden vaikutuksen alaisena nukkumassa? Tuon ikäiset valvoo koko yön, jos kukaan ei ole katsomassa, että menevät nukkumaan.
Vahvat kipulääkkeet väsyttävät, siinä ei kahvikaan auta. Ei ap
17 ei ole mikään alkuilta.