Näillä ihmisillä 64% enemmän koronatartuntoja. Kuulutko kyseiseen ryhmään?
Alankomaalaisen tutkimuksen mukaan influenssarokottamattomilla sairaanhoitajilla on 64% enemmän koronatartuntoja kuin puoli vuotta aikaisemmin influenssarokotetuilla hoitajilla.
Italialialaisen tutkimuksen mukaan influenssarokotetuilla on selvästi vähemmän koronakuolemia.
Ilmiö johtuu siitä, että influenssarokote aktivoi elimistön puolustusjärjestelmän. Influenssarokotehan on aikamoinen pommi elimistölle.
Kumpaan ryhmään sinä kuulut?
Kommentit (24)
Ei influenssarokotetta, koronan sairastin hyvin lievänä vuosi sitten. Ei jälkitauteja.
Sote-ammattilaisena olen ottanut kausi-inf.rokotteen viime syksynä sekä alkuvuodesta Pfizerin rokotteen Comirnaty kaksi annosta.
En kumpaankaan. Nyt varmaan kuolen tavalliseen nuhaan kun elimistön puolustusjärjestelmät nukahtaa tylsyyteen näiden rajoitusten takia.
Pikku fakta nyt tähän väliin, sairaalassani jossa olen töissä KAIKKI korona potilaat ovat saaneet influenssa rokotteita, osa koronarokotteen ja ovat käyttäneet maskia.
Joka vuosi olen ottanut työterveyshuollossa influenssarokotteen. Nyt viime syksynä tuli tieto, että rokoteannokset on loppuneet, joten enää ei saada tämän kauden rokotteita annettua.
Eli Korona on siis vain kausi-influenssa.
Korona ei ole influenssa, mutta onko siis influenssatapauksia kirjattu koronatilastoon?
En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä myöskään sairastanut influenssaa.
Tietääkseni. Ainakaan kovaa.
Koronaakaan en ole sairastanut. Ainakaan kovaa. Lievä on voinut olla koska alue sellainen.
Matkoila tarvittavat rokotteet on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Pikku fakta nyt tähän väliin, sairaalassani jossa olen töissä KAIKKI korona potilaat ovat saaneet influenssa rokotteita, osa koronarokotteen ja ovat käyttäneet maskia.
Ei voi pitää paikkaansa. Suomessa influenssa rokotteen otti / sai alle 30% täysi-ikäisistä, joten jos kymmenen potilasta olisi kaikki saaneet influenssa rokotteen, niin tod. näk. tälle on: 1/10 promille eli 0,0001%
Joten laskeppa uudelleen ne potilaat ja kysyppä toisenkin kerran ovatko saaneet influenssarokotteen vai eivät.
T: Tilastotieteilijä
Vierailija kirjoitti:
Edes rokote ei suojaa kun käytössä on maski jolla siirretään pöpöt hengitysteihin.
En ole sairaanhoitaja, mutta astmaatikko eli otan yleensä influenssarokotteen. Viime syksynä ne kuitenkin vietiin käsistä ja en saanut sellaista. Koronaa en ole saanut, mutta todennäköisesti siksi että istun vain kotona.
Mä kuolen kotona tylsyyteen. Ei rokotettu.
Melkein kaikki työkaverit on sairastuneet. Minua kiinnostaa miksi kaikki ei sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Suomessa influenssa rokotteen otti / sai alle 30% täysi-ikäisistä, joten jos kymmenen potilasta olisi kaikki saaneet influenssa rokotteen, niin tod. näk. tälle on: 1/10 promille eli 0,0001%
Joten laskeppa uudelleen ne potilaat ja kysyppä toisenkin kerran ovatko saaneet influenssarokotteen vai eivät.
Et huomioi laskelmassasi sitä että sairaalassa koronapotilaat ovat hyvin suurelta osin iäkkäitä ja/tai monisairaita ja tällaisista ihmisistä huomattavasti suurempi osa on ottanut influenssarokotteen.
Juu ihan varmasti. Kaikkeen te uskottekin.
Kuulun puhoksen immuuneihin.
Muhun ei pure mikään.
-Akhmed
en ole italialeinen ja en ole myöskään hoitaja, joten en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et huomioi laskelmassasi sitä että sairaalassa koronapotilaat ovat hyvin suurelta osin iäkkäitä ja/tai monisairaita ja tällaisista ihmisistä huomattavasti suurempi osa on ottanut influenssarokotteen.
Suurin osa vuoden vaihteen jälkeen on nuoria alle 30v, seuraavaksi edustetuin ryhmä on 30-45v. Ja ihan perusterveitä olleet. Joten turha syöttää puppua. Lukekaa THL:n tilastot!
"Pikku faktan" 5/18 kirjoittaja, vois kertoa missä sairaalassa työskentelee, niin tarkistetaan asia.
On influenssarokote, vaan ei koronarokotetta. En ole sote-ammattilainen