Jos ei katso uutta ihmistä silmiin, voiko johtua vaan ujoudesta?
Ei aspergerista. Vai johtuuko jostain mielenterveysogelmasta?
Kommentit (33)
Ei halua paljastaa pahuuden silmiään.
Ihan pelkästä häpeästäkin voi. Tai vaikka tottumuksesta. Ei välttelevä katsekontakti ole heti mikään mielenterveyshäiriön oire.
Minulle katsekontakti on vaikea.
Nuorena se oli suorastaan mahdoton.
Jos ihmisen luonne tai käytös etoo minua, en katso silmiin. Samasta syystä en koskaan meinaa muistaa kyseisen tyypin nimeä.
On vaan ujoutta, joillakin ehkä tiedostamaton tapa, jota ei ajattele.
demon eyes kirjoitti:
Millä vuosituhannella sinä elät?
Silmiin katsominen voi laukaista vastapuolen aggression, siksi sanotaan ettei koiria pidä tuijottaa silmiin, ihmisillä sama mekanismi, joten jos on kovin päällekäyvän oloinen jo alkujaan, on ihan viisasta vältellä katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua.
T: ujo
Pöh. Ei ujoutta ole olemassakaan, se on vain hoitamaton mielenterveysongelma.
Voi johtua puutteellisesta kotikasvatuksesta, ujoudesta tai mielenterveysongelmista, joskus myös häpeästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua.
Niin itselläsi on sellainen.
Mulla on asperger, mutta ap:n kohdalla vältän katsekontaktia siksi että saisin traumoja nähdessäni suuren tyhjyyden hänen silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua.
Ujous on normaalia, ei sinun sitä noin kovasti tarvitse pelätä. Jos ujouden pelko hankaloittaa elämääsi liikaa, siihen on varmasti apua saatavilla.
Sorrettu ei katso silmiin sortajaansa, koska on täysin altavastaaja. Sadisti nauttii uhrinsa kyykyttämisestä.
Sadismi on meillä hyväosaisten kansanhuvia, maan tapa. Nöyryytetyt ja kupatut vievät sukupuuttoamme eteenpäin. Riistovalta seuloo uudet uhrit, kunnes niitä ei riitä. Riistäjäsakki kohtaa silloin tyhjyyden. Prosessi on jo aika pitkällä, ei ole peruttavissa, mätä on rakenteissa jo, sortovalta on haalinut avustajia myös ulkomailta, uhrien rahoja on nyljetty sorron rahoittamiseksi, elämä on pilattu kuin itse maksettuna, menee rahat ja toimeentulon saanti.
Väännäpä itsesi solmuun tätä miettiessäsi.
Lakukissa kirjoitti:
demon eyes kirjoitti:
Millä vuosituhannella sinä elät?
Arvasin että joku meni tähän syöttiin. :D
Tyhmä tyhmempi... 🙄