Oletko joskus käyttänyt liian pieniä kenkiä?
Kommentit (9)
Olen koska haluamastani kengästä ei ole ollut ihan sopivaa kokoa olemassa vaan 0,5-1 numeroa liian pieni. Menee kuitenkin jalkaan.
Halusin että jalkani näyttivät sirommilta 😫
Teininä oli vaikeaa löytää naisten kenkiä koossa 42-43 toisin kun nykyisin. Yleensä käytin joko maihareita tai lenkkareita/tennareita, mutta siistimmät kengät oli aina parempia tilaisuuksia varten parikin kokoa liian pienet.
Onneksi tilanne on muuttunut ja naisilla yli 40 kengänkoko nykyään jo ihan normaalia.
Olen käyttänyt liian isoja kenkiä lähes ikäni. Oon tykännyt tähän asti että on vähän väljemmät kengät. Mutta kun aloin tehdä pidempiä lenkkejä, parempi pitää juuri sopivia kenkiä. Ja ehkä olen vaan ajatellut että se perus 38 on ok, vaikka oikeasti koko on 37 tai jopa 36.
Eri valmistajilla kenkien koot eivät ole samanlaisia. Kävelin pari km sitten (piip) laitoin kierrätykseen. Tämän takia on hyvä kun asiakkaat kirjoittavat kokemuksiaan verkkokauppoihin.
Kyllä. Olen omistanut useitakin liian pieniä kenkiä, koska vielä muutama vuosi sitten häpesin jalkani kokoa. Jalkateräni on 25.5 cm eli käytän yleensä kokoa 40 tai jopa 41. Pidin sitä liian isona ja häpeiltävänä. Haluaisin koon 38, yleensä siinä koossa kengät näyttää parhaimmalta. Mutta minkäs teet, en minä enää halua kuluttaa rahojani tai pilata jalkojani liian pienillä kengillä.
Moni mies ei edes pidä tuota kokoa isona tai ajattele edes että jalan tulisi olla naisella pieni. Ainakin yksi mies on sanonut, että 41 on ihan tavallinen koko naiselle, ja 45 vasta olisi jo liian iso hänen mielestään (hänellä itsellään koko 44).
Olen, kun mun jalat kasvoivat yhden koon talven aikana. Edellisenä kesänä kengät olivat hyvät, seuraavana liian pienet. Yritin käyttää ja käytinkin kunnes isovarpaan kynnet muuttuivat mustaksi ja oli pakko luovuttaa. Mun kenkäkoko oli ennen yleensä 41, nykyään 42.
No en. Kokoni on 35 joten minun on ollut vaikea löytää sopivia kenkiä. Usein käytän kokoa 36 kun kokoa 35 ei kaikista kengistä löydy.
T. 152cm nainen
Kyllä. Piti käyttää äidin liian pieniä kenkiä, kun hän ei voinut ilmeisesti ostaa minulle omia. Samoin jouduin käyttämään äitini juhlavaatteita.