Mistä voi johtua että yksi työkaveri änkyttää, hakee sanoja ja sekoaa sanoissaan seurassani?
Välillä on myös paljon hiljaa, kuuntelee ja hermostuneen oloisena hakee kommenttejaan.
Onko ihastunut tai pelkääkö mua? Tai jotain muuta???!!!
Kommentit (18)
Sä nyt ootat että kaikki sanoo sen olevan suhun ihastunut? Tuskin on
Muistutat hänen isäänsä, joka pahoinpiteli häntä?
Anna ihmisten olla.
Mulla otsikon mukainen käytös johtuu pelosta epäonnistua. Yritän niin kovasti, että menen aivan solmuun sanoissani. Yleensä sekoilen sanoissa kun vastapuoli on vielä vieras minulle, mutta arvostan häntä ja ehkä jopa pidän häntä parempana kuin itse olen.
Monille suomalaisille puhuminen on vaikeaa. Sosiaalisia taitoja pitäisi opettaa jo alakoulussa.
Kaks vaihtoehtoa, inho tai ihastus.
Hän on ujo ja sinä jotenkin hyökkäävä, arvosteleva ja päsmäröivä.
Voi olla ihan vaan ujo ihminen. Tai sitten inhoaa tai on ihastunut.
Änkytys on puheen tuottamisen häiriö. Änkyttääkö hän muulloinkin?
Itseäni ujostuttaa kun tuollaista tapahtuu, sen toisen ihmisen täytyy olla jotenkin merkityksellinen.
Minulle tuota tapahtuu, kun toinen on olemukseltaan jotenkin hyökkäävä. Yleensä ne kaikista rohkeimmat ja sosiaalisimmat saa tuon aikaan minussa. Olen ujo ja herkkä.
Riittävän sosiopaattinen ihminen saa tuollaisen aikaan melkein kenessä hyvänsä.
Mutta ei sinun aloituksestasi voi varmasti sitä johtopäätöstä tehdä että sinä olisit erityisen sosiopaattinen. Mutta sen johtopäätöksen voi varmasti tehdä että kollegasi on eristäytyjä, erakko. Mutta hänen ei anneta olla eristyksissä vaan ilmeisesti hän joutuu ihmisten ilmoille ainakin töiden vuoksi, joten tietysti sitten sosiaaliset tilanteet menevät hankaliksi.
Hän on ok. Hänen ympäristönsä on väärä.
Muistutat paljon hänen vanhaa kiusaajaansa, todista että olet kiva. Jos nimittäin olet kiva.
Pelkää tai jännittää sinua.
Itsekin alan änkyttämään ja sekoilemaan kun jännitän, mikä on taas hirveässä ristiriidassa koska moni on taas sanonut pelkäävänsä ja jännittävänsä minua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuota tapahtuu, kun toinen on olemukseltaan jotenkin hyökkäävä. Yleensä ne kaikista rohkeimmat ja sosiaalisimmat saa tuon aikaan minussa. Olen ujo ja herkkä.
Sellainen itsevarma hymyily, naurahtelu ja virnuilu tai muu erilainen suhtautuminen kuin muihin voi laukaista epävarmuuden.
Saattaa aistia, että olet tuomitseva tms.?
Vierailija kirjoitti:
Monille suomalaisille puhuminen on vaikeaa. Sosiaalisia taitoja pitäisi opettaa jo alakoulussa.
Niitä opetetaan kyllä. Taitaa enemmän olla tarvetta muiden ihmisten hyväksymisen opettamiseen.
Antakaa ujojen olla ujoja.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Haiset pahalle ja sitä kuvottaa.