Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on ongelmaa alkoholin käytön kanssa, olisi kysymys

Vierailija
20.03.2021 |

Tiesitkö tai aavistelitko jo nuorena, että sinulle voi tulla tästä ongelma? Tai milloin käsitit sen, ja miten?

Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo ensimmäisen humalan aikana 12-vuotiaana.

Vierailija
22/25 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin alkoholia (ja tupakkaa) ekan kerran jo 7-vuotiaana. Ekat kännit vedin 14-vuotiaana. Lukion aikana kävin baarissa/join kolme kertaa viikossa. Monesti meni filmi poikki. Yliopistoaikana vähensin, mutta kävin silti baarissa vähintään 2 kertaa kuukaudessa. Mä olen aina saanut hyvät nousut alkoholista. Kun alan juomaan, niin sitten juon kaksin käsin. Aamutasoittavia en harrasta. Opiskelujen päätyttyä tuli kaikenlaista kakkaa. Ensin join vain viikonloppuisin. Pikkuhiljaa aloin juoda arki-iltoinakin. Jokunen vuosi sitten homma lähti lapasesta kun parisuhde ja terapia päättyi. Sittemmin olen juonut ihan liikaa joka päivä. Käyn töissä normaalisti. Suvussa on alkoholismia. Tosin ne muut ovat olleet miehiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkoholisti-isäni geenit. Olen muutenkin kaikessa tullut isääni enemmän kuin äitiini, valitettavasti. Ja kyllä heti ekasta alkoholiannoksestani tiesin ja tunsin, että tämä on mun juttuni. Ikäänkuin olisin löytänyt vihdoinkin hyvän ystävän, joka tukee ja auttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Olen koko elämäni juopotellut, mutta käynyt kuitenkin töissä. Miestä en ole halunnut koska ei kukaan kunnollinen mies huoli tällaista naista, enkä todellakaan ota mitään riskiä että tulen raskaaksi koska eihän minusta olisi äidiksikään. Toki tästä kaikesta on seurannut myös masennus ja erakoituminen.

Vierailija
24/25 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kanssa on tullut ongelmia, mutta ei niin usein, että vieläkään osaisin sanoa onko minulla alkoholiongelma. Tänään otin neljä isoa olutta ja jätin tähän, joten kontrolli pysyy, jos ei ole alunperin suunnitelmaa juoda enemän. Seuraavan kerran aikasintaan perjantaina jokunen olut.

Vierailija
25/25 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ongelmaa huomannut, ennen kuin kaverini siitä huomauttivat. Baarissa (vuosia ennen koronaa) tuli aina huomauttelua alkoholinjuontimääristäni. Olivat aina huomauttelemassa, että en juo samalla tavalla kuin he. "Kyllä sinun pitää nyt vielä hakea lisää, ei se käy että istut tässä selvin päin."

Vaihdoin kaveripiiriä, sillä ei huvittanut hommata seuraavalle päivälle karseaa krapulaa. Mukavampi ottaa vain vähän ja seuraavana päivänä muistaa kaikki illan tapahtumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä