Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kimchintekijöitä paikalla?

Vierailija
20.03.2021 |

Käytättekö Saeujeottia, eli niitä fermetoituja katkarapuja? Jos, niin mistä hommaatte?
En ole koskaan niitä saanut mistään, niin olen käyttänyt vähän enemmän kalakastiketta. Onko suuri makuero?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euro Eastin kimchiä joskus purkin syön. Menee kimchinhimo pariksi viikoksi.

Mun mielestä se ei oo kimchiä nähnytkään, aivan vetistä. Aasiakaupoissa myydään todella aromikasta kimchiä mutta kallistahan se on. Itse yritin tehdä kerran itse mutta epäonnistuin täysin, seurauksena vatsavaivoja. 

Vierailija
22/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Maku-lehden kimchiresepti. Siinä korvataan kalajuttu ihan kasvisversiolla ja hyvää tulee. Tahna on muistaakseni merkkiä SpiceUp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että katkarapu ei fermentoidu, vaan ainoastaan mätänee ja kasvattaa bakteereja. Hyviä pruikulipäiviä vaan syöjälle.

Kannattaa kertoa tuo korealaisille. Ovat sitten kaiketi muutaman tuhat vuotta ripuloineet.

Vierailija
24/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun olisin taitavampi ja rohkeampi keittiöihminen. Haluaisin todella osata tehdä kimchini itse. Kerr ap, kuinka onnistuu.

Teen tällä ohjeella, mutta suomessa on kaupasta saatava valkosipuli usein niin kitkerää ja vanhaa, että sen määrää olen vähentänyt.

https://www.maangchi.com/recipe/easy-kimchi

Vierailija
25/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Maku-lehden kimchiresepti. Siinä korvataan kalajuttu ihan kasvisversiolla ja hyvää tulee. Tahna on muistaakseni merkkiä SpiceUp.

Kasvisversio ei ole vaihtoehto kun olen lihansyöjä.

Vierailija
26/28 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa reseptikirjassa ei kyllä ole katkarapuja kimchissä, enkä muista että olisin Koreassakaan nähnyt/maistanut vaikka aika monta kertaa olen syönyt siellä ravintoloissa.

Omat vinkit ovat seuraavat:

-inkivääriä ja sitä tulista korealaista tahnaa kannattaa laittaa säästeliäästi, pilaavat helposti maun

-valkosipulia ei kannata laittaa ainakaan enempää kuin mitä reseptissä sanottu vaikka tykkäisikin valkosipulista

-niitä korealaisia chililastuja taas voi laittaa suositeltua enemmän, eivät ole kovin tulisia mutta lisäävät makua

Näillä vinkeillä olen saanut oman kimchin vastaamaan aitoa korealaista mahdollisimman hyvin.

Gochujang (fermentoitu chilitahna) ei todellakaan kuulu kimchiin. Kimchejä on hirveästi eri versioita, eikä mihinkään niistä kuulu gochujang.

Vierailija
27/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset