Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näillä ihmisillä 64% enemmän koronatartuntoja. Kuulutko kyseiseen ryhmään?

Vierailija
20.03.2021 |

Alankomaalaisen tutkimuksen mukaan influenssarokottamattomilla sairaanhoitajilla on 64% enemmän koronatartuntoja kuin puoli vuotta aikaisemmin influenssarokotetuilla hoitajilla.

Italialialaisen tutkimuksen mukaan influenssarokotetuilla on selvästi vähemmän koronakuolemia.

Ilmiö johtuu siitä, että influenssarokote aktivoi elimistön puolustusjärjestelmän. Influenssarokotehan on aikamoinen pommi elimistölle.

Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On influenssarokote, vaan ei koronarokotetta. En ole sote-ammattilainen

Vierailija
2/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei influenssarokotetta, koronan sairastin hyvin lievänä vuosi sitten. Ei jälkitauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-ammattilaisena olen ottanut kausi-inf.rokotteen viime syksynä sekä alkuvuodesta Pfizerin rokotteen Comirnaty kaksi annosta.

Vierailija
4/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaankaan. Nyt varmaan kuolen tavalliseen nuhaan kun elimistön puolustusjärjestelmät nukahtaa tylsyyteen näiden rajoitusten takia.

Vierailija
5/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku fakta nyt tähän väliin, sairaalassani jossa olen töissä KAIKKI korona potilaat ovat saaneet influenssa rokotteita, osa koronarokotteen ja ovat käyttäneet maskia.

Vierailija
6/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi olen ottanut työterveyshuollossa influenssarokotteen. Nyt viime syksynä tuli tieto, että rokoteannokset on loppuneet, joten enää ei saada tämän kauden rokotteita annettua. 

Vierailija
7/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Korona on siis vain kausi-influenssa.

Vierailija
8/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole influenssa, mutta onko siis influenssatapauksia kirjattu koronatilastoon?

Vierailija
9/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä myöskään sairastanut influenssaa.

Tietääkseni. Ainakaan kovaa.

Koronaakaan en ole sairastanut. Ainakaan kovaa. Lievä on voinut olla koska alue sellainen.

Matkoila tarvittavat rokotteet on otettu.

Vierailija
10/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku fakta nyt tähän väliin, sairaalassani jossa olen töissä KAIKKI korona potilaat ovat saaneet influenssa rokotteita, osa koronarokotteen ja ovat käyttäneet maskia.

Ei voi pitää paikkaansa. Suomessa influenssa rokotteen otti / sai alle 30% täysi-ikäisistä, joten jos kymmenen potilasta olisi kaikki saaneet influenssa rokotteen, niin tod. näk. tälle on: 1/10 promille eli 0,0001%

Joten laskeppa uudelleen ne potilaat ja kysyppä toisenkin kerran ovatko saaneet influenssarokotteen vai eivät.

T: Tilastotieteilijä

Vierailija
11/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes rokote ei suojaa kun käytössä on maski jolla siirretään pöpöt hengitysteihin.

Vierailija
12/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairaanhoitaja, mutta astmaatikko eli otan yleensä influenssarokotteen. Viime syksynä ne kuitenkin vietiin käsistä ja en saanut sellaista. Koronaa en ole saanut, mutta todennäköisesti siksi että istun vain kotona.

Vierailija
13/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolen kotona tylsyyteen. Ei rokotettu.

Vierailija
14/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki työkaverit on sairastuneet. Minua kiinnostaa miksi kaikki ei sairastu.

Vierailija
15/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa. Suomessa influenssa rokotteen otti / sai alle 30% täysi-ikäisistä, joten jos kymmenen potilasta olisi kaikki saaneet influenssa rokotteen, niin tod. näk. tälle on: 1/10 promille eli 0,0001%

Joten laskeppa uudelleen ne potilaat ja kysyppä toisenkin kerran ovatko saaneet influenssarokotteen vai eivät.

Et huomioi laskelmassasi sitä että sairaalassa koronapotilaat ovat hyvin suurelta osin iäkkäitä ja/tai monisairaita ja tällaisista ihmisistä huomattavasti suurempi osa on ottanut influenssarokotteen.

Vierailija
16/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan varmasti. Kaikkeen te uskottekin.

Vierailija
17/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun puhoksen immuuneihin.

Muhun ei pure mikään.

-Akhmed

Vierailija
18/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole italialeinen ja en ole myöskään hoitaja, joten en kuulu kumpaankaan ryhmään.

Vierailija
19/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et huomioi laskelmassasi sitä että sairaalassa koronapotilaat ovat hyvin suurelta osin iäkkäitä ja/tai monisairaita ja tällaisista ihmisistä huomattavasti suurempi osa on ottanut influenssarokotteen.

Suurin osa vuoden vaihteen jälkeen on nuoria alle 30v, seuraavaksi edustetuin ryhmä on 30-45v. Ja ihan perusterveitä olleet. Joten turha syöttää puppua. Lukekaa THL:n tilastot!

"Pikku faktan" 5/18 kirjoittaja, vois kertoa missä sairaalassa työskentelee, niin tarkistetaan asia.

Vierailija
20/24 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun influenssarokotettuihin.