Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taloutesi kärsinyt koronasta

Vierailija
20.03.2021 |

Ja jos on, niin millä tavalla.

Itse olemme hyötyneet rajojen kiinni menosta ja kotimaanmatkailun noususta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Keikkaduunini on tauolla.

Vierailija
2/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mies on työttömänä, näitä kuuluisia pätkätyöfreelancereita, eli ei tule edes työttömyyskorvausta - ja mun palkka ei yksin riitä elättämään koko perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sain laittomat potkut äitiysloman aikana, ei olekaan enää vakituista työpaikkaa. Uuden etsiminen... no, tarvitseeko sanoakaan että ajat ovat melko vaikeat.

Vierailija
4/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen koronatyötön.

Vierailija
5/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, oikeastaan vain säästynyt rahaa. Tulot ovat pysyneet ennallaan.

Vierailija
6/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Menen edelleen joka työpäivä altistumisriskiin. Mietin joka päivä irtisanoutumista vakituisesta työpaikasta, vaikka olen jo riski-ikäinen työmarkkinoilla eli 50-vuotias.

Vierailija
7/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, oikeastaan vain säästynyt rahaa. Tulot ovat pysyneet ennallaan.

Sama. Paitsi että koronasta johtumattomista syistä töitä on entistä enemmän ja ylityökorvauksia on tullut viimeisen puolen vuoden sisään ihan mukavasti.

Vierailija
8/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin. Rahaa on säästynyt aiempaa enemmän viisinumeroinen summa ja lisäksi sijoitusten arvo on noussut paljon. 

Vierailija
9/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme talous on vakaa ja se ei ole kärsinyt koronan takia ollenkaan. Itse asiassa perheen vanhin lapsikin sai heti valmistuttuaan oman alansa töitä, joten hän maksaa sen takia omat menonsa itse.

Vierailija
10/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Menopuoli on pienentynyt ja palkkatulopuoli pysynyt ennallaan. Sijoitukset nostaneet raketin lailla arvoaan. Nyt on varaa (ja halua) käyttää kertyneitä rahoja kotimaisten palvelujen ostoon.

Vierailija
11/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miehellä työtilanne säilynyt ennallaan, sai jopa palkankorotuksen vasta. Itse taas olen valmistunut nyt korona-aikana ja työllistyin melkein heti alalle, jonka työtilanne on jopa koronan myötä nyt parempi. Viime vuosi ja tämän vuoden alku ollut meille parasta aikaa pitkään aikaan yleisestä vallitsevasta tilanteesta huolimatta.

Vierailija
12/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kuulun niihin onnekkaisiin, jotka ovat voineet tehdä etätyötä, joten palkka juoksee niin kuin ennenkin. Rahaa on jäänyt säästöön entistä enemmän, kun sitä ei nyt mene muualle kuin ruokakauppaan.

Vierailija
13/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen lomautettuna ja miehen yrityksen työt väheni 90%.

Vierailija
14/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kun molempien tuloihin vaikuttaa.

Vierailija
15/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tuloni ovat pysyneet ennallaan, mutta epävarma tilanne säikäytti ja muistutti säästämisen ja budjetoinnin tärkeydestä. Menoja on ollut tavallista vähemmän. Osakesalkun arvo on viimeisen vuoden aikana noussut huomattavasti.

Vierailija
16/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kun molempien tuloihin vaikuttaa.

Ikävämpää se on, kun yksin asuvalta menee työt. Silloin romahtaa tulopuoli heti ja useimmiten rankemmin kuin pariskunnilta.

Vierailija
17/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tuloni ovat pysyneet ennallaan, mutta epävarma tilanne säikäytti ja muistutti säästämisen ja budjetoinnin tärkeydestä. Menoja on ollut tavallista vähemmän. Osakesalkun arvo on viimeisen vuoden aikana noussut huomattavasti.

Sama täällä. Vuoden 2020 alussa salkku oli jotakuinkin nollilla, perjantain päätöskursseilla +44%. Yritän jossain määrin jakaa tuota osakemarkkinoiden tuottamaa hyvää muillekin esimerkiksi ostamalla paikallisten pienyrittäjien tuotteita ja palveluja.

Vierailija
18/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, palkka nousi 2020 huhtikuussa 420€, työmatkoihin ja työruokailuun ei ole kulunut rahaa, joten noissakin olen säästänyt 250€/kk. Eli nettona jää noin 400€ enemmän kuin ennen koronaa.

Vierailija
19/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka laski siivoojan palkasta (vuokratyö, 1200-1800 e / kk) työttömyystuelle, nyt sairauspäivärahalla.

Toisaalta asun koronapaossa vanhempieni luona, joten menot pieneni vuokran verran ja ruokakulutkin pieneni. 

Vierailija
20/22 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on pitänyt maksaa etäkoulua varten parempi mobiilinetti. Ei mikään maatamullistava taloudellinen katastrofi.

Työt meillä molemmilla ennallaan ja itse tehnyt osin etätöitä, näkyy heti bensakuluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä