Universumi näyttää olevan hyvin todennäköisesti ääretön ja siinä on äärettömästi galakseja, tähtiä ja planeettoja. Mitä uskot tämän käytännössä tarkoittavan? Fyysikoiden ja matemaatikoiden mukaan tämä tarkoittaa, että sinusta on ääretön määrä kopioita
Ääretettömyydessä kaikki mahdollinen tapahtuu äärettömän monta kertaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on olemassa äärettömän monta kopiota tuolla jossain. Hullu juttu.
Ei ole yhtään kopiota.
Onko universumeja yksi vai useampi? Kaksi, kolme, ääretön määrä? Jos on ääretön määrä, niin silloinhan erilaisia kombinaatioita on äärettömästi ja myös minua ja sinua on ääretön määrä.
Tietysti se on mahdollista mutta ei ole mitään syytä olettaa että niin olisi. Äärettömyys, toisin kuin ap antaa ymmärtää, ei tarkoita kaiken kopioitumista. Piin desimaaleista on hyvä aloittaa.
Jos miettii, että ainetta on universumeissa rajallinen määrä, niin on rajallinen määrä eri yhdistelmiä. Näin ollen kun aine järjestyy loputtoman monta kertaa, tuloksena on todennäköisesti loputtoman monta sinua ja minua. Ja loputtoman monta lopputulosta ilman sinua ja minua. Voi tietysti olla, että jostain syystä tämä on ainoa universumi, jossa aine on järjestäytynyt juuri sinuksi ja minuksi.
Miten se minuun vaikuttaa vaikka kopioita olisikin? Mulle yks paskan hailee.
Eli jos tuo pitää paikkansa niin kuoleman jälkeen omaiset joutuvat järkkäämään miljuunat hautajaiset. Yksissäkin on ihan riittävästi puuhaamista.