Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustajalle töitä 1h/vrk

Vierailija
21.03.2021 |

Töitä etsiessä sattui eteen ilmoitus, jossa haetaan avustajaa töihin keskiyöllä. Töitä on kerrallaan puoli tuntia, josta maksetaan vajaa 13€ palkkaa.

Tuntuu aika epätodennäköiseltä, että kukaan hakee paikkaa. Eikö kunnan pitäisi järjestää tällaiset avustustehtävät niin, että heillä olisi vakituinen työntekijä, joka kiertää avustamassa näitä henkilöitä? Jos töitä ei muuten löydy tarpeeksi osa-aikaisen työn tekemiseen, tämä henkilö voisi olla osittain töissä palvelutaloissa. Siellähän on usein työntekijävajetta. Kyllä hoitoa tarvitsevia luuisi löytyvän kellon ympäri.

Säälittää ilmoituksen jättäjä. Avun tarve oli sellainen, että ilman avustajaa ei pysty elämään. Toivottavasti jostain löytyy työlle tekijä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kannattaisi maksaa enemmän, eihän tuohon kukaan ryhdy vaikka asuisi naapurissa.

Vierailija
2/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kunnat pakottaa avustettavan toimimaan itse työnantajana, vaikka tahtoa tai edes kykyä siihen ei olisi. Avustamiseen varataan tietty määrä tunteja tarpeen mukaan, eikä siinäkään mietitä asioita yhtään sen pidemmälle.

Eihän tässä systeemissä ole mitään järkeä, mutta ei ole avustettavan vika, että kunnat tekee huonoja päätöksiä lyhytnäköiset säästöt mielessään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kannattaisi maksaa enemmän, eihän tuohon kukaan ryhdy vaikka asuisi naapurissa.

Jos avustettava maksaisi työstä suurempaa palkkaa, hän joutuisi maksamaan ylimääräiset rahat itse omasta pussistaan. 

Vierailija
4/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ottaa tunnin työn, jos olisi lähellä kävelymatkan päässä.

Vierailija
5/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Keskellä yötä? Se on varmaan joku kyljenkääntämis- ja vessakäyntiavustus. Tietysti tärkeä asia avustettavalle. 

Vierailija
6/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avustettava maksaisi työstä suurempaa palkkaa, hän joutuisi maksamaan ylimääräiset rahat itse omasta pussistaan. 

Avun tarvitsijan on hyvä muistaa, että työn tulee olla tekijälle kannattavaa, muuten tekijää on vaikea löytää

Vierailija
7/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Keskellä yötä? Se on varmaan joku kyljenkääntämis- ja vessakäyntiavustus. Tietysti tärkeä asia avustettavalle. 

Mulle sopisi lyhyt keskiyön keikka lähimaastoissa, koska saavun töistä kotiin n. klo 23.40. 

Vierailija
8/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopisi lyhyt keskiyön keikka lähimaastoissa, koska saavun töistä kotiin n. klo 23.40. 

Tuo kuulostaa hyvältä. 

Vierailija
9/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avun tarvitsijan on hyvä muistaa, että työn tulee olla tekijälle kannattavaa, muuten tekijää on vaikea löytää

Yleensä tuollaisen avun tarvitsijat ei ole erityisen hyvätuloisia, ja heillä voi muutenkin olla tavallista enemmän haasteita saada rahat riittämään. 

Vierailija
10/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi KAUHEAA sentään! Kukas sen maksaa jos hän käy kampaajalla?

Vierailija
11/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla tienaisi yhden sixpäkin lempi oluttani päivässä, itse ottaisin mielellään tuollaisen työn vastaan.   Ja ei ole väliä vaikka olisi jotain vaippahommaa kun niin lyhyt keikka. Puoli tuntia menee vaikka päällä seisten.

t. työtön

Vierailija
12/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuollaisen avun tarvitsijat ei ole erityisen hyvätuloisia, ja heillä voi muutenkin olla tavallista enemmän haasteita saada rahat riittämään. 

Varmasti, muttei se muuta asiaa miksikään. Kenenkään ei kannata 13 eurolla tuohon lähteä.

Vierailija
13/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuolla tienaisi yhden sixpäkin lempi oluttani päivässä, itse ottaisin mielellään tuollaisen työn vastaan.   Ja ei ole väliä vaikka olisi jotain vaippahommaa kun niin lyhyt keikka. Puoli tuntia menee vaikka päällä seisten.

t. työtön

Jos et naapurissa asu, niin tuo summa menee helposti työmatkoihin.

Vierailija
14/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, muttei se muuta asiaa miksikään. Kenenkään ei kannata 13 eurolla tuohon lähteä.

Avustajalle ei ole minkäänlaisia koulutusvaatimuksia, joten työkkäri voi pakottaa jonkun työttömän hommiin. Samalla saadaan siivottua työttömyystilastoja, koska yhdenkin tunnin työtä tehnyt lasketaan työllisten joukkoon. 

Vierailija
15/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennys!

Vierailija
16/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön

Jos et naapurissa asu, niin tuo summa menee helposti työmatkoihin.

No joo sanomattakin selvää että matka pitää pystyä kävelemään tai pyöräilemään. 

Vierailija
17/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat kunnalle kohtuullisen toissijaisia palveluita. Osassa kunnista on ulkoistettu palvelusetelillä, mutta niissäkään ei ole katsottu tarpeelliseksi vuosiin korottaa firmoille maksettavia korvauksia. Sama asenne näkyy mm. koronarokotuksissa, eivät katso tarpeelliseksi priorisoida avustajien rokotuksia. Eli sitä saa mitä tilaa ja sääliksi kyllä käy noin pienelle tuntimäärälle työntekijää etsivää vammaista, firmojen minimilaskutus tapaa olla 2 tai 3 tuntia.

Vierailija
18/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen avun tarvitsijan kannattaisi kyllä ehdottomasti kysellä naapurustosta, josko joku muutenkin yökyöpeli ryhtyisi hommaan, ja maksaa vielä vähän lisää vaikka pimeästi. Ei tuohon muuten kukaan halua eikä varsinkaan matkan päästä.

Vierailija
19/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on hyvä palkka käteen jää n300e kuussa. Eli n.puolet toimeentulotuesta. Toimeentulotuen lisäksi saa tienata 150 e ,netto ilman että vähentää tukea. Tämä homma sopisi kahdelle tt-tukea saavalle, molemmat saisi maksimi hyödyn.

Vierailija
20/38 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä se ei voisi olla, koska viikkoleposääntely ei toteutuisi. Ei muuta kommentoitavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme