Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset ruoka-ajat on perheissä joissa on teinejä?

Vierailija
21.03.2021 |

Miten teillä on muutenkin järjestetty ruokailu? Meillä on lukiolainen ja kysymys on murrosvaiheessa kun teini itsenäistyy tai ainakin pitäisi. Milloin teillä syödään? Kuinka pitkälle teini hoitaa itse ruokailujaan tai yhteisiä ruokia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ruoka-ajat. Abi saa nyt mennä ihan omia ohjelmiaan. Jos ei pääse syömään meidän kanssa, ottaa kaapista. Ei tee nyt mitään kotitöitä.

Vierailija
2/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asui vielä kotona, meillä oli ns. normaalit ruoka-ajat, koko perhe samaan aikaan pöydässä, sama ruoka kaikille. Lapsi myös osallistui jo ihan pienestä pitäen keittiöpuuhiin ja yläaste-ikäisenä usein annettiin hänelle raha kaupassakäyntiin, sai vapaasti päättää mitä syödään ja valmisti itse aterian koko perheelle. Muuten ei varmaankaan olisi tuollaiseen edes suostuttu, mutta teini tykkäsi laittaa ruokaa ja leipoa, ja sillä riitti intoa ja mielenkiintoa erikoisempienkin reseptien testaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaat tekee itse (jauhelihaa, kasvisriisiä, kanasalaattia tms tms) ostaa myös usein ruokatarpeensa itse

Päivälliset syödään yhdessä viiteen menessä. Vanhemmat tekee yleensä.

Vierailija
4/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarytmi on tärkeä just teineillä, kun muuttavat omilleen, pitää osata tehdä ruokaa silloin kun nälkä ei vielä ole kova. Ja meillä ainakin lounas oli aina klo12, vaikka unet olisi venyneet ja aamupalasta ehtinyt kulua tunti. Poikkeuksena harrastukset, jos peliin piti lähteä klo 12, niin ruoka oli sen verran aikaisemmin että ehti syödä ensin

Vierailija
5/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- ja 15v. Eipä noita pöytään saa vaan syövät huoneissaan puhelimiensa äärellä.

Vierailija
6/6 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas klo 12, päivällinen klo 17-18.

Pääsääntöisesti syödään koko perhe yhdessä. Jos joku ei pääse paikalle (esim. harrastusten vuoksi), niin ilmoittaa asiasta ja yleensä pyytää jättämään ruokaa, jonka lämmittää sitten myöhemmin. Joskus myös syövät kavereiden kanssa ulkona, korona-aikana ei tosin, mutta ilmoittavat ulkona syömisestä sitten erikseen.

Hyvin tuntuu ruoka maistuvan, kun sitä on tarjolla. Meillä on kolme teiniä, jotka tarvitsevat paljon ruokaa.