TV-ssä mainostetaan kodin siivousaineita, jotka tappavat kaikki bakteerit ja virukset
Onko siitä hyötyä? Mainoksessa esimerkiksi äiti suihkuttaa lapsen koulurepun desinfioivalla spaylla
Kommentit (24)
Markkinamiehet käyttävät hyväksi kaiken, millä jotain saadaan kaupaksi. Pandemia on antanut loistavan mahdollisuuden kaupata erilaisia desinfiointiaineita. Mitä enemmän joku pelkää koronavirusta, sitä varmemmin se ostaa kaikkea mahdollista, millä vaan pystyy suojautumaan koronavirukselta.
Mä olen käyttänyt desinfioivia siivousaineita (Kloritea) lähinnä vain kissankäymälän pesuun. Lisäksi kaksi kertaa kylpyhuoneen pesuun (Aspia), kun olen ollut polven tekonivelleikkauksesa, mutta silloinkin vain siihen asti, että haava umpeutui kunnolla eikä ollut enää pelkoa saada haavainfektiota. Haavainfektio kun voi pahimmassa tapauksesa aiheuttaa sen, että tekonivel on otettava pois ja uusi voidaan laittaa vasta sitten, kun infektio on varmasti poissa. Höyrypesuri olisi ollut ihan yhtä hyvä, mutta en pystynyt kantamaan sitä vastaleikatun polven kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"tappaa virukset"
Virukset ei ole eläviä. Kertoo tarpeeksi tuotteesta jos eivät tuon vertaa tiedä.
No nyt täällä kirjoitetaan asiaa...
Miksi tuolla aineella ei sitten desinfioida koko maailmaa?
Näitä kyllä valitettavasti väärinkäytetään muuallakin kuin kodeissa. Terveydenhuolto ehkä osaa käyttää oikein, mutta muissa julkisissa paikoissa saattaa hyvinkin joku innostua lotraamaan jollain desinfiointiaineella täysin pakkauksen ohjeiden vastaisesti, ja tätä on tapahtunut jo ennen koronaa. Korona-aikana sitten vaan vieläkin innokkaammin. Koronan torjunta ei kuitenkaan mitenkään vaadi esim. sitä, että kosketuspintoja alettaisiin säännöllisesti pyyhkiä aineella, jota normaalisti käytetään vain paikallisesti eritetahroihin.