Mies ei paljasta ketä äänestää- tai ketä on äänestänyt
Mua veetuttaa tällainen. Oon aistinut asian kyllä kun ollaan juteltu, että koskaan ei oikein kommentoi.
Taustana siis, että olemme seurustelleet noin viisi vuotta, ei lapsia jne.
Ja ehkä ärsytystä lisää se, että juuri tänään puhuttiin muutenkin siitä kun yhteistä tekemistä ei ole - tai ne eroaa innokuudelta.
Eletään kuin vanha pari, ”mitä syödään, mitä katsotaan telkkarista”jne vaikka ei olla edes vanhoja.
Mä innostun, olen sosiaalinen ja kaipaan juttuseuraa ja keskusteluja. Mies hiljainen, ei ystäviä ja urheilee itsekseen jne.
Mä välillä tylsistyn ja mies varmaan kyllästyy mun spontaaniuteen jne.
No, tulipa vuodatus
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
No tiedoksesi että 70% miehistä äänestää perussuomalaisia
Ei varmasti äänestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti äänestä
Ei äänestäkään, mutta symppaa.
Tietääkö ap että mies edes äänesti?
-eri
Ei se kuulu sinulle millään lailla. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti äänestä
Ei äänestäkään, mutta symppaa.
Tietääkö ap että mies edes äänesti?
-eri
Ei todellakaan symppaa
Vielä toistaiseksi vaalisalaisuus koskee myös miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä toistaiseksi vaalisalaisuus koskee myös miehiä.
Vaalisalaisuus tarkoittaa sitä, että voi ja saa äänestää ilman, että valinta tulee muiden tietoon. Saa kertoa valintansa kenelle haluaa. Jos kertoo naiselle, tieto kyllä leviää tunneissa.
Enpä itsekään kertoisi, jos puoliso olisi jo valmiiksi vittuuntunut moisesta asiasta.
Miten se puolison puoluekanta nyt hiertää ja ongelmiin liittyy, kun vuodatuksesi kertoi koko suhteen olevan mielestäsi tylsää ja jumissa?
En ole ikinä kertonut kenellekkään, että ketä olen äänestänyt. Eikä kukaan normaalilla älyllisellä kapasiteetilla varustettu aikuinen semmoista toiselta edes kysy. Saa toki kertoa jos haluaa, mutta tuollaisia ei udella. Koskaan.
En ole kertonut miehelleni ketä äänestän. Exälle kerroin aikoinaan, äidilleni kerroin yhden kerran kun äänestin samaa puoluetta kuin hän. Isälleni en kertonut vaikka hän äänesti samaa puoluetta.
Naisille ei kannata kertoa, jos äänestää persuja. Kaveripiirin kovimmat häntäheikit äänestää persuja ja on huulet sinetöitynä asiasta kierrossa olevien naisten seurassa. Eipä nämä naiset ikinä arvaisi kyseisten miesten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä vain yksi mies tuttavapiiristäni äänestää persuja, mutta se on muutenkin sellainen ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti äänestä
Valitettavasti lähes noin moni äänestää
Miksi ketään kiinnostaisi, ketä joku toinen äänestää?
En itsekkään ymmärrä tätä vaalisalaisuus juttua. Jos haluaa vaikuttaa tiettyihin asioihin ja äänestää sen mukaan, niin miksi sitä ei kannattaisi jopa mainostaa. Muutkin saattaa yltyä äänestämään samaa. Ei kai siinä pitäisi olla mitään hävettävääkään?
Toki on vaalisalaisuus ja kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta kertoa, ketä tai mitä puoluetta äänestää. Itselleni on kuitenkin luonnollista parisuhteessa keskustella siitä, mitä mieltä asioista ja maailmanmenosta olemme ja en oikein näe, että voisin olla suhteessa, jossa ei voisi avoimesti keskustella poliittisista kysymyksistä. Minulle tulisi se tunne, että eikö mies luota minuun vai eikö hänellä ole kykyä muodostaa mitään järkevää mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Toki on vaalisalaisuus ja kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta kertoa, ketä tai mitä puoluetta äänestää. Itselleni on kuitenkin luonnollista parisuhteessa keskustella siitä, mitä mieltä asioista ja maailmanmenosta olemme ja en oikein näe, että voisin olla suhteessa, jossa ei voisi avoimesti keskustella poliittisista kysymyksistä. Minulle tulisi se tunne, että eikö mies luota minuun vai eikö hänellä ole kykyä muodostaa mitään järkevää mielipidettä.
Kyllä meillä politiikastakin puhutaan, mutta äänestyskäyttäytyminen on pidetty ihan omina tietoinamme. Puoluetta voin toki vähän arvailla, mutta en osaa kyllä yhtään veikata että ketä henkilöä puoliso äänestää. Eikä se minua kiinnostakkaan.
Kai nyt politiikasta puhua voi vaikka haluaa vaalisalaisuuden säilyttää? Ei kai ne mitenkään toisiaan poissulkevia asioita ole?